fredag 1. januar 2010

Nyttårsmål

Nei, ikke nyttårsforsetter, det er jeg ikke tilhenger av. I stedet setter jeg meg heller konkrete mål for det nye året. Mål som med en porsjon egeninnsats kan oppnås. Altså ikke at man skal vinne i lotto eller lignende, der er egeninnsatsen og sannsynligheten for å lykkes for liten.

Et år var målet mitt å vinne i kortspillet amerikaner. Jeg var så ussel dårlig, serru. Vel, jeg øvde og øvde og vant til slutt. Glede!

Et annet år satte jeg som mål at jeg skulle lære meg å hekle. Holdt på en hel sommerferie på hytta med et hefte fra Norsk Ukeblad og jammen fikk jeg ikke dreisen på det til slutt. Ikke de helt store heklearbeidene med det første, men når man først har fått til det enkle våger man seg videre på de litt mer kompliserte oppskriftene etter hvert.


For 2010 har jeg som mål å lære meg Photoshop!


Jeg har en venninne som er veldig flink. Etter at jeg skrøt av det flotte julekortet hennes tilbød hun seg å lære meg Photoshop. Det var et supert tilbud som jeg kommer til å slå til på. Har lenge hatt lyst til å lære meg mer. Jeg har prøvd noen gratis bilderedigeringsprogram uten særlig stor suksess.


Dette får være passende illustrasjonsfoto; Minstemann med tegneprojectoren sin, julegave fra tante og onkel - superpopulær!

3 kommentarer:

  1. Godt nyttår:)
    Er nok mye bedre å sette seg et mål om en ting som faktisk kan oppnås ja:O)
    Du er jo kjempe heldig som har en venninne som kan lære deg PS :D
    Jeg får til endel,er selvlært..men er mye som må øves på enda;O)
    Ha en fin kveld:O)

    SvarSlett
  2. Godt nyttår og lykke til med nyttårsmålet, lurt det å ha et mål istede for forsett...:)

    SvarSlett
  3. He He vet ikke hvor flink jeg er , men kan lære bort det lille jeg kan ;) Godt nytt år til dere også !! /M :)

    SvarSlett

Kult, du har trykka på "kommentarknappen"! Du skal vel ikke bare lese hva andre har skrevet, vel? Håper ikke det.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...