mandag 18. januar 2010

Madame Orkidé

Madame Orkidé er fornærma. Hun er fornærma og sjalu på naboen, den langt yngre frøken Hortensia.

Madame Orkidé har hatt fast bopel i flere åååår i vinduskarmen. Minst en gang i året har hun blomstret og gledet fruen innerst i veien.

Men har hun blitt belønnet med et blogginnlegg for denne storartede innsatsen? Nei, hun har ikke det. Til og med gjestearbeideren Fru Amaryllis har fått mye mer oppmeksomhet enn henne.




Så, for å bevare husfreden og roe gemyttende i karmen, her er Madamen, nydelig hun også.



Dette er siste blomsterinnlegg på en lang stund, jeg er ingen blomsterblogger, jeg har fortsatt ikke grønne fingre og jeg vil ikke risikere at den visne bjørkefikenen i stua skal få nyss i hva som skjer her...


/Elisabeth

4 kommentarer:

  1. He he, synes madamen ser vakker ut jeg:)

    Ha en fortsatt fin kveld:)

    Klem Linda

    SvarSlett
  2. Orkideer er nydelige! Jeg har aldri vært flink med de.....

    SvarSlett
  3. Koselig innlegg, og jeg synes da at orkideen fortjener en plass i bloggen. Min har også blitt blogget etter å ha blomstret igjen....hehe, jeg har heller ikke grønne fingre.

    Klem Ann<3

    SvarSlett
  4. Herlig innlegg:-) Orkideer er nydelige når de står i blomst.

    Godt det tekniske ordnet seg:-)

    Klem

    SvarSlett

Kult, du har trykka på "kommentarknappen"! Du skal vel ikke bare lese hva andre har skrevet, vel? Håper ikke det.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...