søndag 30. januar 2011

407 sider Innerst i veien

Jada, her er hele bloggen 2010 i en bok, hele 407 sider blei det.

Det kosta litt, eksakt beløp har jeg fortrengt: Billigere enn leksikonet (ja, vi har faktisk et i trykket utgave), men dyrere enn pocketbøkene av Camilla Läckberg.



Nå har jeg sittet og bladd og det er faktisk noen innlegg jeg hadde glemt. Tenker dette blir et fint minne å ha på gamlehjemmet. "Husker du den gangen man blogget? Ja, det var tider, det."



Men jeg bør vurdere å lage halvårsutgaver, for 407 sider er ganske tungt å holde for spede, svake gammeldamehender.

Man kan velge om man vil inkludere kommentarene til innleggene, jeg valgte å droppe det, det hadde blitt et par hundre sider til. Angrer bittelitt på det nå. For det er jo nettopp alle hyggelige, morsomme, opplysende tilbakemeldinger som gjør blogginga til en positiv opplevelse.



Bildene blir litt hulter til bulter siden jeg valgte den komprimerte utgaven, eller den gjerrige, hvor sidene utnyttes maksimalt. Men, hei, dette er jo ikke først og fremst en bildeblogg, så...

Mannen lurte på om dette skulle være bursdagsgaver til familiemedlemmer, men hallo, så høy på pæra er jeg ikke blitt. Om du også ønsker din blogg i papirform, sjekk denne sida.

Elisabeth


.

35 kommentarer:

  1. Har lest om at dette går an. Det er stilig.
    Du bloggar vel no du er gammal? Har nettopp lest om at blogging er for gamle folk. Det vert mange slike bøker på deg.
    Veit ikkje korleis det endar ut med meg og blogginga. Var litt smådepressiv i innlegget mitt i dag, og trur at min siste bloggedag er komen, liksom ;))

    SvarSlett
  2. Dette var jo utrolig kult!! Dette tror jeg at jeg også vil prøve en gang..

    Hvor mye kostet dette gildet da?

    Ha en fin søndag!

    SvarSlett
  3. Stilig!!
    Jeg har ei venninne som har tilbudt seg og lage bloggen min til bok, men jeg tror jeg drøyer den der gitt..Er ikke SÅ poppis ennå liksom, hehe..
    Men gøy minne å ha, absolutt! Angrer den dag i dag på at jeg ikke sparte på dagbøkene jeg skreiv på slutten av 80tallet og begynnelsen av 90..jaja..gjort er gjort..
    Sikkert ikke meningen jeg skal huske hvordan jeg hadde det da..

    Søndagsklem fra meg

    SvarSlett
  4. Stilig! Hvor gjør man dette? :)

    SvarSlett
  5. Hadde kanskje ikke vært så dumt å ha den som gaver til alle i familien ;-) Droppa kommentarene jeg også, men jeg tok ikke den komprimerte utgaven :-) Tenker jeg skal låne bort boka mi til mormor jeg, så får jeg se hvordan den passer i gammeldamehender (skal gi deg tilbakemelding etter forsøket ;-)) Hun er ikke i nærheten av en pc, men er litt nysgjerrig på det der med blogging.

    Putt ørepropper i ørene, og kos deg med boka :-)

    Ha en flott søndag - klem Siv

    SvarSlett
  6. Nei, så kult! Visste ikke at det gikk an, men ideen er *notert bak øret* :o)

    God søndag!

    SvarSlett
  7. Artig med sånne bloggbøker:-) Kjekt minne å ha.
    Kanskje jeg skulle bestilt meg en jeg og:-)

    Klem

    SvarSlett
  8. Smart!

    ..men vil ikkje bloggen alltid ligge her da? På internettet? Slik at vi kan gå inn her og kikke? Også når vi blir gamle? :)

    SvarSlett
  9. Har du laget bok av bloggen din? Det var smart:-)
    Ha en fin søndag!

    SvarSlett
  10. Hei! Oppdaget først idag bloggen din og må bare si at jeg synest du skriver utrolig bra. Har sittet her og ledd menst jeg har lest meg bakover i bloggen din! Legger meg til som følger for dette likte jeg! Ha en super søndag!

    SvarSlett
  11. Så kult! Tror jeg må prøve det ut etterhvert...
    Klem fra Igi

    SvarSlett
  12. Skal også bestille meg en slik en, hadde jeg tenkt.-Når jeg kommer så langt.

    SvarSlett
  13. Tøft! Og jeg vet jo at det er ei veldig bra bok også, så 400 sider skulle jeg ha klart å komme m eg gjennom.

    SvarSlett
  14. Sa morsomt a hore fra noen som har 'gjort det'! Gar og planlegger en publikasjon selv, men har ikke fatt somlet meg til det ;-)

    Kanskje dette er den lille paminnelsen jeg trengte!?

    ha en fin sondag.
    klem Mette

    SvarSlett
  15. Du vil nok få mange koselige stunder med den boka. Skulle du ta den med på pleiehjem, kan du jo satse på at en av de ansatte blar for deg?

    Klem

    SvarSlett
  16. Sånn har jeg akkurat fått også, gjorde det samme i fjor så nå har jeg 2 bøker.

    SvarSlett
  17. Så kult!
    Skjønner godt at du utelot kommentarene, det hadde sikkert blitt gør-dyrt:-)

    Lurer på å gjøre det når vi skal på langtur med hele familien om noen år. Da slipper man å lage en reisedagbok og dra med seg den. (Pc'n har man jo uansett med:-)

    Ha en fortsatt flotters søndag!
    Klem fra størstepia

    SvarSlett
  18. Heisann:)

    Noe så utrolig smart!
    Her har du mange ting å "skryte" av:

    - Du har skrevet bok
    - Du har noe å vise familie og venner (med god grunn til å skryte av deg selv - så det så!)
    - Den fremtidige slekt kan se hvordan du hadde det i 2010 - osv..osv..

    (Håper pakka har kommet fram):)

    God-søndags-klem fra Mimmi:)
    PS. Nå har jeg ny Give away:)

    SvarSlett
  19. Så fint! Visste ikke at dette gikk an, god idé!
    Snart har vi samlede verker a la Knausgård!

    SvarSlett
  20. Jeg ble virkelig nysgjerrig på dette! Jeg prøvde faktisk sporenstreks ut lenken selv, men fikk dessverre en dum feilmelding to ganger på rad, så nå sitter jeg bare og venter på at det skal bli kontortid i det Store Utlandet hvor Blog2Print har kontorer slik at jeg får svar på spørsmålene jeg mailet (error? voffår? ca.)
    Jeg skjønner at du ikke har lyst til å komme med pris, det er greit nok :) Men hvor mange innlegg hadde du i 2010 når det ble så mange sider som 407? Betyr det at du skrev mer enn et innlegg for dag i snitt, og ca en trykt side per innlegg, eller hadde du 200 innlegg? 300? Jeg lurer på om jeg også burde lage halvårs-bøker, i så fall :)

    SvarSlett
  21. Mamma Sol: Jeg hadde også litt tekniske problemer. Tror det var ca. 500 innlegg (noen lange, noen korte) og så var vel prisen rundt en tusenlapp eller noe.

    SvarSlett
  22. Åja, det var såpass dyrt ja?
    Men det er jo skikkelig kvalitet over de sidene der da, Elisabeth.
    Skikkelig gøy å ha den dagen de tar fra oss pc-en og plasserer oss på institusjon.

    SvarSlett
  23. Sikkert kjempegøy å ha bloggen i bokformat. Kjekt å kunne ha noe håndfast å slenge frem som du kan skryte av. Liksom bare la den ligge fremme på bordet sånn helt tilfeldig... "Åja, den ja. Ja, det er jeg som har gitt ut bok..."

    SvarSlett
  24. Har vært inne og kikka på den siden før og sett en bok i en annen blogg. Definitivt noe jeg også skal gjøre. Etterhvert... :o)

    SvarSlett
  25. Nei, så flott med bloggbok da! Har ikke hørt om det før, men det må undersøkes! Har du noen nettadresse her?

    Ha en fin dag, og kos deg med gamle minner!

    Klem Cathrine :-)

    SvarSlett
  26. Det har jeg tenkt lenge på å gjøre også, men det var det å få ut fingeren. Tør man spørre hva det faktisk kostet?

    SvarSlett
  27. Næh, så stilig!
    Gratulerer med bokutgivelsen :-)

    SvarSlett
  28. Dette kunne jeg virkelig tenkt meg. Må sjekkes ut.

    SvarSlett
  29. Kan jeg spørre hva gildet kostet?

    SvarSlett
  30. Jeg endte opp med å bestille min egen, jeg! Syntes det var så uhorvelig fristende, ikke minst siden jeg har bevisst brukt bloggen som "babyalbum" i mangel av ork på papirbilder og lim og slikt. Jeg synes det var fint at man kunne velge bort innlegg, det var en praktisk funksjon... Men jeg ble litt trist over at det ikke kom med et bilde en gang der jeg har lagt ut lysbildeshow og filmsnutter. Heldigvis har jeg en overvekt av bilder :)

    For min del ble ca. 170 innlegg (et år omtrent) 310 sider, og jeg valgte "luksus-utgaven" som ikke var sånn komprimert som din bok. Da ble prisen ganske nøyaktig 850 kroner inkludert porto, men jeg regner med å måtte betale en del i toll når jeg skal hente den på posten om en måneds tid.

    Tusen, tusen takk for tipset!!!

    SvarSlett
  31. åj wow, jeg ante ikke at dette gikk an, så urtolig utrolig gøy!

    SvarSlett
  32. A pro pos å få hentet boka på posten om en måneds tid... Kan du dele hvor lang tid det tok for deg, fra du bestilte og til du fikk den? Vennlig hilsen noen som ikke i det hele tatt gleder seg voldsomt til å holde boka mellom hendene ;)

    SvarSlett
  33. Mamma Sol; Siden brukerprofilen din er stengt håper jeg du ser svaret her. Det tok kanskje et par ukers tid. Håper du blir fornøyd.

    SvarSlett
  34. Takk for tipset, Elisabeth, jeg var faktisk ikke klar over at jeg hadde stengt profil! Et par uker høres veeeeldig bra ut, jeg må si at jeg er så pass likedelerstoltogforventningsfullograstløsogutålmodig at jeg ikke hadde kjempelyst å vente en hel måned :) Jeg vet at den ble sendt fra firmaet for en uke siden, så da kan jeg jo begynne å glede meg :)

    SvarSlett

Kult, du har trykka på "kommentarknappen"! Du skal vel ikke bare lese hva andre har skrevet, vel? Håper ikke det.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...