mandag 16. februar 2015

50 totalt uinteressante spørsmål - og dagens helter

Jeg kom nokså tilfeldig over et innlegg av en ikke helt ukjent sportsfrueblogger hvor hun svarer på 50 spørsmål. 50 totalt uinteressante spørsmål - og like uinteressante svar. Synes jeg.

Et raskt søk avslørte at flere store bloggere har gjort den samme øvelsen. Store i meninga mye lest, ikke nødvendigvis store av fysisk størrelse. Hu sportsfrua er for eksempel 170 cm høy. Det er nemlig spørsmål/svar nummer 3.

Spørsmål 21 er det mest vågale: Sover du med eller uten klær om natten?

Spennende.....

Ellers får man svar på hvor mange puter vedkommende har i senga, hvilken ringetone hun har på mobilen, når hun våkna i morges, hva hun drakk til frokost osv.

Unnskyld, men er dette verdt å vite? Er det underholdende og interessant?

Kommentarfeltet tyder på det. "Morsomt innlegg", "Gøy å lese", "Ha ha ha, dette må være det gøyeste innlegget på lenge". Over 90 kommentarer har det nevnte blogginnlegget fått.

Ut i fra disse bloggenes populæritet, så finnes det tusenvis av mennesker i dette landet som synes det er svært interessant å vite hva en totalt ukjent person sover i, eller om hun foretrekker sko framfor å gå barbeint.

Før (i gamle dager, virker det som) dyrka vi staute karer som gikk fem mil på treski, helt uten ernæringsfysiolog og personlig motivatorpsykolog. Nå dyrker vi de som tar seg godt ut. Og det blir automatisk interessant hva disse pene menneskene mener om ditt og datt. Jada, jada, det er noe godt i alle mennesker, men overfladisk er ordet som dukker opp i mitt hodet.

Jeg kjenner jeg blir litt uvel. Og irritert.


Gjermund Eggen inn til seier på femmila i VM 1966. Bildet er frekt lånt av Dagbladet.


Men ja, det er lettere å mene noe om den siste neglelakkfargen til O.P.I enn konflikten i Ukraina, og det finnes en tid og sted for alt, men likevel.......

Huff.

Takk for oppmerksomheten. Det var godt å få ut litt damp. Nei, jeg har ikke en større og dypere refleksjon over temaet, dette var alt. Jeg er også en enkel sjel. Eller lat.



Elisabeth, litt bekymra for framtida




8 kommentarer:

  1. Du er ikke en enkel sjel, derimot veldig reflektert. Og jeg er helt enig med deg.

    SvarSlett
  2. Deler din bekymring for framtida..... og håper trenden snur! Enig med deg jeg også!

    SvarSlett
  3. Jeeze, nå brukte jeg tid på å lese gjennom disse 50 spørsmåla/svara. Lærte mye der, gitt... o_O

    SvarSlett
  4. Jeg har aldri skjønt attraksjonen til slike blogger eller kjendisnyheter. Hvorfor er det så interessant hva disse folkene spiser, går kledt i, bor i? Det er vel en grunn til at jeg ikke leser ukeblader ...

    SvarSlett
  5. Hei, jeg har startet med blogg igjen :) Ha en fin dag Klem Hjertefruen

    SvarSlett
  6. Jeg er da også en enkel sjel. Veldig enkel.
    Jeg gidder ikke engang lese meg gjennom de 50.

    SvarSlett
  7. AMEN.

    Hilsen en enkel sjel til

    SvarSlett

Kult, du har trykka på "kommentarknappen"! Du skal vel ikke bare lese hva andre har skrevet, vel? Håper ikke det.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...