onsdag 18. juli 2012

Dagens oppdagelse #40


På Verdal'n er det andre spill som er populære enn i hovedstaden.










Dette er skikkelige saker altså. Her skal det pløyes og slåddes og såes og sprøytes og harves og alt hva det heter. Masse aktiviteter som en byjente som meg ikke har peiling på.

Men jeg har skjønt at om man er en flittig og flink liten bonde, så innkasseres rask grunker som kan investeres i  gjødsel, såkorn og sikkert en flunkende ny traktor i et bestemt merke.

Et spill langt sunnere enn skyting av zoombier, aliens eller gangstere.

Mor: Vær så snill og gå og legg deg nå!

Gutt(11): Jada, jeg skal bare pløye ferdig først...




Elisabeth, på bondegårdsferie

13 kommentarer:

  1. Hjå oss går det helst i Zombiar og slikt, dessverre. Lillebror liker heldgivis Lego sine playstation spel, og dei er no litt meir uskuldige, takk og lov for deeet :)

    SvarSlett
  2. Ha ha ha - herlig :-) Har ikke så mye peiling på alle begrepene jeg heller, men det er helt klart bedre enn skyting :-D

    Kos deg på Verdal og husk å spille lotto mens du er der - klem Siv

    SvarSlett
  3. Ante ikke at sånne spill fantes. Kanskje de kan sikre rekrutteringen til næringen?
    Pløye - harve - tromle - så - sprøyte - gjødsle - treske

    SvarSlett
  4. Herlig! Dette visste jeg ikke om! Her vi bor, er det ekte bønder, og barn som skal ta over gårdsdrift med årene. De er med fra tidlig alder, og er mye mer praktiske anlagt enn jevnaldrende. Sant!

    SvarSlett
  5. Vi på bygda spiller planter vrs zombier. Ikke like pedagogisk, men moro.

    SvarSlett
  6. Kult! Kjenner jeg ble litt mer positiv til alskens spilling nå.. ;-)

    SvarSlett
  7. Bare vent til kornet skal høstes..... "jeg er havren hvilket nek er du?" ;)

    SvarSlett
  8. Herlig at det finnes sånne spill! Kanskje du plutselig blir bonde, før du veit ordet av det? Starte i det små...poteter på veranda'n?

    SvarSlett
  9. Dette var skikkelige greier ja. Og så er du i Verdaln. Ikke verst- været skal visst bli mindre ille også.

    SvarSlett
  10. Vittig! Tror ikke jeg hadde gjort det bra i det spillet :)
    Fin torsdag til deg!
    Klem

    SvarSlett
  11. Det minte meg på at jeg måtte flytte fra landet til byen for å se de verste traktorrånerne. Her samles de i flokk, ørner og børner, og en av de har faktisk sånn duskegardin med pongponger på. Helt faktisk og ærlig. Samtidig sitter venner av meg på landet og spiller farmville av ville helsike, og banner over gjørdsellukta. Jaja.. Vi lever i en tvistet verden.. :D

    SvarSlett

Kult, du har trykka på "kommentarknappen"! Du skal vel ikke bare lese hva andre har skrevet, vel? Håper ikke det.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...