torsdag 1. oktober 2015

Jeg kunne skrevet om....

Jeg kunne skrevet om kommunevalget, og ikke minst kirkevalget. Om hvordan jeg for første gang stemte ved et kirkevalg,  og hvor lite hemmelig det var siden hele køen av folk som skulle stemme på kommuneparti gikk langs glassveggen jeg sto bak og skulle velge mellom det hvite, gule eller grønne A4-papiret. Jeg synes forresten "Åpen kirke" skulle hatt rosa ark, med tanke på homoekteskap-debatten. Men det er litt seint å komme med det nå.

Jeg kunne skrevet om hvor deilig det var å sitte utendørs på Aker Brygge seint i september, men dette er ikke en sånn koseblogg.

Jeg kunne anmeldt den boka jeg leste i sommerferien, men nå husker jeg ikke lenger alt jeg mente om den.

Jeg kunne skrevet om alle selfiene jeg tok på fjellet sist helg, da svigerfar til slutt foreslo at jeg skulle legge meg ned i lyngen og knipse meg selv - hvorpå jeg overhørte den sarkastiske tonen og faktisk gjorde nettopp det - uten å få blåbærsøl på den dyre turjakka mi. Men jeg publiserer ikke identifiserbare bilder av meg selv på bloggen.





Jeg kunne ha skrytt av den gode kaka jeg bakte for en stund siden, men nå er det kanskje nok kakeinnlegg her?

Jeg kunne vist fram de fine putene jeg har sydd til den nye hyttesofaen, men det er for spesielt interesserte.

Jeg kunne skrevet om kongressen i Tyskland hvor de glemte å servere lunsj og det bare var kaffe å få to halvtimer per dag, men det hadde blitt et så sutrete innlegg.

Jeg kunne latterliggjort meg selv og fortalt om hvordan jeg ikke fant ut hva den bryteren på hotellbadet var, og at jeg til slutt måtte spørre i resepsjonen. Forklaringa var jo latterlig enkel.

Jeg kunne drodla litt om kristen versus borgerlig konfirmasjon og hvordan noen ungdommer velger det ene framfor det andre fordi "de har den kuleste campen", men jeg orker ikke starte noe krangel.

Alle disse innleggene har kun eksistert i mitt hode, ingenting er blitt skrevet.

Jeg kunne skrevet om siste tur i matbutikken hvor jeg måtte fram med wikipedia for å forstå innholdet i yoghurten. Det skal jeg skrive om. En annen dag.




Elisabeth, som har forsømt bloggen en stund




8 kommentarer:

  1. Det var på tide at det kom noe fra din kant :) Bare å fortsette!

    SvarSlett
  2. Du kunne skrevet noe om alt dette. Og kanskje er det nettopp det du har gjort? I hvert fall litt :) Kjekt å se livstegn fra deg her på bloggen igjen!

    SvarSlett
  3. Uff, det blir jo sånn noen ganger, særlig når en har blogget år ut og år inn. Jeg har også mange innlegg i huet, men så er det alltid bedre grunner for å ikke publisere enn å gjøre det. Vet ikke om det er sånne hindringer for deg, men det er uansett ikke så rart at det går i perioder hvor aktiv blogger man er.

    Håper du får en god helg!

    SvarSlett
  4. Alle disse innlegg som kom og gikk... ;)

    SvarSlett
  5. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  6. Du hadde da mange gode ideer der.

    SvarSlett
  7. Jeg skjønner hva du mener. Jeg har også mye jeg kunne skrevet om. Jeg elsker bloggen min men den er ikke like populær hos meg lenger. Jeg tviholder på den og håper at jeg skal få lyst til å skrive mer igjen, men foreløpig er det lenge mellom hvert innlegg. Det er mye jeg kunne skrevet om, men jeg vet ikke helt hvorfor jeg skal skrive det... Er det for meg sjæl eller er det noen der ute som bryr seg?

    Jeg lurer på om jeg holder på å gjøre det slutt med blogging....

    SvarSlett
  8. You and me both... oppdaget en haug med halve innlegg uten start, midt eller slutt... men en god mening bak!
    Valget ja... jeg trøster meg med at jeg har et digert lager av "hva var det jeg sa" og "du har jo fått det som du vil nå" til min ektevidde..

    SvarSlett

Kult, du har trykka på "kommentarknappen"! Du skal vel ikke bare lese hva andre har skrevet, vel? Håper ikke det.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...