mandag 13. april 2015

I en sofa på Ikea


I en sofa på Ikea
sitter mann med sløvet blikk
Hans hustru lovet inderlig
"jeg skal bare ta en kikk"

Men kikken den ble lang og sur
"Kanskje jeg kan ta en lur"
tenkte mann med sløvet blikk
for kona var langt fra kvikk

Endelig var hans hustru att,
blek og svett og ganske matt
"De hadde ikke spisebord"
"Typisk Ikea", ropte de i kor

"Da vil jeg ha den sofaen her",
sa mann med elskovsblikk
For den har ingen skruer
eller sliten mekanikk.

Men hans hustru var uenig
og mente det hun sa:
"Sofaen eller meg,
nå må jeg være sta"

I en sofa fra Ikea
sover plutselig ensom mann
Han hadde kone, hjem og hus,
men så gikk alt i grus

I en sofa fra Ikea
skriver mannen liste vond og lang
over alt som mangler i hans nye kåk
Skal han gi Ikea en sjangs
 eller blir det bare bråk?





Køen på Ikea gir deg tid til det meste, også å rime dårlige, haltende rim. I mitt hode er det til og med en melodi til det hele.

Og for ordens skyld; Dette er fri diktning uten hold i virkeligheten. Vi er slettes ikke på utkikk etter nytt spisebord.


Elisabeth 


Bilde lånt fra ikea.no

6 kommentarer:

  1. Herlig sang! Og lekker sofa! Jeg er ingen IKEA-handler, men denne kunne jeg absolutt ville hatt! Jamen godt det ikke var en sann historie!

    SvarSlett
  2. *ler* Skulle ønske jeg var like oppfinnsom i IKEA-køen.

    SvarSlett
  3. Jeg elsker IKEA! Genialt! Særlig liker jeg å handle der rett før stengetid. Da er det nemlig ikke kø. Haha!

    SvarSlett
  4. Hahaha! Imponerende IKEA-poesi :-)
    Og den sofaen har jeg så lyst på!
    Pludrehanneklem

    SvarSlett
  5. Sofa eller ei, jeg veit iallfall hvor lakrisen din er! Tusen takk, Elisabeth! ^^

    SvarSlett

Kult, du har trykka på "kommentarknappen"! Du skal vel ikke bare lese hva andre har skrevet, vel? Håper ikke det.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...