torsdag 23. oktober 2014

På tide å tenke julekalender

Jada, det er snart jul. Ok, ikke helt om man kun sjekker kalenderen, men det er faktisk på tide å tenke jul allerede i oktober. I alle fall julekalender. De som selger julemarsipan og julesjokolade har allerede sørga for at du skal bli minnet på det, butikkhyllene er fylt opp med fristelser.

Så, julekalender altså. Om du satser på en sånn hjemmelaga pakkekalender, så er det på tide å planlegge den, 

Og hvor vender vi oss for å få tak i ymse dill og dall, ditt og datt å fylle 24 luker med? Må vi rote rundt i 100 butikker på overfylte kjøpesentra hvor vi blir stadig svettere på ryggen og slankere i pungen?

Overhodet ikke!

Nei, vi vender oss selvfølgelig til vår alltid gode venn i nøden: Ebay. Verdens største handleplass.

Ingen jakt etter en ledig, trang parkeringsplass, alt i én butikk, ingen kø i kassa, ingen sure butikkansatte, ingen  svett rygg - og ingen slunken pengepung.

Helt rolig og avslappa kan du handle fra sofaen. Netthandel, den mest behagelige formen for shopping til jul.


300 Loombands 6,50, 3 viskelær 20,-, Brannmann Sam med team til en tier og iPhone-cover til 14,50.


Synes du det er skummelt  med Ebay, usikker på om det er trygt, du er ikke helt sikker på hvordan man gjør det? Fortvil ikke, du kan bare lese mitt innlegg "Ebay for dummies".

Så er du straks i gang med å sikre deg de 24 pakkene per barn.

Her har jeg vist noen få eksempler, men du kan finne alt mulig rart på Ebay; Perler, tusjer, hårpynt. Ja, alt av dill og dall, ditt og datt. Dill og dall det er greit å handle nå, for å være sikkert på at det havner i postkassa di før vi runder desember.


Lykke til med handlinga.


Nattkjole 44,-, 10 stk stylos til 8,50, 3-D klistremerker for et par kroner, gymbag 6,50.




Elisabeth, ebay-tilhenger


6 kommentarer:

  1. Aha! Jeg pleide få en tusjpakke fordelt utover 24 dager. Følte meg faktisk litt snytt husker jeg. Men det var fordi det bare var brunt, grått og gusjegrønt i ukesvis, og de finere fargene kom når vi nærma oss julaften, med turkis på selveste dagen. Likevel. Syntes det var litt vel pedagogisk.

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusjer hørtes fint ut. Hos oss var det 24 Twist-biter delt på 2 barn, så jeg er ikke vokst opp med så voldsomt med julekalender. Julekalendere kan fylles med så mangt.

      Slett
  2. Godt tips! Jeg er så amatør på ebay at jeg glemmer at det finnes. Men nå!! takk

    SvarSlett
  3. Har du noen anbefalinger for meg som ikke skal lage julekalender?

    SvarSlett
    Svar
    1. Absolutt, du finner alt mulig på Ebay. Hva med bånd, knapper, blonder? En slikkepott til 6 kroner?

      Slett
  4. Oioi. Trodde jeg hadde god eBay-tid. Men gikk inn å kikka og det var jo søren meg en måneds leveringstid...! Kina-levering såklart ;)

    SvarSlett

Kult, du har trykka på "kommentarknappen"! Du skal vel ikke bare lese hva andre har skrevet, vel? Håper ikke det.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...