søndag 31. august 2014

Tette kjertler

Dette kunne vært historien om den ni måneder lange ventetida for å få utført mammografi på et offentlig sykehus i dette landet.

Dette kunne vært historien om når du ringer lenge etter at "antatt ventetid" er utløpt  og sykehuspersonalet kvikt oppfordrer deg til heller å oppsøke et privat sykehus så de selv kan stryke en pasient fra sin lange liste.

Det kunne vært historien om hvor utilpass man kan føle seg når noen fremmede haler i puppa dine, og hvor ubehagelig det er å stå klint inntil den der maskina.

Det kunne også vært historien om engstelsen da legen tydeligvis så noe på bildene, og innkalte meg til ultralyd. Om alle de vonde tankene jeg rakk å tenke før ultralyden avkrefta det skumle scenariet, og jeg kunne gå letta derfra.

Men siden dette stort sett er en fjaseblogg, er det i stedet  historien om da jeg sto avkledd foran maskina med de to glassplatene hvor brystene mine straks skulle skvises mellom. Da den hvitkledde som betjente torturmaskineriet titta ned på frontpartiet mitt og sa: -Du har tette kjertler, så dette kommer til å gjøre litt vondt.

Det var første, og forhåpentligvis siste, gang jeg skulle ønske jeg hadde noen slappe, lange jur til pupper!






Elisabeth, med tette kjertler i front


Illustrasjonen er stjålet fra nettet, opphav ukjent.

6 kommentarer:

  1. Aiai, tortur! Godt det var gode nyheter.

    SvarSlett
  2. Jeg har hørt at dette er vondt ja. Men gode nyheter er nå engang gode nyheter. Og jeg er kjempeimponert over tålmodigheten din. Sånne ting hadde jeg kjøpt meg ut av, kjenner jeg.

    Klem <3

    SvarSlett
  3. Godt det bare var tett i puppen :) Jeg blir alltid overraska over hvor flate de kan bli.....

    SvarSlett
  4. Blir man kalt inn til sånn? Kjenner jeg ble litt wøææææ nå.

    Og det er bedre med en tett kjertelen i puppen enn ti naboer med tette knotter

    SvarSlett
  5. Jeg har også vært til mammografi etter å ha kjent en kul. Ventetiden var grusom selv om jeg bare venta noen dager. Heldigvis så gikk det bra:-)

    SvarSlett
  6. Jeg kunne ha skrevet at jeg syns det var skikkelig godt å høre at det ikke var noe galt, og at jeg er glad for alle som er så lure å sjekker seg, men siden du minnet meg på at dette er en fjaseblogg, så kan jeg opplyse om at jeg ikke tror jeg kommer til å slite med tette kjertler i det hele tatt..
    Hege - muligens med slappe lange jur.

    SvarSlett

Kult, du har trykka på "kommentarknappen"! Du skal vel ikke bare lese hva andre har skrevet, vel? Håper ikke det.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...