mandag 10. januar 2011

Fornøyelige Finn

I nærheten av oss er det en enebolig til salg, dette bildet av kjøkkenet er henta fra boligannonsen. Ja, man ser at de har renska alle benker og overflater for rot (eller nødvendig stæsj som det heter til daglig), det er jo sånt man får streng beskjed om av eiendomsmegler'n. Og hvordan rydder man sånt daglig stæsj, jo antagelig dytter man mest mulig inn i alle skap. Og ja, ett skap ble så fulldytta at det ikke lot seg lukke.

Sånt legger jeg merke til - i mye større grad enn jeg hadde lagt merke til og fnist av at det for eksempel sto en kaffemaskin på benken...




Må forresten vise soveromsbildet fra den samme annonsen. Litt stilkræsj eller...? Ja, jeg er en kikker. Jeg morer meg over å se hvordan sambygdinger har det inne hos seg selv.




Det neste bildet er fra en annen annonse, fortsatt i nabolaget. Har du sett det bordet? Det var....eh spesielt. "Gi meg en hånd her..."



Følger du med på boligannonsene uten å være på jakt etter et nytt hjem, er du også en nysgjerrig kikker?

Elisabeth

23 kommentarer:

  1. Scarfaceteppet hadde vel gjort seg på et mer dystert og svart soverom.
    Nei, følger ikke med på akkurat boligannonsene. Men ser etter møbler.

    SvarSlett
  2. det hender jeg kikker, hvis jeg vet hvem som skal selge eller synes huset er knallstilig. og så hender det jeg søker på boligannonser i Barndommens dal...Ikke fordi det er særlig aktuelt altså. jeg regner med at Hødingen tar et Finn-sveip over barndommens by innimellom også, så det går vel opp-i-opp.

    SvarSlett
  3. Jeg kikker. Både for å følge med på priser og bevegelighet i markedet tett opp til vårt og oss selv - og så kikker jeg på interiør. For tips? Nja... jeg må nok innrømme at jeg ikke bare kikker, jeg er nok også en...

    SvarSlett
  4. Jepp! Jeg er også en kikker:-D
    Jeg er på ingen måte på jakt etter ny bolig, jeg er KUN nysgjerrig, både på kjente og ukjente. På jobb er vi to venninner som gjerne bruker lunsjen til å le av håpløse sammensetninger og hvor ulikt syn menneskeheten har på hva som er "fint". Utrolig mye morsomt å se, ikke minst STYGT! (etter min ikke helt objektive mening;-)).

    Kos deg med kikkingen, og tips gjerne om flere godbiter;-)

    Klem, Rosa

    SvarSlett
  5. Du får det med deg du, snuppa:-) Det er nok ikke så ofte jeg er inne og kikker på boligannonser, med mindre de er i nabolaget. Da er det straks litt mer interessant å kikke:-)

    SvarSlett
  6. selvfølgelig:) Alltid ut etter inspirasjon og ideer vettu:) Også mest spennende er det å se når noen i nabolaget legger ut husene sine for salg:) Har ikke gått så langt å gå på visning ennå, men det er det mange naboer som gjør:) Snakk om å være nysgjerrige:))))

    Klem fra Trine:)

    SvarSlett
  7. Ser på slikt av og til, spesielt dersom det er i nabolaget :))

    SvarSlett
  8. Haha! Scarface du, intet mindre. Passet jo kjempegodt sammen med den småblomstrede tapeten. Og håndbordet, jeg blir glad av å se sånt! Hva har de tenkt på når de var ute og så seg om etter bord, tro? "Skal vi gå for et helt vanlig bord, eller et bord som holdes oppe av abnormt forstørrede kroppsdeler? Tja..."
    Eg lurer grådig på kor du bor no, det må eg bare si!

    SvarSlett
  9. Ok, Nedre Romerike, ser jeg nå. Dere kan bord!

    SvarSlett
  10. hei ja det er mye rart der ute... ja kikker jo å ser om der er noen kjente som selger.

    SvarSlett
  11. Spennende hobby! Finn, Finn, her kommer jeg! ;-)

    SvarSlett
  12. :)
    Kikker kanskje om det er noen jeg kjenner..
    Men nei, ser helst etter bil. Faktisk.
    :O
    Fantastisk kombinasjon på det soverommet..:
    "nå skal vi style soverommet, dere, vi finner fram det sengeteppet som passer best sammen med blomstertapeten..!

    SvarSlett
  13. Jeg syns det er mest morsomt å søke på boliger fra 10 millioner og oppover! Ellers følger jeg med på det som er i nærømrådet!

    SvarSlett
  14. Du la merke til den skapdøra altså. Haha.
    Det teppet hadde jeg lagt merke til, det var ikke særlig stilfullt på det rommet nei, - uten at jeg skal påberope meg peiling.

    SvarSlett
  15. Jeg er en nyskjerrig kikker. Det gir inspirasjon, tips, ideer og av og til en latter :-)

    SvarSlett
  16. Selvfølgelig kikker jeg! Noen som forresten orker å fjerne det sengeteppet?

    SvarSlett
  17. er det noe i nærområdet..tar jeg ofte en titt.:-) og alle rydder jo unna nå..syntes det er like greit jeg...selv om alle vet at det er unaturlig..:-)

    SvarSlett
  18. Skratter :)
    Mannen min følger med. Og så sender han meg en link når det er noe ille noe.
    Du har et godt øye for dette. Jeg hadde aldri lagt merke til den skapdøra!!! hehe.

    SvarSlett
  19. Jeg kikker etter og på boligannonser her i området, og håper egentlig ikke at godbitene kommer før vi har vunnet i Lotto. ;-)

    Det skapet var det aller beste, tror jeg. Hehe...

    SvarSlett
  20. Finn.no er helt herlig!
    Moro å bare titte der inne - hvordan orker folk å bo sånn, tenker jeg...
    klem fra størstepia

    SvarSlett
  21. Hahaha! Moro! Selvfølgelig liker jeg å kikke på sånt. Ekstra moro med stilkræsj, ond som jeg er ;)

    Ha en nydelig dag!

    SvarSlett
  22. Et kjøkken renset for absolutt alt, så i grunnen både dumt og stusselig ut. Slik er det vel ingen som har det hjemme.

    SvarSlett
  23. Ha ha... Jeg fikk meg en god latter nå.
    Det så jo ut som om alle hadde flytta !
    Vi solgte et hus for to år siden. Syntes vi hadde et koselig hjem , men etter at stylisten hadde vært å fjerna nesten alt , så det ganske stusselig ut...Da tenkte jeg at folk trodde vi skulle flytte fordi vi hadde gått konk...neida , det var tull..
    Takk for hilsen på bloggen min , forresten.
    Jeg er svak for skryt , så....

    SvarSlett

Kult, du har trykka på "kommentarknappen"! Du skal vel ikke bare lese hva andre har skrevet, vel? Håper ikke det.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...