mandag 26. januar 2015

Å tilfredsstille seg selv

Beklager om du har googla etter lettkledde tips og havna her, dette skal ikke handle om hvordan du kan forlyste deg til et klimaks. Nei, dette handler om en amatørsydame på 40+ som finner så stor tilfredsstillelse i å kunne kreere noe hun trenger. Det skal handle om den store dosen herlig, pirrende  mestringsfølelse man kan oppnå ved å ha tilgang til riktig utstyr og ha evnen og kunnskapen til å utnytte det når et behov melder seg, å tilfredsstille seg selv.





Jeg irriterte meg over at alle sminkepunger tilgjengelig var for korte til å romme penselen, den stakk alltid utafor. 

Jeg hadde altså behov for en skreddersydd sminkepung. En pung akkurat passe stor for akkurat de få tingene jeg vanligvis bringer med meg. 

En kul stoffbit jeg hadde spart til en passende anledning ble sammen med en bit voksduk og glidelås nokså raskt forvandla til akkurat det jeg trengte. 







Halleluja!

En liten ting, liten innsats og stor tilfredshet.

Det er en egen tilfredsstillelse med det å kunne løse små, men likevel irriterende nok, behov som dette. Jeg er så glad for at jeg for noen år siden kjøpte meg symaskin og meldte meg på kurs for å bli venn med den. Det har gitt meg så mye.

En slik opplevelse unner jeg alle. Funderer du på å lære deg å sy? Sett i gang!

Alle kvinner fortjener å bli tilfredsstilt med en skreddersydd sminkepung.




Elisabeth, tilfredsstilt sydame




8 kommentarer:

  1. Herlig tilfredsstillelse!!! - og stoff!

    SvarSlett
  2. Å, ja! Det er en herlig tilfredsstillelse! :) Mestringsfølelse og attpåtil lage noe man trenger. Kjekt!

    SvarSlett
  3. Stilig! Det er godt å kunne løse noen av livets små, men irriterende problemer.
    Så jeg burde vel tatt meg sammen og lært å bruke symaskinen min som står og samler støv.

    SvarSlett
  4. Kul sminkepung! Litt egentilfredstillelse når man har et behov er jo vinn-vinn. Her fikk du jo noe du trengte, mestringsfølelse og endelig brukt det kule stoffet du har spart på! Genialt!
    Jeg må prøve å lære meg å sy sånne ting også, det blir nå mest klær til ungene her...

    SvarSlett
  5. Jeg funderer ikke på å begynne å sy. Dessverre. Kanskje jeg får ånden over meg en eller annen gang. Men det ligger langt fremme...Fin pung, da!

    SvarSlett
  6. Meget smart, og veldig så forståelig tilfredsstillende :D

    SvarSlett
  7. En handlingens kvinne!
    Kjempefin sminkepung, og jeg skjønner godt at det er ytterst tilfredsstillende å ha tatt affære på denne måten. Yeeey you!
    Pludrehanneklem

    SvarSlett
  8. Det må jeg si!
    Flink du er :-)

    SvarSlett

Kult, du har trykka på "kommentarknappen"! Du skal vel ikke bare lese hva andre har skrevet, vel? Håper ikke det.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...