fredag 9. mars 2012

Grøn er vårens hæk....


Grøn er vårens hæk,
kåben kastes væk,
jomfruer sig alt på volden sole.
Luften er så smuk,
deres længselssuk
kendes let på deres silkekjole



Det er merkelig hvordan man kan huske sangtekster fra den gangen man sto på andre rad i skolekoret "De tre klokkers klang" en gang på begynnelsen av åttitallet, mens man knapt husker pinkoden eller passordet man brukte i går...


Inspirert av vårsola som avslørte skitne vinduer har jeg sydd sommerkjole til Trollet. Dog ikke i silke, som i sangen. Men smuk er den...og grønn.  


Egentlig var det fleece-kjole til meg selv som sto øverst på lista, men den planen ble forkasta i solsteiken.








Grønn er visst denne vårens hotteste farge. Du og du jeg er skikkelig trendy. Ganske innovativ også for stoffet og mønsteret kjøpte jeg i fjor vår, men så hadde jeg akkurat sydd et skjørt med rynking og orka ikke tanken på mer av det arbeidet. Så da ble kjoleplanen lagt på is. Først på vaniljeis og så på hålka. Ha ha ha, for en dårlig vits.








Stoffet med fugler og den nederste volangen matcher nesten litt for bra. De er ikke kjøpt samme sted og ikke med samme formål i utgangspunktet. Vel, det skal innrømmes at noen stoffinnkjøp gjøres helt uten et spesifisert formål. 






Trollet var like fornøyd som mora. Kjolen passerte både stå i bro-testen og snurre rundt-testen.






Men i det jeg var ferdig, så var visst våren brått borte og vi fikk vinter igjen! Her gjelder det å henge med. Burde kanskje tatt fram det fleece-stoffet, men mistenker at før jeg får somla ferdig en kreasjon så er våren atter her.

Da er i det minste Trollet klar, mora får finne fram en gammel sekk i fra fjor og træ over huet.

God helg!

Elisabeth


29 kommentarer:

  1. Nydelig kjole i veldig fine stoff.
    Ellen :)

    SvarSlett
  2. Har det vært sol idag? Isåfall føler jeg meg skikkelig snytt, for den har jeg ikke sett noe til. Og jeg underviser ikke i en bunkers altså;) God helg!

    SvarSlett
  3. Flott kjole med flotte stoffer - mener jeg har sett noe av det før?;)
    Ha ei fin helg!

    SvarSlett
  4. Du imponerer stadig altså!
    Håper jeg klarer å sy noe sånt i løpet av de neste 40 åra ;)

    Fin hælg!
    Siw

    SvarSlett
  5. Veldig fin! Og det var kjolen Hege gikk med på jobben i går også :) Hilsen bloggsmugleser Mari

    SvarSlett
  6. Flinka! Fant en sykonkurranse som må være noe for deg: http://www.bokklubben.no/SamboWeb/side.do?dokId=593354
    :)

    SvarSlett
  7. Veldig fin kjole :)

    SvarSlett
  8. Knallfin kjole!! Stoffkombinasjonene var alldeles smashing! Flinka!

    SvarSlett
  9. Surresilje; Ja, sol i dag, men jeg har da ikke sydd I DAG heller. :-)

    Mari, takk og smugles gjerne, men veldig hyggelig at du kommenterer også.

    Pia; Ja et må ha vært på catwalken i Paris det da?

    Rødhetta; he he, takk for tips.

    Og resten; Tusen takk! Veldig fornøyd selv også, serru.

    SvarSlett
  10. Kjempeflott stoffkombinasjon.

    SvarSlett
  11. Verkeleg eit underverk det der, du er så flink! Har ei kjolejente eg også, ho manglar berre ei mor med symaskin og skills til å bruka ho;) God helg!

    SvarSlett
  12. Så flott kjole. Du er imponerende flink!
    Mrs Hardy har en grønn utfordring på gang - burde prøve deg på den :-)
    Klem

    SvarSlett
  13. Hvilken nydelig kjole!! Med de vakreste stoff, og farger. Sommer :).
    Riktig flink, er du!

    SvarSlett
  14. Nydelig kjole, både stoffene og fasongen!!

    SvarSlett
  15. Supersøt kjole! Fine stoff du har brukt:)

    SvarSlett
  16. Åh, det var for å få plass til å sy jeg skulle rydde på rommet mitt i dag, ja. Vel, vel. Det kommer en dag i morgen også, og den flotte kjolen er motiverende for en syerske på andre siden av fjellene. Godt jobbet!

    SvarSlett
  17. Nydelig kjole - nydelig troll :)
    Og veldig glad for at grønt er in - da blir jeg moderne, likær grønt, alltid :)

    SvarSlett
  18. Trendy eller ei, grønt er skjønt og denne kjolen var kjempesøt! Vil tro det var ei stk happy jente som snurret rundt:)
    God helg!
    Klem, Elin

    SvarSlett
  19. Så herlig kjole!!!
    Velkommen vår og varme!!

    SvarSlett
  20. Flink du er! Og liker så godt sånne farger.

    SvarSlett
  21. Den var så fiiin! Ikke rart frøkna ble glad.

    Fin helg ønskes!
    (må bare innom trusefasit'en først. Den har jeg ventet på!)

    SvarSlett
  22. Den ble super smuk, Elisabeth! Kjempefin kombinasjon. :-)

    SvarSlett
  23. Kjolen er nok fin, selv om den ikke er av silke som i sangen. Ha en fin lørdag!

    Cecilie

    SvarSlett
  24. Herlig, vårlig kjole til å bli glad av, ha en fortsatt fin, fin helg hos dere!

    SvarSlett
  25. Du e jo blitt DEN sydama da!!!!

    Har ikkje turd å prøve meg på klær ennå eg, men det kommer vel :o)

    Ler av truseinnleggene dine. Du e nå god du ja....

    SvarSlett
  26. Fin og vårlig kjole! Og vår venter vi på ;o) Nå har den jo sånn smått kommet igang igjen, og jeg er veldig interessert i at den (våren altså) skal komme enda lenger :o)

    SvarSlett
  27. Fantastisk flott kjole. I LOVE!!! Syr du en i str 4 år også? ;)

    SvarSlett

Kult, du har trykka på "kommentarknappen"! Du skal vel ikke bare lese hva andre har skrevet, vel? Håper ikke det.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...