mandag 24. februar 2014

Nød lærer naken kattemor å sy, eller hvordan det var...?

Kattepusen vår er operert. For andre gang. Det som skulle være et enkelt inngrep, sterilisering, ble noe mer. For å gjøre en lang historie kort, det ble infeksjon i såret og det endte med re-operasjon en fredag kveld på veterinærvakta. Det var ikke billig, men enkelte ganger må man bare lukke øya og dra kortet.

Men siden halve feriebudsjettet gikk med på et tidspunkt da mange store, planlagte utgifter står foran oss, er det greit å være en smule kostnadsbevisst framover.

Men det var ikke det som først og fremst førte til at jeg satte meg ved symaskina, det å slippe å betale 150 kroner for enda en "body" til katta. Nei, det var vel først og fremst det at 1) jeg var lei av å vaske den blodtilsølte bodyen nok en gang og hårfønertørke saken mens Mannen overvåka dyret så hu ikke skulle bite av bandasjen, og 2) den bodyen var begynt å bli frynsete i kantene, pluss 3) det var raskere å sy en sjøl enn å fikse hår og ansikt og dra til den dyreklinikken vi ikke er så glade i for tida siden vi delvis bebreider dem for sårinfeksjonen som kosta katta smerte i kroppen og oss i lommeboka.

Her er den originale bodyen fra veterinæren. Inni den, en ikke helt fornøyd katt.




Så altså, jeg slang meg ned ved symaskina, raska fram noe jerseystoff som jeg sikkert hadde en plan med en gang i tida, og satte i gang.

Fort og gæli tråkla jeg sammen denne saken. Ikke brøy jeg meg om hvilken vei mønsteret havna. Ikke brøy jeg meg med å finne den svarte borrelåsen jeg har i en eller annen boks, når den oransje lå lettere tilgjengelig. Men hey, hvem bryr seg om mætsjing på sykehusklær? Resultatet blei jo ikke så umætsjende som jeg frykta. Det var jo bare å velge en oransje snor i halsen, så så jo det hele veldig planlagt ut.




Mannens første reaksjon var -Hadde du borrelås også, sånn liggende? Stakkar, han har visst ingen anelse om hva jeg har i skap og bokser på syloftet. Ja, noen ganger har jo ikke jeg det heller, så....

Den nye, fænsi bodyen ble selvfølgelig mottatt med stor glede av hu som skulle bruke den...





Men etter litt gymnastikk satt tvangstrøya på. ....






....og pusen kunne fortsette å se misfornøyd ut.







Matmora, syersken, var imidlertid veldig fornøyd med seg selv. Både med oppfinnsomhet, utførelse, bruk av tilgjengelig materiale og fordi hun slapp å fikse hår og ansikt for å dra til den upopulære dyreklinikken og betale 150 kroner for et simpelt tøystykke med borrelås.

Jepp.


Elisabeth 




20 kommentarer:

  1. Imponert!!!
    Både at du sydde en så flott bandasje og ikke minst at du fikk den på katten ;)

    SvarSlett
  2. Ha ha, imponert over at du får den på katten! Gruer meg til vi skal sterilisere vår, ser ikke for meg at hun vil være noe mer medgjørlig...Men får håpe vi slipper infeksjoner og drit...

    SvarSlett
  3. WOW! Imponerende intet mindre. Medfølelse sendes pusen. Håper den slipper å treffe noen venner før den er ute av saken..

    SvarSlett
  4. Wow! Nå ble jeg imponert. Den bodyen ser jo veldig proff ut.
    Veldig flott kattefrøken, da. Virkelig nydelig.
    Den nye hokatten vår, fikk vi ferdig sterilisert fra Dyrebeskyttelsen. Kjekt å slippe det der.
    Har lurt litt på hva jeg skulle gjort om det hendte noe alvorlig med kattene. Jeg har ikke råd til svære veterinærutgifter. Bank i bordet og tvi tvi.
    Ellen :)

    SvarSlett
  5. Hahaha, også så misfornøyd frøkenen er med DEN fine bodyen! Jeg hadde vært storfornøyd!!

    SvarSlett
  6. Haha! Katten så supersur ut, heia katter! Og kudos for å ha sydd kattetvangstrøye. Usikker på om det genererer voksenpoeng eller bare rare poeng.

    SvarSlett
  7. lekker body, selv om mottaker ser en smule fornærmet ut.

    SvarSlett
  8. Fortsatt fornærmet, men flott!!
    Ille med infeksjoner og tynnere lommebok, men slik er det bare noen ganger.
    Hastig bedring til den fornærmede :)
    Mormors Klagemur

    SvarSlett
  9. Fancy-pus med babusjka-body. Nice ;)

    SvarSlett
  10. Å fy flate så fantastisk! Både designet, ideen og utførelsen.

    SvarSlett
  11. Hahaha, digger dette! Suraste katten i verden! Men knallfin; dagens outfit deluxe! Bra jobba matmor!

    SvarSlett
  12. Stakkar pus! Ma si jeg er imponert over syersken! :-)

    SvarSlett
  13. Ha ha jeg fikk meg en god latter på fredagskvelden. Du er ikke bare god til å sy, men du skriver som en stand-up komiker også.
    Dessuten er de ikke så lett å sy de dette bodyene, jeg holdt på med 20 stk en gang. Da var det ikke langt unna at jeg heiv hele symaskinen ut😉

    SvarSlett
  14. Hei! Jeg og en gjeng skal prøve å si bodyer til dyrebeskyttelsen og jeg syntes denne var så fin!
    Du husker ikke tilfeldigvis ca. målene? 😊

    SvarSlett
    Svar
    1. Innerst i veien12 februar, 2023 23:35

      Hei. Dessverre, jeg har ingen mål, jeg brukte en kjøpt body som mal. Lykke til med prosjektet.

      Slett
    2. Tusen takk :) Blir spennende!

      Slett

Kult, du har trykka på "kommentarknappen"! Du skal vel ikke bare lese hva andre har skrevet, vel? Håper ikke det.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...