tirsdag 10. juni 2014

Dagens oppdagelse #67

Bloggen fungerer som et nyttig oppslagsverk!


Det er igjen tid for sommeravslutning for femteklassingen (ja, ikke enda en gang assa, forrige gang det var sommeravslutning var det "fjerdeklassingen". Selv ikke dumme barn dumper en klasse, som de gjorde i gamle dager, har jeg hørt. Vårt barn er ikke dum heller. Men nå skriver jeg meg bort...).

Det er igjen tid for klasseavslutning.

I fjor lagde noen smarte porsjonsomeletter, såpass husker jeg. Jeg husker hva jeg hadde i dem, men jeg huska ikke helt på hvor mange grader og hvor lenge de skulle stå i ovnen. Da kom denne hobbybloggen til sin nytte. Det var bare å bla seg fram under etiketten mat eller google innerst i veien porsjonsomelett.

Da dukka husmorinnlegget fra juni 2013 opp og jeg fant raskt ut at svaret på siste ledd i omelettprosessen var 200 grader i 25 minutter.  Lett som en plett.





Siste ladning omeletter står i ovnen i skrivende øyeblikk.

Strålende!


Elisabeth, (hus)mor klar for sommeravslutning


8 kommentarer:

  1. Ååååå, og jeg som har vært ute og sykla en tur (for å "bli kvitt" litt dårlig samvittighet pga stort inntak av rester av gulrotkake etter femteklassings fotballkamp).... og så ser jeg disse lekre sakene du har laget.... og skulle egentlig prøve å motstå kveldsmat..... Ja, ja..... Tror i det minste jeg må koke meg noen egg! YOLO, som ungdommen sier!

    Ha en fin kveld!

    Mvh HildeSu

    SvarSlett
  2. Ja, de ja. Jeg lagde også slike til sommeravslutningen etter inspirasjon fra deg:-)
    Supert tips!

    SvarSlett
  3. Oi, dette var jammen en god ide. Skal legge meg på minne og gjøre dette en gang. Perfekt som sunn ta med mat.

    SvarSlett
  4. Lett som en plett omelett. Bloggen har kommet meget godt med her også. Men mer sånn: NÅR var det jeg var hjemme med sykt barn (jmf utfylling av egenmelding altfor sent).

    SvarSlett
  5. Naaamm de så supergode ut!!! SKAL prøves ut:) Takk, takk:)

    SvarSlett
  6. Genialt! Sånn har jeg funnet fram til forskjellige ting også :-)) Porsjonsomelettene så veldig gode ut :-))

    God søndag til deg :-))

    SvarSlett
  7. Genialt! Takk for tipset! :)

    SvarSlett

Kult, du har trykka på "kommentarknappen"! Du skal vel ikke bare lese hva andre har skrevet, vel? Håper ikke det.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...