søndag 24. januar 2010

Vellykka test av nye ski

I dag har den kvinnelige delen av familien innerst i veien vært skikkelige nordmenn og vært i skisporet. Mannen valgte å svette på Sats.

Jeg måtte teste ut mitt nye utstyr, har skaffet meg nye ski, sko og staver. Seksåringen hadde nye staver som skulle testes. Det eneste som fantes i butikkene var rosa!



Samstemte på utstyrsfronten, mor og datter med Madshus ski, Fischer sko og Swix staver. Helt tilfeldig, vi har handlet det som har vært på salg. Mine ski var minst 15 år gamle og bindingene litt ødelagte. Nå har jeg nye, med fungerende bindinger slik at turkameratene slipper å vente i 5 minutter hver gang skiene skal på.

Det var nydelig føre og kameraet kom fram fra sekken.


Vi gikk ikke så langt, var mest en kosetur og test av utstyret, som forøvrig fungerte utmerket.
Utrolig hvor godt en skive med baconost kan smake når man har gått noen meter på ski.



Det er deilig å komme sge ut på ski, men jeg må si det lett blir litt styr før man kommer til den egentlige aktiviteten.

Først er det å finne skitøyet, dette er en prøvelse om det er første skitur for sesongen. Særlig om man også leter etter noe man faktisk ikke har, men bare trodde man hadde. Veldig kjekk måte å kaste bort mye tid og skape mye frustrasjon på. Og når man har sett seg nødt til å finne fram skibildene fra sist sesong og konstatert at man faktisk ikke har det man trodde man hadde, man hadde bare tenkt man skulle skaffe seg det - ja, da har du ikke bare kasta bort mye tid og blitt frustrert, da er du blitt skikkelig irritert også, irritert på deg selv og kanskje på andre og resten av verden også.

Å pakke sekken kan gå ganske raskt om man ikke har ambisjoner om den helt store rasten med grilling av pølser osv. En vannflaske, noen kjeks og en skive med baconost fungerte fin-fint for oss i dag. To sitteunderlag, kamera, ekstra smørning og ekstra sokker, papirlommetørkle, rosiner, pastiller, husnøkkel - ja, det blir jo litt pikkpakk likevel...


Så skal man da ha på seg alt dette tøyet, det skal stappes, snøres og knytes og før man har kommet seg ut er man gjennomsvett.

Men så kommer man seg avgårde og får betalt for innsatsen. Velpreparerte spor, nydelig landskap med snø på trærne og riktige smurte ski - GLEDE!

Og etterpå kan man kose seg med den gode samvittigheten.

Fortsatt god søndag.

/Elisabeth

4 kommentarer:

  1. Deilig med vinter aktiviteter:-) Vi har også gått på ski i dag! Klem IL

    SvarSlett
  2. Helt enig med deg, selve turen er jo fin, der er alt stresset før man er i gang som er så masete. Jeg lette 1 uke etter en adventsstjerne som ikke fantes, jeg hadde 1 og mente at jeg hadde 1 til men det var sånn at i fjor hadde jeg tenkt på at neste år skal jeg ha 2 ikke det at jeg hadde kjøpt 2

    SvarSlett
  3. Hi, hi, kjenner meg godt igjen idet du skriver:-) Det er litt av et styr før man endelig kommer seg avgårde. Godt det ble en hyggelig tur til slutt. Nå kan du ha god samvittighet i bøtter og spann - du har både trimmet og tatt lille snuppemor med på en sunn aktivitet ute i skog og mark.

    Vi har nøyd oss med å ake i hagen i dag,men det er faktisk overraskende god trim det og:-)

    Ha en fin kveld!

    Klem

    SvarSlett
  4. Til tross for stresshormonene som var der i utgangspunktet, er jeg sikker på at det føltes ordentlig godt både med turen, og det å komme hjem igjen.

    Bildene var kjempefine.

    Nå vet du hvilket utstyr dere har og da blir det helt sikkert lettere neste gang.

    Klem

    SvarSlett

Kult, du har trykka på "kommentarknappen"! Du skal vel ikke bare lese hva andre har skrevet, vel? Håper ikke det.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...