lørdag 12. juli 2014

Fra nattas til strandas dronning

Jeg erverva meg denne kjolen fra H&M for den nette sum av 149 norske kroner. Det er den verdt. Den er i et tynt og luftig bomullsstoff, perfekt for varmt klima.





Med de rette accessoirer kan man bli nattas dronning på den franske rivierian på et blunk. Garantert.

Men når man er 43 og reiser med mann og barn, så har man ikke så store forventninger til å bli nattas dronning. Da er det mer behov for å rule på stranda. Og det var derfor jeg kjøpte denne kjolen, for å skape den om til en strandkjole.






Dypere foran og kortere i lengden, vips så var jeg klar for å bli strandas dronning i stedet for nattas!

Men også strand-dronninger trenger litt accessoirer. Et løst belte hadde gjort seg. Løsningen ble å klippe en lang remse av det bortklipte stoffet og flette dette sammen med to snorer tvinna bomullstau.




Voila, DA var jeg klar for å bli strandas dronning. Gjett om kjolen fra H&M til 149 kroner og jeg skal rule der nede på rivierian, a?! Garantert!










Bon voyage!


Elisabeth



11 kommentarer:

  1. Klær for varmt klima er det vi trenger nå. Eller aller helst ikke klær i det hele tatt, men det sømmer seg jo ikke hvor som helst. Slit'an med ny strandkjole, Elisabeth! :-) Jeg blir aldri verken nattens eller strandens dronning. ;-)

    Cecilie

    SvarSlett
  2. Så kul den ble!! Og så stilig med det beltet til!
    Jeg gir meg ende over:-)

    SvarSlett
  3. Det er deg og Jenny Skavlan! Omsømdronningene! :-)

    SvarSlett
  4. Lekkert!!! Har latt meg inspirere, og henter min nydelige mellom-blå H&M- kjole ut av skapet. Om ikke det blir i år, så blir det kanskje gammel-ny strandkjole neste år :).
    Kos deg på stranda, ingen tvil om at du kommer til å rule!
    - Eva Helen

    SvarSlett
    Svar
    1. Kult! Gøy om jeg har inspirert. Åh, nå ble jeg stolt. Takk.

      Slett
  5. Så fin den ble - litt Jenny Skavlan i deg, skjønner jeg :) God tur :)

    SvarSlett
  6. Helt enig med AvMeg, du er Jenny!

    God tur!

    SvarSlett
  7. Flott kjole!
    Riktig god tur!!

    SvarSlett
  8. Ah, genialt med det beltet. Noteres bak øret. Du kommer helt garantert til å rule.
    Ellen :)

    SvarSlett
  9. God morgen! I dag begynner en liten kjoleserie hos meg, om kjolene jeg sydde etter inspirasjon og mønster fra deg! Så tusen takk for kjoleinspirasjon og tips om å sy med strikk! Fortsatt god sommer til deg!

    Klem Cathrine :-)

    SvarSlett

Kult, du har trykka på "kommentarknappen"! Du skal vel ikke bare lese hva andre har skrevet, vel? Håper ikke det.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...