onsdag 9. juli 2014

Livet, muffin-mage og thigh gap


-Se hva som har skjedd med livet mitt, skal en ung tenåringshelt ha uttalt til en fotograf, mens livvakten hans visstnok slo litt på noen andre fotografer.



fra dagbladet.no

Ja, det er slitsom å bli så kjent at du aldri får gå i fred. Jeg er jammen meg glad jeg er anonym her på bloggen. Hadde vært slitsomt om fotografene lå i buskene her mens jeg forsøkte å snike meg inn i eget hus, eller fansen kom hylende etter meg på Meny og skulle hatt autografer. Akk ja.

Nei, mitt liv er heldigvis ikke like dramatisk som stakkars Justins. Riktignok har jeg slitt med en lei forkjølelse et par uker, og det å ferdigstille det forrige oppussingsinnlegget tok visst såpass på kreftene at jeg har brukt en hel uke på å komme meg. Dessuten har pc'n min slutta å samarbeide. Den virker i sånn cirka sju minutter, og så blir den svart og død. Veldig slitsomt. Og irriterende.

Ellers har jeg fundert på dette med muffin-mage, som nå ser ut til å være et innarbeida begrep siden flere reklamer spør om jeg vil bli kvitt det og tilbyr ulike løsninger. Heldigvis er det ikke så innarbeida at det er oppretta en forklaring for ordet på wikipedia. Verken med eller uten bindestrek. Ei heller med en S i midten. Jeg har spist mer vafler og boller enn muffins, men jeg har vel en sånn muffin-mage jeg også, da.

Det jeg definitivt ikke har, er thigh gap. Heller ikke dette begrepet finnes på wikipedia. Jeg tar det som et sunnhetstegn. Jeg er jo en gammel røy, en klok en, så jeg forstår jo glatt at jeg aldri vil få et sånt gap mellom låra. Jeg håper mange unge jenter også innser det, at de finner fram til denne nettsida for eksempel, "How to get a thigh gap".  Første leksjon er Understand that a thigh gap is not physically possible for most people. Takk.

Toe gap er nok mer utbredt, men jeg har Ikke noe særlig av det heller. Det gjør ikke noe.




Men jeg pynta meg med rosa lakk på tåneglene. Uvant.

Ja, sånt går jeg og tenker på mens jeg forbereder meg til ferie, forsøker å reparere doen og symaskina, som i likhet med pc'n har brutt sammen og ellers svetter i varmen som plutselig slo inn over Østlandet.

Så ja, jeg er glad jeg ikke er kjendis og fotografene spretter opp bak thujaen på terrassen mens jeg bruner flesket, for så å publisere bildebevis på at jeg ikke har det der thigh gapet. Veldig glad.

Uansett om du er kjent eller ukjent, har gap og muffins her og der, ønsker jeg deg en herlig sommer!


Elisabeth



8 kommentarer:

  1. Takk i like måte!
    Det er godt å bli minnet på at de aller, aller fleste av oss er hverdagsmennesker.

    God ferie dit dere skal, blir spennende å følge ine skjeve betraktninger!

    SvarSlett
  2. haha - jeg tror jeg har noen diagnoser, muffin-mage og grevinneheng i hvertfall. Klarer meg bra allikevel. Men thigh gap var nytt. Den diagnosen har jeg ikke....
    God sommer!

    SvarSlett
  3. Her lever muffinmangen i beste velgående - minien sa senest i kveld: Mamma, du har en veldig stor mage! Og det er jo sånn at de minste lyver aldri :) Fin sommer til deg også:)

    SvarSlett
  4. "Muffinmage" skulle det selvsagt være :)

    SvarSlett
  5. Hærlig skrevet som alltid. Ha en strålende sommer!

    Hilsen en uten gap og med muffins. :O)

    SvarSlett
  6. Eneste gapet de fleste opplever er vel det som skiller mellom det man ønsker og det man faktisk kan oppnå?

    Vilde synes jeg er myk i kanten, jeg tenker det er en god ting.

    God sommer og hyggelig å hilse på deg!

    SvarSlett
  7. Disse diagnosene er nye for meg. Jeg lurer på hvilken/hvilke av dem jeg eventuelt har. Uansett, så har jeg det stort sett bra med mine store og små skavanker. Det er vel ingen av oss som er feilfrie.

    Cecilie

    SvarSlett

Kult, du har trykka på "kommentarknappen"! Du skal vel ikke bare lese hva andre har skrevet, vel? Håper ikke det.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...