mandag 31. januar 2011

Å velge yrke

Det er vel strengt tatt noen år igjen før sjuåringen må ta det endelige yrkesvalget, men det er jo greit å teste ut ulike ting.

Mor kunne godt tenke seg en snekker, rørlegger eller elektriker i familien.  Markedsførere og bankmenn har vi nok av, en håndverker lett tilgjengelig ville vært gull verdt.

Men Trollet vil heller pense seg inn på et annen fysisk yrke. En morgen tok hun seg tid til å skrive huskelapp for ettermiddagens planlagte knaing av forventet sliten mor. Da hun skulle finne et sted å plassere lappen så mora var sikker på å se den, falt valget på laptopen, men det trenger man ikke henge seg opp i.


Lovnad om massering av både hender og føtter

Oh, deilig deilig.

Men nei, hun skulle visst ikke bli massør likevel. Hun holder fortsatt en knapp på jordmor. Det har ikke denne dama bruk for så nå skal vi ut og kjøpe hammer, spiker og sag.

♣ Elisabeth, med myke hender og føtter, uten håndverker i familien.

22 kommentarer:

  1. Så hærligt!
    Ingen kan klare å gjørr oss så glade og stolte som våre "små", det e heilt sikkert :o)

    Ha ein strålande dag med massasje, BÅDE av hender og føtter faktisk!
    Lucky you :o)

    SvarSlett
  2. Du får satse på at hun finner seg en håndverker:)

    Ha en fin ny uke!!

    Klem Linda:)

    SvarSlett
  3. Hehe...så herlig!! Du må ikke finne på å kaste disse lappene :-) Jeg har ennå en lapp han eldste skrev til meg da han nettopp hadde begynt på skolen:
    Kjere mama. Jei er glai dei, er du glai mei? Mitt hjerte smeltet :-))

    Ha en flott dag og klem fra meg

    SvarSlett
  4. He, he, holder en knapp på håndverker jeg og, og har planer om at ihvertfall en av de små her skal bli noe nevenyttig:-) Udugelige akademikere har vi nok av:-)

    SvarSlett
  5. Høres ut som du har noe fint i vente!!

    Jeg har en som vil jobbe i klesbutikk eller som frisør, du vet, sånne yrker som er typiske drømmeyrker for en jente på 10

    Ha en fin dag!

    SvarSlett
  6. Fantastisk lapp! Sånt bare gjør en dag!!

    Jeg har to som planlegger fremtidig yrke for fullt, 10åringen vil bli arkeolog og 7åringen vil bli skuespiller. Et godt tegn her er at de er bedre beredt enn sin mor- de er i allefall ute i god tid med planleggingen :-)

    SvarSlett
  7. Hahaha.. det skal ikke være enkelt. Prinsessa vår på to er veldig opphengt i kraftstasjoner for tiden. Så vi får se :D

    SvarSlett
  8. Det må vel være et håndverk å være fysioterapaut også når man tenker seg om!?
    For en lykke å ha en helt egen, da!! Nei, du får satse på at hun kommer hjem med en med træler i henda etter hvert;-D

    Klem fra Grete

    SvarSlett
  9. Så søt hun er ;)
    Inne hos meg ligger det noe til deg ;)
    Ha en flott uke ;)
    Klems

    SvarSlett
  10. Jupp en veldig pjusk sak det oliventreet mitt..og nå er det utvist.:-) ut i kulda med det.)

    hehe så søtt.:-) Ja det er veldig praktisk med en håndverker.:-) så du får pushe på :-))

    SvarSlett
  11. Håndverkere er kjekt å ha i hus:) Frøkna her vurderer for tiden å bli politi, siden det er den eneste jobben hun vet om "hvor det kan være skikkelig bra å bli ordentlig sinna veldig fort". Jeg er litt usikker på hva slags erfaringer en åtteåring har hatt når hun har den oppfatningen av lovens lange arm.

    SvarSlett
  12. For en drømmebeskjed :-) Trollet er jo bare helt herlig! Og du - det fins handy jordmødre og vettu ;-)

    Ha ei flott uke - klem Siv

    SvarSlett
  13. Eg har ein elektrikerspire i huset. Han har fått lista min over kva eg ønskjer å ha gjort. Men det spørs kor popoulært det vert å gjere slikt arbeid heime....Han er lærling, og kan tøft seie at han har ikkje lov å gjere slikt arbeid enno.

    SvarSlett
  14. Så koselig beskjed til mamma'n da! Jeg håper også på at avkommet skal ende opp med noen praktiske yrkesvalg (eller, som nødløsning: gifte seg til noen), men er enda lenge igjen til endelige valg her og. Den eneste av de som har formulert noe ønske er eldste på 5, og hun skal blir "dyredoktor". Det har vart en god stund og, men jeg håper på endring. Det hjelper ikke meg så mye rundt i huset ihvertfall ;o)

    SvarSlett
  15. For en herlig lapp!

    Her i huset vil storefrøkna bli surfer, mens foreldrene prøver å peile henne inn på golf. Så hun kan sende sine gamle foreldre på luksusgæmlishjem.

    SvarSlett
  16. Ja, du kan jo alltids håpe :)

    SvarSlett
  17. Bra service i heimen der!
    Her er det også et håndverkerønske for minst ett av barna - rørlegger trenger vi :o) Prinsessa har en frisørdrøm, og det har vi jo forsåvidt også bruk for...

    SvarSlett
  18. så deilig med massasje da! Kanskje Trollet blir noe skikkelig flott noe, som ikke så mange er. . . . En forsker eller en parfymekjenner eller kanskje en kaffearomaspesialist? :)

    SvarSlett
  19. Åh, massør hadde vært noe, ja:-)

    SvarSlett
  20. Åh, fremtidens jormødre kan nok både massasje og akupunktur, og det kan komme til nytte!

    SvarSlett
  21. Så herlig da! Med massasje.

    Jeg har også behov for håndverkere. En snekker hadde vært kjekt. Tror du jenter tar i på det? Eventuelt frisør. Er jo så dyrt å få klippet og farget håret! Og så så deilig som det er med hodebunnsmassasje! Ja, eller tannlege. Det er dyrt, det! Om en av jentene blir tannlege plomberer de vel hullene til mor kostnadsfritt??

    Ja ja, tiden vil vise.

    SvarSlett
  22. Hehehe, send gjerne avleggeren hit neste gang han er massør ;)
    en ser vel at behovet for en maler melder seg her. Gubben som lovet å male gang og trapp til jul, han sitter i go`stolen og titter på CSI. De nevnte stedene skriker fortsatt etter maling...
    Joda, håndtverkere hadde ikke vært å forakte *knegg*

    Å du, behold den der hårfjerningspistolen, det er mitt stalltips ;)

    SvarSlett

Kult, du har trykka på "kommentarknappen"! Du skal vel ikke bare lese hva andre har skrevet, vel? Håper ikke det.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...