fredag 28. januar 2011

Bråk i heimen

Mannen synes forrige innlegg var unødvendig sutrete. Sånn var det jo ikke ment..... Her kommer mer sutring.


En liten stemningsrapport herfra.

Forrige uke hadde vi vann på avveie etter at en kobling på varmtvannsberederen sa opp jobben sin. Denne uka begynte rehaben. Og skadevurderingsfolket mente at det ville ikke være noe problem å bli boende her i snekringsperioden. Det var vi veldig glade for, frykta at vi måtte finne midlertidig bopel, kjeller'n til svigers for eksempel. Det var ikke spesielt fristende. Er det lov å si det uten å virke utakknemlig for tilbudet?

Parketten er strippa og i tre dager nå har to sånne store vifter vært i aksjon.



I tillegg til denne store saken her som henter luft utenfra og forvandler kjøkkenet til en sted med frisk bris. Lekseplanen på kjøleskapsdøra blafrer lystig.



"Nja, viftene bråker jo bittelitt, som en kjøkkenvifte", mente snekker'n. Vel, jeg lurer på hva slags kjøkkenvifte han har hjemme for det kan jeg si; DET BRÅKER NOE HELT FOR JÆVLIG!

Vi bruker "tekstet for hørselshemmde" flittig på tjukk-tv'n, nyheter og sport står på full styrke. Det suser og bråker og alle andre mer naturlige huslyder overdøves glatt. Trollet roper fra senga i andre etsasje, men mor og far i stua hører ikke - sånn helt sant på ordentlig, fysisk denne gangen, ingen selektiv hørsel, ignorering av tulleting.

Og hvor lenge skal vi leve med støyen? 3-4 uker! Å, gi meg styrke! Og hodepinetabletter.

Og nå har søren klype meg sisterna på dassen sagt opp jobben sin også......

GOD HELG!

Takk, det var godt å få det ut.
Elisabeth

.

31 kommentarer:

  1. Hehe...uff a meg, men må jo le også da...typisk at alt kommer på en gang...
    Bytt dass! Vi reparert vår sisterne i fjor høst en gang...holdt ikke lenge, så nå er det en sann fornøyelse å sitte der skal jeg si deg ;-))

    Ønsker dere en rolig og fredelig helg ;-))
    Klem fra meg

    SvarSlett
  2. Håper snart det er slutt på vifte bråket i heimen....jeg hadde blitt tussete.....
    Ønsker deg en fredelig kveld

    Klem

    SvarSlett
  3. Huff, ja det er noe i at en ulykke sjelden kommer alene. Føler med deg. Har sovet med en slik vifte rett bak hodet i noen uker for to år siden, kan fortsatt gjennkalle lyden hvis jeg vil. Men det vil jeg ikke, klarer meg fint med dine bilder. Lykke til i kaoset...

    SvarSlett
  4. Jeg takler ikke vifter. Det er en slik ugrei lyd at man kan bli huegæren av mindre!
    Midlertidig plombering av ørene er kanskje ikke den mest aktuelle løsningen?
    Lykke til med Internett-kurste Tegn til Tale :-)
    Klem fra Liv

    SvarSlett
  5. Du har da lov å klage! Vann der det ikke skal være vann er ikke gøy!

    SvarSlett
  6. Dette var ikke sutring, men situasjonsrapport. Ingen har problemer med å frortså alvoret, og alle er glad for at vi bor i et annet hus akkurat nå.

    Kanskje hadde kjellern hos svigers vært å foretrekke?

    SvarSlett
  7. Ojojoj... hva skal man si... Den mannen må leve i sin egen verden hvis han ikke skjønner at DETTE krever jamring og sutring!!
    Stakkars, stakkars Elisabeth... hvis ikke DETTE gir deg drøssevis av sympati- stemmer vet ikke jeg! ;-)

    Ha en så god helg du kan, stakkars deg! :-)

    Klem, Rosa

    PS: Spis masse sjokolade, det hjelper på dette også;-)

    SvarSlett
  8. Ogsåmidt i en valgkamp?! Kunne det blitt mer ubeleilig? Jeg synes sånne greier er forferdelig kjedelig - uansett hva andre sier. Men det går over. Lykke til.

    SvarSlett
  9. Uff, da, det kan bli noen laaange uker!( Men akkurat nå kunne jeg godt byttet to skrikerunger mot bråkete vifte, tror jeg...)

    Kanskje det blir kjelleren til svigers likevel??

    Lykke til!

    Klem

    SvarSlett
  10. Viftebråk i 3-4 veker!!?? Er du sikker på at ikkje svigers er betre?!

    SvarSlett
  11. Dere har min dypeste medfølelse! Man blir helt satt ut når slikt dritt oppstår! Huff og huff!

    SvarSlett
  12. Herrefred, jeg føler med dere!!!!! Jeg hadde samme skiten i hus da berederen til hun i leiligheten over oss tok kvelden. I samme slengen tok den med seg hele kjøkkentaket, kjøkkenbenken og taket på badet vårt (inkl. Alle lamper og spotter som måtte befinne seg innenfor vannets vei ned i kjeller (der - selvsagt - VÅR bod var)! Seks uker tok det å få hærligheta til å se ut som det gjorde før jeg en morgen (to dager etter at jeg hadde flyttet inn (dette var i de tider man var ung og akkurat hadde blitt samboere)) våknet av at jeg syns det regna så innmari kraftig, kom på at teltet til pappamannen (som jo strengt tatt ikke var "pappa"mann på den tiden) hang på tørkesnora etter hans treukers ekspedisjon i canada (jada, jeg bor med en slags Monsen light), og jeg tente at med DET regnværet, så måtte det jo bli heøt ødelagt. Så du kan tro jeg var passelig forvirra da jeg kom i stua og så ut av vinduet - SOL???, vred hodet fort til høyre og DER var regnet gitt!!! INNE!!! Rett ned fra taklampa!

    Må bare si at jeg enda den dag i dag sliter litt med sånne viftelyder!

    Masse masse lykke til i allefall! Soviro kan kanskje gjøre nyttet - også på dagtid?

    SvarSlett
  13. Uffda! En liten utblåsning er fint... ;)

    SvarSlett
  14. Føler med deg... :O)
    Bodde i huset mesn vi bygget på og pusset opp. Bl. annet var vi uten bad i tre uker..., men man tilpasser seg! Håper dere slipper å ha viftene på så lenge!

    SvarSlett
  15. Min dypeste medfølelse!!!

    Bit tennene sammen, kjøp inn ørepropper osv..
    Dere kommer gjennom det, selv om man kanskje ikke ser lyset i enden av tunnelen.. Dessuten har du jo alltids en svigermor i båkhånd!

    Ha en fin helg!

    Klem

    SvarSlett
  16. Det er SÅ kjipt med vann i sånne sammenhenger! Vi hadde taklekkasje for noen år siden, som medførte stripping av to barnerom og full bytting av soppbefengt vegg, og jeg kan love det medførte "litt" frustrasjon å tømme to barnerom og ikke få bruke dem på 4 måneder! Ungene har jo pittelitt eiendeler... Litt plass tar de jo selv også...
    Føler med deg :o)

    SvarSlett
  17. All medfølelse går nå til dere.
    De har billige hørselvern (med radio) på Clas Olsson.
    Klem fra Igi

    SvarSlett
  18. Vet ikke om jeg skal skrive he he eller huff...Men du har min dypeste medfølelse...

    SvarSlett
  19. Hørselvern er en god idé, syns jeg. Alternativt sånne puter i øra. Hold ut, hold ut. Tre uker er lenge, men det går over til slutt. Føler med hu dama innerst i veien nå!

    SvarSlett
  20. Herlig med mer sutring - så føler jeg meg ikke så alene;)

    God helg!

    SvarSlett
  21. Huff, snakker om ....Vi var heldige med at svigers skulle reise bort i et par uker når vannlåsen på oppvaskmaskina tok kvelden for noen år siden! Ikke morsomt å måtte leve med de viftene, man kan bli gal av mindre!!Dassen er vel nesten et lite problem i forhold;-)
    Håper at det ikke tar så lang tid å tørke huset, de legger gjerne inn litt slingringsmonn der;-)
    Kansje du kan fiske noen sympatistemmer på det, he he ;-p

    Klem fra Grete

    SvarSlett
  22. uff da...lyden av den vifta høres for j.....ut.:-) hvordan i alle dager skal du holde ut.:-) lykke til..

    klem og god helg.:-)

    SvarSlett
  23. Uff da, jeg føler med deg! Men hold ut, det er i motbakke det gåt oppover (eller noe annet sånn "smart"/medfølende utsagn). Vann i springen er greit, under parketten er det ikke, sånn er det med den saken. Og en tur på Clas Ohlson for å handle inn hørselsvern hadde kanskje vært tingen?

    SvarSlett
  24. Oisann. Det der hørtes ikke bra ut. Jeg hadde blitt gal og krevd å få bo på et flott hotell på en eller annens regning.
    Ønsker deg ei god helg, uansett.

    SvarSlett
  25. Uff ja dette var nok godt å få lufta:)Lo godt her!!Men jeg har litt av det samme herlighetene her.Har kjøpt et helt nytt hus fullt av feil og mangler.i dag våknet vi til at baderoms innredningen hadde løsnet fra veggen,fin start på¨dagen...God og hormonell ringte jeg til han vi kjøpte huset av(som så mange ganger før)han fikk heller ingen god start på dagen,det kan jeg love deg:)takk for utblåsningen he he!!

    Ha en fin helg i sus og dus:)

    Klem Linda:)

    SvarSlett
  26. Hehehe, det er godt å være tilbake i bloggverden kjenner jeg ;)
    Det der hørtes da utrolig slitsomt ut. Mulig du må bite i det sure eplet og takke ja til svigers tilbud likevel, selv om jeg ser at det nok frister lite. Hadde ikke frivillig flyttet sammen med en annen familie i 4 uker jeg heller, svigers eller ikke!

    Ha en fin, vindfull og bråkete lørdag ;)
    Klem

    SvarSlett
  27. I enkelte tilfeller er vann noe herk, for å si det mildt. Jeg kjenner til hvordan slike innretninger bråker, så du har min fulle sympati.

    Du må ikke si opp, du også.

    Klem

    SvarSlett
  28. Skjønner at det var godt å få det ut :-) Føler virkelig med dere. Støyen blir vel ikke mindre når man først har begynt å irritere seg over den heller :-/

    Riktig god helg - klem Siv

    SvarSlett
  29. Stakkar dere! Det er aldri noen god tid for slike ting... Haper det gar over fortere enn forventet.

    SvarSlett
  30. Usj, det var mye på en gang. 3-4 uker hørtes jo utrolig lenge ut, tror jeg hadde valgt svigers istedet.

    Får håpe det ramler inn noen lottokroner eller annen moro, som plaster på såret.

    SvarSlett
  31. uæææ! håper de er ferdig snart!

    SvarSlett

Kult, du har trykka på "kommentarknappen"! Du skal vel ikke bare lese hva andre har skrevet, vel? Håper ikke det.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...