søndag 7. februar 2016

Amerikansk frokost?

Noen ganger tror man at man skal bake noe og handler ingredienser deretter, men så skjer det endring i planene og man sitter der med noe man må bruke opp. Som for eksempel når man trodde man skulle lage ostekake, men ikke gjorde det likevel, og har to begre kremost type naturell til overs i kjøleskapet.

Joda, man kan alltids bruke den osten på brødskiva, men det finnes festligere alternativer.


Som "Cinnamon Cream Cheese Roll-Ups" for eksempel. Da jeg kom over den amerikanske oppskriften, måtte jeg bare teste.





Dette kaller amerikanere frokost. Jeg ville vel kalt det noe annet, men uansett var det godt. Men altså, har du en sånn post-festlighetsdag hvor  junk og sukker er det eneste saliggjørende, så er dette en god unnskyldning for å droppe havregrøt, kli og antioksidanter, og gå for en frokostvariant fra "over there".






1. Skjær skorpen av loffskiver og kjevle de flate






2. Rør inn en dæsj melis i mykosten og smør det på skivene.

3. Rull skivene sammen og dypp i smelta smør.

4. Vend rullene i en blanding av sukker og kanel.






5. Stek cirka 15-17 minutter på 180 grader.








6. Mums



Om gårsdagens festligheter var ekstra festlige, kan du jo være proaktiv og lage disse klare allerede før festlighetene starter, sånn at de finnes tilgjengelig når de trengs post-festlighet.

Til uka skal jeg levere "kake eller annet spiselig" til et arrangement på skolen. Da tenkte jeg levere disse, så kan folk avgjøre selv om det er kake. Spiselig er det i det minste. Absolutt spiselig. Men jeg tror ikke jeg bytter ut frokostgrovbrødet altså.



Elisabeth, ikke på amerikansk diett




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Kult, du har trykka på "kommentarknappen"! Du skal vel ikke bare lese hva andre har skrevet, vel? Håper ikke det.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...