søndag 11. november 2012

Hva kan man rekke på et kreativt kvarter?

Dette bildet slengte jeg ut på Instagram i går:




Klart to små ferdigsydde punger skulle Instagrammes! Om man baker grove rundstykker, strikker en skappelgenser eller syr to små glidelåspunger, så publiserer vi det på Instagram i håp om å høste anerkjennelse i form at et knippe "likes". Jada, det er sånn det funker.

Godeste Shy B kommenterte at hun syntes jeg var kjapp i produksjonen. Grunnen til at hun hadde forutsetning for å mene noe om tidsbruken, var at jeg vel halvannen time før hadde slengt ut en annet bilde. Et bilde av stoff og glidelås i et forsøk på å motivere meg til å komme videre i syprosjektet. Planlegging sies å være halve jobben. Ja, sånt viser man også fram på Instagram.

Jeg påsto at det burde være mulig å sy en sånn pung på et kreativt kvarter. Shy B var meget skeptisk. Og vips så hadde jeg visst utfordra meg selv.

Klokka 17:55 ble dette bildet posta:




Og så satte jeg i gang med klipping og sying i et rasende tempo.


Klokka 18:08 kunne jeg stolt rope FERDIG.



På 13 minutter er det altså mulig å kreere en pung med glidelås. At den pungen ikke er det vakreste verden har sett, litt småskjev og sånn, det får så være. Den duger. Og den er på vei til inspiratoren, Shy B

Men jeg tror jeg skal legge til noen kvalitetssikrende  minutter i produksjonen av framtidige punger. Kvalitet vinner over kvantitet. 

Ikke på Instagram, sier du? Les gjerne min "Instagram for dummies" om du ønsker å være med på leken.


Elisabeth, pungprodusent

19 kommentarer:

  1. Har også produsert en pung i ettermiddag etter teaterøvinger/kostyme fremskaffing og middag... brukte nok litt mer enn et kvarter, men så var det da også en bestilling på en "norge supporter pung" med litt klipping og sammensying av forskjellige stoffer. Men jeg vet at det kan gå kjappt, i alle fall hvis alle deler er ferdig klippet ;)

    SvarSlett
  2. Jeg så det på ig - imponert! Fine punger, likte det kule uglestoffet:)

    SvarSlett
  3. Fine ting du har sydd og disse er jo raske å sy men de er fine....
    Instagram har jeg vært innom men skjønte lite og så fikk jeg en kommentar hos
    mellomste i heimen ka ska du nå der mamma :))))))) skal nok få det til når en får en slik kommentar ti hi
    Her skal det syes nå fin kreativ kveld til deg

    SvarSlett
  4. Ikke på instagram, for gammal mobil... men imponert - ja! Du kan jo da lage ca. 20 sånne om dagen, hvis du har ca. 5 timer til disposisjon. Det blir da ca. 41 ganger 20 (ja du får fri på lille julaften). La oss si 800 stk. da. Selg dem for 100 kr stk og gosh - du blir rik til jul! Stå på! Jeg er megaimponert og heier fra sidelinja :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ha ha ha, ja matematikk er flott. God prognose. :-)

      Slett
  5. Hehe! Eg bukker og takker og bøyer meg i støvet. Beundrer syferdigheter, innsats og konkurranseinstinkt :)

    SvarSlett
  6. 13 minutter! Jeg er meget imponert. Må innrømme at jeg ikke tar tiden på arbeidet jeg gjør, men erfaringen tilsier at jeg glemmer tid og sted når jeg holder på med kreative aktiviteter så det meste tar lengre tid enn det jeg tror. Familien klager i alle fall over at vi alltid spiser veldig sen søndagsmiddag fordi jeg glemmer tiden i syrommet.

    SvarSlett
  7. Imponerende, Elisabeth! Jeg får liksom ikke dreisen på de pungene,
    men nå fikk jeg lyst til å prøve igjen:-)

    SvarSlett
  8. Når man vet hvordan man skal gå frem så er det gjerne gjort på null komma niks ;)

    Instagram holder jeg meg unna, nå har de jo kommet med nettside for internett, og dessuten blitt kjøpt opp av facebook, så, jeg er skeptisk.. ;) Det får holde med blogg for meg.

    SvarSlett
  9. Jeg så at du holdt på meg utfordring i går ja og pungen ble super den :)

    SvarSlett
  10. Haha, superimponert!! Hva skjer med at pungproduksjon er det nye store, når skjedde det egentlig?

    SvarSlett
  11. Må si at det der imponerte meg i går altså :-)

    Ha ei flott uke - klem Siv

    SvarSlett
  12. Imponert!

    Men på den annen side så er vi jo også i min alder godt kjent med Espelid-Hovig-syndromet, der det faktisk i teorien er mulig å jukse på høylys dag? Mitt sinn er forkludret for alltid! Jeg tror ikke på noe, eller noen lenger! Min hjerne tilsier at absolutt alt er juks!

    Magefølelsen hvisker til meg at denne vakre pung ble sydd i løpet av en 8-timers lørdag, der man klokelig sparte på litt stoff og en glidelås slik at man kunne lure verden, atter en gang...

    Men det er likevel en liten ting som hindrer meg i å stole på magefølelsen. For dersom man benytter Espelid-Hovig-metoden så skal man pr def også si kommentaren "No har me joksa litt".

    Ettersom denne kommentaren mangler blir jeg derfor nødt til å innse at du faktisk er en racer på symaskin! Takk for at det faktisk finnes noe som er EKTE i denne verden vi lever i!

    B*

    SvarSlett
    Svar
    1. Kjære Blomsterstjernen. Jeg er glad for at du konkluderte riktig. Jeg er da en kvinne med moral!

      Slett
  13. Hihi, fantastisk:). Kjekt med litt utfordringer avogtil! Ha en stråååålende kveld, med eller uten syprosjekter;).

    SvarSlett
  14. Å konkurrera med seg sjølv er jo berre den største motivasjonen som fins, så lenge det er målbart :-) Imponert eg! Tok symaskinsertifikatet i 6. klasse, men likevel vert eg utledd når eg prøver meg på å legga opp gardiner, lappa holete jakker eller lukka sømmer som har gitt opp litt... Men, men. Alle kan ikkje alt, og Eli kan IKKJE sy, sånn er det med deg saken.

    Klem Eli

    SvarSlett
  15. Ååå, du har lært å sy glidelås... det har ikke jeg hatt mot eller tid til ennå...

    SvarSlett

Kult, du har trykka på "kommentarknappen"! Du skal vel ikke bare lese hva andre har skrevet, vel? Håper ikke det.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...