torsdag 7. november 2013

Reiserebus

En stund siden siste reiserebus herfra. Jeg har jo vært på tur litt hit og dit, men....

Nå skal jeg ut på en flytur av overkommelig lengde. Til hvilken europeisk by?


Hva er man om man trenger tingene på bildet? Tredje bokstav.






Hva har jeg ved hjelp av dopapir fiksa meg her? Første bokstav.





Hvilken skuespiller er dette et ungdomsbilde av? Første bokstav i fornavnet.


Bilde lånt fra hdwallpapersfan.com


Hva heter denne gamle østblokk-bilen? Tredje bokstav.






Du får i deg sånn cirka 3000 av ordet vi skal fram til, om du spiser godsakene på bildet. 
Fjerde bokstav.






Norsk visesangdame. Første bokstav i fornavnet.

Bilde lånt fra an.no




Sånn, da skal du har seks bokstaver som du kan stokke litt rundt på. Gjør du stokkinga riktig så får du navnet på en europeisk by. Gjør du det feil, har du kanskje funnet opp en helt egen fantasiby. Det er fint det, men det er neppe dit jeg skal.



Hasta la vista, baby!

Elisabeth 


15 kommentarer:

  1. Ha ha, jeg var litt fortvila, helt til du sa at man skulle stokke bokstavene... Trodde du mente krøllene egentlig var Røller, for eksempel. Har vært i samme land, men ikke i den byen;) (Vil liksom ikke gjette helt, da, for da ødelegger jeg spenninga, om du skjønner...)

    SvarSlett
  2. Vært der med elever! Fin by.

    SvarSlett
  3. Huff, dette ble i meste laget. jeg nøyer meg med å fatsslå at det ikke er Hokksund, og ønsker deg god tur!

    SvarSlett
  4. Først så kunne jeg ikke forstå at du hadde bommet såpass at tredje bokstav var på TO av bildene, og HAR virkelig byen et fornavn liksom?...men så kom jeg heldigvis på at jeg ikke er blond lenger, samtidig som jeg fikk litt hjelp av mannen (nei det var ikke bilbildet han klarte, det var dopapiret :-O ), og vips hadde vi løst rebusen! Jeg har ikke vært der, men jeg skulle gjerne rælla rundt i gatene der i den smellvakre grønne bilen!!

    SvarSlett
    Svar
    1. Skal ikke se bort i fra at det blir en tur i en sånn bil, nei.

      Slett
  5. Vet hvor du skal, har ikke vært der, men står på ønskelista.Siden ingn andre har sagt hvor det er tør ikke jeg si det heller, men jeg kan si såpass at det er flere konsonanter enn vokaler i bynavnet....

    SvarSlett
  6. Ah, det må være byen som slutter på W. Jeg har heller aldri vært der, men den står på ønskelista. Har hørt at den har både historie, kultur og shopping. I tillegg til en av de mest kjente konsentrasjonsleirene.

    God tur!

    SvarSlett
  7. Der har jeg også vært. Kos deg!

    SvarSlett
  8. Har ikke vært der, men ønsker å besøke byen snart. Masse historie!

    SvarSlett
  9. Der har jeg vært! Veldig fin by:) Passe stor og rolig:) Dessuten bør du ta turen til historiens grusomste henrettelsessted som ligger en liten bussreise unna… Det var en drøy opplevelse for meg. Men jeg ville ikke vært det foruten. Alle burde vært der.
    God tur!

    SvarSlett
  10. Nå har jeg ho fått med meg hvor du er på tur, og jeg kan godt tenke meg en tur dit :-) Artig rebus :-D

    God søndag - klem Siv

    SvarSlett

Kult, du har trykka på "kommentarknappen"! Du skal vel ikke bare lese hva andre har skrevet, vel? Håper ikke det.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...