onsdag 5. januar 2011

Litt jul i januar

I desember hadde jeg en liste i hodet over sysler og pysler som etter planen skulle gjennomføres før jul. En hel del ble ettersom julaften nærma seg, omdefinert til romjulssysler. Men vips så var visst romjula over og det var plutselig blitt januar uten at enkelte ting var iverksatt.

En av disse planene var å lage medisterkaker. Men det er da vel aldri for sent å lage medisterkaker, eller hva?



Av en eller annen grunn blir ikke mine helt som svigermors, selv om jeg følger hennes oppskrift til punkt og prikke. En mulig årsak til den litt tamme smaken på denne batchen, kan være at ingerfæren gikk ut på dato i 2006....



Uansett, en helt vanlig onsdag i januar har vi hatt julemiddag med sjølmekka medisterkaker, pottit, saus og surkål. Julemiddag er helt fint i januar, det. Jada, det er ikke det alle dagsavisene og Puls på nrk mener, men.....

Vi jobber fortsatt med å spise bort lageret med julesnadder. Plutselig dukka det opp en After Eight, for eksempel. Den hadde jeg spart på for After Eight er noe av det beste jeg veit. Fint da at man får gode venninner på besøk som kan hjelpe oss med det lageret.

Vi har julepølse i kjøleskapet også, rasende billig på nærbutikken. Holdbarhetsdatoen er den 16. så vi har god tid til å få lyst på en julemiddag til.

Og om du har lyst på en julegave i januar, meld deg på skiltlotteriet!

Elisabeth, ikke julelei

16 kommentarer:

  1. Jeg regner med at dette gir en solid porsjon husmorpoeng også, flinka? :-)

    SvarSlett
  2. Trodde jeg hadde forspist meg på julemat, men blir faktisk sulten når jeg ser bildene dine...
    Klem fra igi

    SvarSlett
  3. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  4. Nam, det så da deilig ut! Også i Januar;)

    SvarSlett
  5. Ja her blir det mange husmor poeng!Disse så nydelige ut,gjør ingenting om krydderet har gått ut på datoen værre med gammel medisterdeig:)Ha en flott kveld:)Klem Linda:)

    SvarSlett
  6. Jula varer helt til påske! :)
    Du e døktig. Husmorpoengene tikker inn til deg nå altså. Godterilager er jeg lei av, men bruslager må drikkes opp. For etter jul er det jo bare lov til å drikke brus i helgene her i huset. Så da gjelder det å drikke opp alt så man ikke blir fristet. Håper jeg rekker det før helgen ;)

    Fin onsdagskveld til deg!

    SvarSlett
  7. Svigermors medisterkaker er definitivt best her også. Men heldigvis begynner mannen å få taket også.
    Off, lager av godis her og, og jeg klarer ikke å la vær å snike.

    SvarSlett
  8. Medisterkaker kan da spises når som helst. Sikkert fordi jeg ikke har noen juleminner forbundet med dem.

    Spiser fiken og konfekt hver kveld. Kommer til å bli alvorlige abstinenser en kveld i nær fremtid.

    SvarSlett
  9. Jeg har et pepperkakehus på vent. Det ble liksom aldri. Men Ingvar snakker fremdeles om å lage pepperkakehus. Ja, hvorfor ikke. Skal tro om de har sånne ferdige på butikken fremdeles, som bare skal limes sammen???
    Ellen :)

    SvarSlett
  10. Godt jobba! Klart ein kan ete medisterkaker heile året.
    Typisk krydder å gå ut på dato, hehe!

    SvarSlett
  11. Må jo ha mat ;-) Nesten så det kvalifiserer til husmorpoeng for deg nå - ettersom du lager hjemmelaga medisterkaker utenom sesongen :-D

    Ha det godt - klem Siv

    SvarSlett
  12. Så bra det er flere som ikke fikk gjort alt før jul, i jula og som må ty til januar..Jeg skulle bake brød men tida gikk og ingen brød ble laga,men nå må jeg snart skride til verket..Heldigvis har Hatting litt rundstykker å selge på coopen så vi har overlevd jula:)
    Ha en fin kveld!

    SvarSlett
  13. Litt av en middag midt i uken. Du imponerer stadig:-)
    Jeg går fremdeles og smugspiser sjokolade, det tar jo aldri slutt...

    SvarSlett
  14. Hohoho, kjenne meg litt vel godt igjen i detta... :o)

    SvarSlett
  15. Vi har aldri spist medisterkaker til jul, det er vintermat ja, men ikke julemat for meg i hvert fall.

    SvarSlett
  16. Hores veldig bra ut! Jeg far ikke tak i medisterdeig her, sa jeg misunner deg...!

    Vi bare ORKER ikke mere sjokolade. Trodde ALDRI jeg skulle si det...! Det er heldigvis lang holdbarhet pa det som er igjen. Jula varer helt til paske pa den maten!
    ha en fin torsdag.
    klem mette

    SvarSlett

Kult, du har trykka på "kommentarknappen"! Du skal vel ikke bare lese hva andre har skrevet, vel? Håper ikke det.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...