fredag 13. januar 2017

Jula varer helt til......


-Det er så koselig, jeg lar julepynten være framme litt lenger.

-Når vi først har tatt den fram, fortjener den å stå framme litt til.



Avdeling for småpynt med den enøyde nissen  som stjerna i flokken



Sannheten er at jeg er lat. 

Det er så pes å rydde bort den julepynten. Det er pes å ta den fram også. Derfor skjedde ikke det før lille julaften denne gangen. Det er pes fordi det må ryddes og tørkes støv og sånt først.

Men da virker unnskyldningen om at pynten har stått framme så kort tid og fortjener å stå lenger, veldig troverdig.






Men når det begynner å spire på kvistene - DA er det på tide å ta seg sammen, dra fram eskene fra kottet og få pakket bort stasen.

I dag er det tross alt tjuende dag jul, er det ikke?  Akkurat i tide, altså. Helt etter planen.


God helg!


Elisabeth, julepyntrydder




7 kommentarer:

  1. Her forsvant jula ut i dag også. Vi tar også inn juletreet på lillejulaften. Jeg liker adventstida veldig godt, så jeg vil ikke at jula skal spise seg inn i den. Når jeg da først får jula i hus, så vil jeg gjerne ha den et par uker, jeg også ;-)

    SvarSlett
  2. Jeg trodde bare du var ekstra tidlig ute med fastelavnsriset, jeg... ^^

    SvarSlett
  3. 20.dag jul er mye bedre enn 2.dag jul. Her ble også jula avsluttet i går.

    SvarSlett
    Svar
    1. Helt enig. Skjønner meg ikke på folk som vil hive ut jula i romjula.

      Slett
  4. På tide å hente frem påskepynten! Eller: Hvis du bare lar være å tørke støv får de kvistene naturlige englevinger og det er vel fint?

    SvarSlett

Kult, du har trykka på "kommentarknappen"! Du skal vel ikke bare lese hva andre har skrevet, vel? Håper ikke det.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...