torsdag 13. januar 2011

Heldige kolleger!

Noe av det viktigste på en arbeidsplass, er kolleger med humor, leser jeg i Aftenposten på nett.

Ja, da er jammen mine kolleger heldige! Jeg kan jo både platte og grove vitser, har et lekent sinn, stev og sanger for enhver anledning, samt at sarkastiske replikker plantes her og der.

Men jammen er jeg også heldig, for mine kolleger har også humor og jeg er helt enig - humor på arbeidsplassen er SÅ viktig. Jeg kunne ikke klart meg uten en daglig dose latter.

Og så er det viktig å kunne le av seg selv og sine feil også. Humor og latter kan være avvæpnende.

Hurra for morsomme arbeidskolleger!  Har du også noen der du jobber?


Smil på min arbeidsplass.

14 kommentarer:

  1. jaja, det blir ikke helt det samme når Laika og jeg gliser til hverandre. Heldigvis kan jeg ta en tur innom deg og andre blogger og finne noe å flire av der når det blir for stille på jobben.

    SvarSlett
  2. Ja!Humor er viktig! Jeg er heldig for jeg har morsomme kollegaer, som også ler av og med meg! Det er godt å kunne le og tøyse litt. Hadde ikke trives i et "gravalvorlig" miljø..

    SvarSlett
  3. hehe...tullebukker.:-) vi hadde tabbehatt...laget av papir, stiftet sammen...den minste lille feil , og du måtte gå med den nøtte hatten til noen andre gjorde noe feil..det var skrevet tabbehatt med store bokstaver på det hvite papiret.:-))

    jaja..om å gjøre å ikke tabbe seg ut da.:-) for den var ikke så behagelig å ha på toppen.:-) alt for stor.:-)

    SvarSlett
  4. :)
    Lite av det her..
    Bonden er for all del lystig nok han, men ikke så mye vi ses selv om begge er "hjemme".
    Men ungene er vel glade nok..
    ;)

    SvarSlett
  5. For et herlig bilde! Humor er kjempeviktig :-) Fra å ha jobba ganske alene i flere år, gikk jeg i høst tilbake til læreryrket igjen - kollegialt kjennes det ut som om jeg har kommet hjem. Tenkte litt over det der i går, og kom frem til humoren spilte en MEGET stor rolle.

    Ha en fin kveld - klem Siv

    SvarSlett
  6. Ja, humor er viktig for å komme gjennom en lang og hektisk hverdag. Og det er viktig med litt takhøyde og at man ikke må ta seg selv så høytidelig..

    Ha en fin kveld!

    SvarSlett
  7. Humor er alt på jobb! Har vurdert og slutte i jobben min en periode jeg jobba med KJEDELIGE folk. Nå er det stas med artige kollegaer. Det blir nissing av slikt!

    SvarSlett
  8. Jepp, heldigvis. Og lærerhumor er helt rå, altså!
    Ellen :)

    SvarSlett
  9. Jeg har nordlendingen, så det blir aldri kjedelig å jobbe hjemme her i huset:-)

    SvarSlett
  10. Jeg hadde ikke overlevd et knusktørrt arbeidslandskap. Og så har jeg den egenskapen at er det ingen som ler av mine morsomheter, så ler jeg av dem selv - da er det jo alltid noen som ler av meg på en måte.

    Kari

    SvarSlett
  11. Helt enig at det er viktig med humor på jobben, som ellers i livet. Viktig å smile og le!! Jeg har heldigvis veldig gode, morsomme, uhøytidlige og vittige kollegaer. Det betyr MYE!!

    Likte veldig godt smilekollasjen :-)

    SvarSlett
  12. Selvfølgelig er det noen artige typer der jeg jobber!
    Og du - jobber du på tannlegekontor?

    SvarSlett
  13. Det er IKKE TIL Å HOLDE UT-MORSOMT på min arbeidsplass.......Jadda! Godt jeg har blogger å more meg over i pausene. Din feks! Eller så setter jeg på "5 på"-podcastene - Og ler så jeg pisser på meg. Det er sant!

    SvarSlett
  14. Humor er utrolig viktig, og bloggen din forlenger nok livet mitt med noen år :-) Så stilig bilde du har her, og jeg ble helt forelsket i han helt til høyre, nr tre ovenfra - for et sjarmerende smil!

    SvarSlett

Kult, du har trykka på "kommentarknappen"! Du skal vel ikke bare lese hva andre har skrevet, vel? Håper ikke det.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...