onsdag 13. juni 2012

Pimpa finn-funn - Glade griser i rumpa

På tide å vise fram noen av mine funn på finn.no.

Først ut denne kontorstolen som jeg fant under "gis bort".

Det er en Håg-stol, altså kvalitet. Den var litt mer slitt enn forventa på beina, men det kan jeg leve med.
I tillegg hadde den en rift i setestoffet. Det kunne jeg ikke leve like godt med.




Men denne dama har jo et stofflager som begynner å nå taket. Ned i lageret jeg dukka....eller klatra. Der fant jeg et stoff jeg mener å ha kjøpt på eBay, et stoff av typen "Kult, aner ikke hva jeg skal bruke det til, men jeg kjøper det så får vi se". Det finnes flere stoffer i den samme kategorien i samlinga mi. Ehem.

Så da mekka jeg et setetrekk til finn-funn-stolen.




Jeg tegna av stolsetet, la til litt og sydde en løpegang, trædde i en strikk, plasserte trekket på stolen og stramma skikkelig til før jeg knytta strikken.

Glade griser og en fargebonanza. 




Jeg hadde planer om å lage et trekk til ryggen også, men nå er det jo en del blått i grisene, så da tenker jeg at det er like greit uten. Vi vil jo ikke ha en svinefarm heller her, ho ho ho.

Dette er forresten stolen til mitt nye syhjørne. Yes, du leste riktig. Denne sydama har oppgradert fra kjøkkenbordet. Kontordelen på det nye loftet har endra status til sykrok. Skrivebordet, jeg mener selvfølgelig sybordet, er også et finn-funn. Det blir sikkert vist fram en vakker dag det også. Kan ikke overbelaste bloggen med interiørinnlegg heller. Plutselig oppfyller jeg kravene for å bli NiB-dame, he he.

Men altså, nå sitter jeg godt med glade griser i rumpa.

Elisabeth



12 kommentarer:

  1. Superfin!!!
    Skikkelig makeover!!

    SvarSlett
  2. Før du vet ordet av det har du blitt NIB-blogger du og:-)
    Dette er jo et DIY innlegg i beste interiørbloggedamestil.
    Stolen ble skikkelig kul den!
    Og grattis med egen sykrok. Jeg okkuperer fremdeles spisebordet...

    SvarSlett
  3. Herligste griseglade rompetrekk jeg har sett :)

    SvarSlett
  4. Flott makeover! Skikkelig kul, ja!!!

    SvarSlett
  5. Rumpa di får det nok fint i lag med dei glade grisane ;-)
    Interiørtips: Dersom du ikkje kan leve med slitasje på stolbeina så kan dei sikkert spraylakkerast.
    God forklaring på DIY stoltrekk. Dette kan til og med eg få til.

    SvarSlett
  6. He he glade griser i rumpa :) Så gøy med sykrok, greit å slippe ting over hele bordet.

    Kos deg!!

    SvarSlett
  7. Smart! Og du - grattis med egen sykrok :) Er det ikke deilig??!!

    SvarSlett
  8. Eeeelsker grisene i rumpa og grattis til egen sykrok!

    SvarSlett
  9. Se her ,ja! Nå er du kreativ! Flott og grisete stol:)

    SvarSlett
  10. stilig. På en måte. Eller kult heter det vel.
    Og takk for innføringen i instagram, jeg har klart å ødelegge iphonen min så er borte en ukes tid der- om du lurer på det.

    SvarSlett
  11. Stolen ble herlig! Og så deilig å oppgradere fra kjøkkenbord til egen sykrok :-) Grattis!

    Klem Siv

    SvarSlett

Kult, du har trykka på "kommentarknappen"! Du skal vel ikke bare lese hva andre har skrevet, vel? Håper ikke det.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...