søndag 17. februar 2013

Dagens oppdagelse #52

Parkeringshus er langt mindre stress når det er nærmest tomt!





Som du skjønner, er jeg ikke spesielt glad i parkeringshus. Det er så mange søyler og jeg har ikke gummi-bil som kan vri seg elegant rundt dem uten å være til hinder for andre. Jeg vil helst finne en rute som er enkel å kjøre inn i, og kjøre ut av, uten å måtte jokke fram og tilbake mens utålmodige medtrafikanter irriterer seg.

Men på en søndag hvor butikkene er stengt, før kino og andre aktiviteter setter i gang i Kulturhuset, da er det null pes å finne en praktisk plass i det felles parkeringshuset når man skal på treningssenteret. Greit å spare svettinga til styrkeapparatene.

Flere enn meg som blir svette av parkeringshus?

God søndag!

Elisabeth 



15 kommentarer:

  1. Ja hva ER det med alle søylene ? Kan de ikke finne på noe lurere ? Jeg parkerer på alternative plasser dersom det finnes.

    SvarSlett
  2. Ja, blir svett, men har heldigvis såpass liten bil at det vanligvis ikke er noe problem.

    SvarSlett
  3. Jeg parkerer heller langt unna enn å tulle meg inn i et P-hus. Jeg får alltid angst for at jeg ikke skal komme meg ut igjen, for at jeg har glemt billett, at kortet mitt ikke funker, at jeg må trykke på HJELP-knappen og skape kø bak meg - og ikke minst, for å dulte borti noen med bilen.

    Nå ble jeg enda mer glad for at jeg ikke har bil lenger, forresten. Takk! :)

    SvarSlett
  4. Ja, jeg blir svett av parkringshus. Det er trangt, lavt under taket, masse søyler, stress med å finne en plass å sette bilen...

    Men kjekt når det er dårlig vær eller lite folk.


    Herlig med bil, iallefall på bøgda der jeg bor, hvor offentlig kommunikasjon ikke akkurat er prioritert :D

    Klem

    SvarSlett
  5. Oh yes, parkeringshus er stress. Men praktisk! Jeg synes jeg drar kjensel på det huset der, f... søyler, bilen vår har hatt nærkontakt med en av de søylene der. Fatter det bare ikke altså, pluteselig bare var den søyla der, enda jeg fortsatt er helt sikker på at den ikke stod der da jeg parkerte.
    God søndag :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, jeg er overbevist om at sånne søyler flytter på seg.....

      Slett
  6. Jupp, en slik søyle flyttet seg da jeg skulle trene samme sted. Møkk! Første gang jeg har skrapet opp bilen, og nå er jeg snart 37 år!!!!

    SvarSlett
  7. Jeg blir svett bare jeg hører ordet... må de lage de så innmari trange??

    SvarSlett
  8. For et deilig syn! At det er god plass, altså!
    Jeg hadde en hat-opplevelse i et parkeringshus på en lørdag midt i julestria. Da jeg kom tilbake til bilen min, var det så trangt på begge sider av bilen at jeg ikke kom meg inn. Så jeg måtte gå inn via bagasjerommet, lirke nettet mellom baksetet og bagasjerommet ned og klatre over to rader med seter. Med en rygg og hofter som fungerer dårlig. Og med tre utålmodige unger, hvorav den yngste hadde hylskreket i en halv time allerede pga forfryste fingre.
    Litt skeptisk til dårlig plass, ja...

    SvarSlett
  9. Om jeg kjenner meg igjen... Krasjet i akkurat dette parkeringhuset før jul. Kostet oss rundt 14 000 i egenandel, og tap av bonus..... Får fortsatt hjertebank hver gang jeg skal inn og parkere her.

    SvarSlett
  10. Jeg var redd for alle parkeringshus, nå er jeg bare redd for å parkeringshus jeg ikke har vært i før. Så det går da framover, saaaakte.

    SvarSlett
  11. Jeg hater parkeringshus. Jeg har jo ikke bil selv, men det hender jeg er passasjer i andres biler. I tillegg til det du skriver om, har jeg erfart at det noen ganger kan være et stort problem å finne tilbake igjen til bilen.

    Cecilie

    SvarSlett
  12. Jepp. Liker ikke. Kan jeg unngå, parkerer jeg et annet sted. Er jo så smaaalt.

    SvarSlett
  13. Det største problemet er nok at bilene har vokst, mens man ikke har fulgt opp med større plasser til hver bil i parkeringshusene. Jeg har en ganske stor bil, men heldigvis, jeg er god på å rygge, så det går vanligvis bra. Helt tomme p-hus synes jeg er litt skumle, får litt sånn Derrick-assosiasjoner

    SvarSlett

Kult, du har trykka på "kommentarknappen"! Du skal vel ikke bare lese hva andre har skrevet, vel? Håper ikke det.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...