onsdag 16. april 2014

Med Bergen i sofaen

Nei, det er jo ikke hele byen i vest, ei heller ikke karakteren Bergen fra Stompabøkene og -filmene, som har tatt plass ved siden av meg i sofaen.





Det er bare jeg som får assosiasjoner til brygga i Bergen av dette stoffet. Mulig det heller er noe sørlandsk over det, eller Bakkebygrenda eller noe annet fra Astrid Lundgrens verden.

Uansett hvor hus-inspirasjonen er henta fra, jeg synes det er et skikkelig kult stoff. Ekstra stas er det å tenke på at jeg fikk det for ti kroner meter'n! På jobb i Tromsø ramla jeg innom Åhlens, som skulle slutte med stoff i metervare og solgte unna for en skarve tier per meter. Johoooo, for et kupp! Det var veldig utplukka, men jeg fikk med meg noen meter og var veldig glad jeg hadde tatt den store kofferten på Tromsø-turen.




To sider med hus-stoff, med glidelås OG bisebånd. Her sparer vi ikke på utfordringene. Litt knot, og jeg synes ikke jeg får hjørnene med bisebånd som jeg vil, men uansett veldig fornøyd med den puta.





Akkurat riktige farger hos oss, sammen med det oransje pleddet i den brune skinnsofaen.







Deretter sydde jeg to trekk til. Denne gangen med sort bakside og konvolutt-åpning. Bildet er tatt i den grå sofaen på syloftet. Jeg trodde ikke de ville passe i fargene, men nå synes jeg faktisk de gjør det, det er jo grå hus og grå mur også i huset. Fantastisk. Men siden jeg ikke har noen planer om å bygge en hel by i sofaen, så skal nok disse to få nye hjem.

Hallo sann, TO interiørinnlegg på rad! Hva skjer'a?


GOD PÅSKE!


Elisabeth, fornøyd hus(pute)bygger med påskeferie








2 kommentarer:

  1. Stilig pute og god helg til deg også:)

    SvarSlett
  2. Tre innlegg på rad og du seiler inn som interiørblogger? ;)

    Ha en riktig god påske med fine puter, bisebånd.... ante ikke det hadde et navn engang. *ikke-sydame*

    SvarSlett

Kult, du har trykka på "kommentarknappen"! Du skal vel ikke bare lese hva andre har skrevet, vel? Håper ikke det.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...