mandag 3. januar 2011

Paradigmeskifte

Så var det på'n igjen. De late fridagene er over, Mann og Madame må tilbake til lønnet arbeid.



Kosebukse med deilig, elastisk linning, film og godis må byttes ut med ukomfortable olabukser, sunn kost og regelmessig trening - Ork....



Utrolig hvor fort man kan venne seg til sene morgener, frokost i pyjamasen og godis til alle døgnets tider.
Men nå er det altså brått slutt og man skal brutalt kastes tilbake til vekkerklokke, busser som ikke dukker opp, kontorarbeid og middagsplanlegging.

Ja, ja, man venner seg vel raskt til hverdagen igjen også.

Et nytt år betyr jo nye muligheter. Ja, det er det man trøster seg med, liksom for å svelge alt som likevel er kjedelig. Jeg har starta med en "Planer for 2011" i høyremargen. Planer er planer, budsjett er budsjett, forecast er forecast. Jeg lover ingenting, men planen står skrevet der svart på hvitt uansett.

Ja, jeg har mekka litt på bloggen også. Litt mindre minimalistisk, men fortsatt mener jeg svart på hvitt er mest behagelig for øyet. Er ikke helt fornøyd alle steder, men kan leve med det inntill jeg finner ut hvordan det kan justeres.

Ha en så fin mandag som du kan, og ikke glem skiltlotteriet.


Elisabeth

PS. Om du skulle tro noe annet, dette innlegget er planlagt, jeg skal etter planen sitte på bussen akkurat nå.

15 kommentarer:

  1. Tror det er mange med samme følelser som deg i dag. Jeg er i permisjon med minsten så slipper jobb helt ennå, men rutiner og middagsplanlegging blir det jo likevel med tre barn:). Ha en fin dag på jobb!

    SvarSlett
  2. Godt nyttår!
    Ja, det er ikke bare meg som har ukomfortable jeans i dag, skjønner jeg...

    Planer kan vi alle ha. Av en eller annen grunn kjennes det litt bedre ut enn forsetter.
    God idé.

    SvarSlett
  3. Kjenner meg veldig igjen!
    Godt nyttår!

    SvarSlett
  4. Lykke til med listen,skulle vel kanskje hatt en slik liste jeg også,men er dårlig på å holde disse løftene.Jeg er en person som lurer meg selv til å tro at jeg gjør det:)Ha en fin ny uke!!Klem Linda:)

    SvarSlett
  5. Spesielt godt likte jeg punkt 1. Det er viktig å være litt egoist innimellom! Nytt og bedre liv startet her i dag også, og selv om klokka stod på 7 stod jeg ikke opp før 9. At jeg ikke sovnet før bortimot 01.30 er til dels formildende omstendigheter. Jeg har en jobb å gjøre med søvnmønsteret frem til skolestart neste uke!
    Lykke til med nytt og bedre liv, Elisabeth! En medsøster heier på deg ;-)
    Klem

    SvarSlett
  6. har også som mål å være egoist i 2011:) Byr nok på noen utfordringer akkurat det, siden man har vært snill, flink pike i over 50 år:) Vil også dra på reise med mannen min, ei langhelg har jeg planer om:)

    Striskjorte og havrelefse blir bra det også skal du se:)

    Mandagsklem fra Trine:)

    SvarSlett
  7. Beskrivende bilder, men akk så deprimerende ;0)

    Ja det blir vel bedre når hverdagen har festet seg. Hærlig late ferie dager blir ikke det samme uten de travle hverdagene - tross alt :0)

    Ha ett flott nytt bloggår!

    SvarSlett
  8. Godt nyttår! Her er det fri i dag, så da har slaskebuksen kommet på. Jahooooo!!! mem i morgen, da er det slutt!!

    SvarSlett
  9. Hverdag er nå tryggest, mener jeg. Da vet man liksom hva man har å forholde seg til........ Jadda! Gleder meg til 2011-blogginga di :)

    SvarSlett
  10. Høres kjent ut ja... grugleder meg litt selv...

    SvarSlett
  11. Huff da, men jeg håper du få en fin dag uansett ;-D
    Planene dine synes jeg hørtes helt greie ut, de er jo gjennomførbare hvis man bare legger godsia til, he he :-D

    Klem fra Grete

    SvarSlett
  12. He he, liker planene dine! Jeg liker ikke forsetter hvor man er for streng med seg selv. ;-)

    SvarSlett
  13. Godt nyttår!

    Her er det tilbake til den vanlige hverdagen også.
    Men med egentlig fridag...... ble dagen brukt til planleggningsdag uff og uff
    Skulle jo egentlig sy....men slik er det bare.
    Ha en fin ettermiddag

    Klem til deg

    SvarSlett
  14. Hurra for hverdagene! Jeg er litt lei av all kosen, jeg nå. Buksene mine har blitt trange i løpet av desember. Men jeg satser på en litt rolig overgang for det.

    SvarSlett
  15. Planer! Lister! To-do og Not-to-do...! Jeg elsker det! Mon tro om jeg ikke trenger en 2011-liste selv... :)
    Jeg har planer om å bli flinkere til å rydde, kaste og planlegge. Ikke bare drømme og hoppe i det med hodet først. :P Også vil jeg lage mer. Både sy, strikke og hekle. Og klippe og lime. Og fotografere. Ja!

    Vi starta hverdagen i dag vi også... Det var hardt for store og små, men det var nok ganske deilig å komme inn i rutinene igjen :) Særlig for dessa som er små.

    Bloggen ble feiende flott med litt rundere kanter, forresten :)

    SvarSlett

Kult, du har trykka på "kommentarknappen"! Du skal vel ikke bare lese hva andre har skrevet, vel? Håper ikke det.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...