søndag 14. september 2014

Å skape noe nyttig


Fordelen med å ha en egen sykrok, hvor maskina står klar, samt et lager av stoff av ymse slag, er at man raskt kan gjøre noe nyttig.

Man kan i det minste lure seg selv til å tro at man gjør noe nyttig. Man kan gjøre noe som er mye morsommere enn å skrubbe badekaret eller rydde i klesskapet, og etterpå føle at man har utretta noe den dagen.

Ah, hjernen er en flott sak.

Dette prosjektet var et slikt et. Trengte jeg en sånn en, et trekk til den oppblåsbare nakkeputa, lissom? Var det absolutt nødvendig å lage?

Overhodet ikke. På ingen måte.





Ble jeg glad, følte jeg meg kreativ? Kunne jeg kjenne tilfredsheten over å kunne sette idéer ut i live umiddelbart? Kunne jeg gå til sengs den kvelden og føle at dagen hadde vært meningsfull, at jeg hadde gjort nytte for meg?




Absolutt!

Så da er det verdt det.

Selv om trekk til nakkeputa ikke er like viktig som å ha en trusepose, selvfølgelig.





Så kan man skrubbe badekaret og rydde klesskapet en annen dag.

Om man ikke finner på nok et artig prosjekt ved symaskina i stedet, da.


Elisabeth, som skal sove godt på neste flytur.





9 kommentarer:

  1. Se her, ja, stadig kreativ!

    SvarSlett
  2. Jeg har prokrastinert ved å fordype meg i sølvtøyskuffen, til tross for at jeg snart har 2-3 deadliner for noe helt annet.

    Du kan tross alt holde et bevis i hånda for tidsbruken.

    SvarSlett
  3. Fantastisk - og så mye gøyere enn å skrubbe badekar da!

    SvarSlett
  4. Badekaret og klesskapet går ingen steder ;) Og hvorfor skal man bare lage det man absolutt trenger? Nei, da er det mye kjekkere å lage noe man har lyst til å lage, der og da :)

    SvarSlett
  5. Jeg synes det var utmerket tidsbruk!

    SvarSlett
  6. Trusepose, haha!

    Støtter deg 100 % i å gjøre det som er morsomt, som å sy!

    SvarSlett
  7. Badekar etc står seg så godt! Jeg har bakt brød og planlagt middager og slikt, og oppvasken har fått godgjøre seg helt alene….

    SvarSlett
  8. Skikkelig flotte både trekk og pose!

    Man kan da virkelig ikke rekke alt heller. ;O)

    SvarSlett
  9. Lekre ting du har sydd! Her står syrommet på vent, altfor fint vær til å være inne! Ha en herlig søndag!

    SvarSlett

Kult, du har trykka på "kommentarknappen"! Du skal vel ikke bare lese hva andre har skrevet, vel? Håper ikke det.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...