lørdag 8. januar 2011

En trehundreogsekstifemdel

Ser mange slenger seg på dette 365 bilder-prosjektet, altså å ta ett bilde hver dag gjennom hele året og publisere det. I et lite kort øyeblikk vurderte jeg å slenge meg på selv, men besinnet meg like raskt.

For det første vet jeg med sikkerhet at jeg ikke ville kunne gjennomføre prosjektet 100% og ting du vet du mislykkes i, nei de er det like greit å ikke påbegynne.

For det andre så har jeg ikke kamera tilgjengelig rundt halsen twentyfour-seven heller, og mobilkameraet mitt er urdårlig. Dessuten er minnebrikka alltid full når jeg skal prøve å ta et bilde, ikke får jeg slått på blitzen og før jeg er klar, så er motivet forsvunnet. Nei pressefotograf blir jeg aldri.

Og så det tyngste argumentet; Hvor interessant hadde det blitt? Innbiller meg det fort kunne ligna kjedelige facebookstatuser à la "Har kost meg med en god kopp te" eller "Deilig fiskegrateng til middag". Ja, hvor spennende er det liksom?. Jeg ville kanskje hatt en smule glede av noe sånt i ettertid, som en huskelapp og påminnelse "-Ja, husker du den dagen, da var det varmt da, Elisabeth" eller "Den lua der ja, hvor blei den av egentlig?"

Men av og til så kan det hende at jeg også har noe jeg vil vise fram "Se så kul" - uten noe særlig mer utfyllende og klokt å fortelle. I sånne tilfeller så kan jeg vel kalle det en mini-trehundreogsekstifemdel?

Ja, det kan jeg vel?

Som i går, da jeg ble i godt humør bare av å ha på en knallgrønn t-skjorte, kunne det hende jeg ønska å formidle det?




Ler i min nye Probat t-skjorte mens kollegaer lurer på om hele meg er en teknisk feil (eller leif).

Sånn, liksom.

Ha en god helg, folkens.

Elisabeth

19 kommentarer:

  1. jeg vurderte også dette, men innså min egen begrensning. Det ville nok blitt mange flotte bilder av kaffekopp med bok, tekopp med bok og lys i pen lysestake og den slags...nei, heller putle rundt i eget tempo.

    SvarSlett
  2. Da føyer jeg meg inn i rekken. God ide, men jeg hadde ikke klart å følge opp. Totalt sett, og hvertfall ikke med noe som var gøy nok

    SvarSlett
  3. Sånne prosjekt er definitivt ikke noe for meg heller, til tross for at kameraet stort sett er ganske så tilgjengelig. Det hadde nok blitt fryktelig mange kjedelige bilder...

    Kul T - skjorte du har forresten! Skulle hatt en sånn, i rosa:-)

    SvarSlett
  4. Kul ide. Og Jada, jeg er i gang med 365. Har kameraet framme minst en gang om dagen. Kul t-shirt.

    SvarSlett
  5. He he - jeg har også lest om det der, og endte opp med de samme tankene som deg :-) Jeg går i grunnen med kamera omtrent bestandig, men jeg vet ikke om det er noen som har glede av å se alt det jeg knipser. MEN om jeg hadde fått flere barn en gang, DA skulle jeg tatt et bilde av ungen hver dag :-) Så det et sted en gang, og det var stilig å få presentert alle bildene ganske raskt :-D Ja, dette ble vel en liten digresjon, men det gjør vel ikke så mye i den store sammenhengen ;-) Stilig t-skjorte da :-D

    Ha en flott lørdag - klem Siv

    SvarSlett
  6. 365dagershvafornoe?
    Lykkelig uvitende her, men digger den t-skjorta!
    :)

    SvarSlett
  7. Jeg syns du skulle gått for ideen, ikke av ansiktet, men av brystpartiet. Hva hadde du på deg? Hadde du på deg noe? Hvor mange ganger hadde du på deg det samme? Hvor mange kule t-shirts har du?
    (Jeg har kjøpt den der t-skjorta til mannen en gang. Han var fornøyd han.)

    SvarSlett
  8. Hver dag hadde blitt for mye for meg. Jeg tar heller 365 bilder en dag i ny og ne.
    Og der var t-skjorta, ja;)

    SvarSlett
  9. ein trehundreogsekstifemdel, sånn av og til er heilt greit :) Bedre å ta bilde når ein har noko å ta bilde av, uten å ha eit press på seg.
    Kul t-skjorte ja :)

    SvarSlett
  10. Jeg har vært innom en sånn 365 dagersblogg. Fryktelig kjedelig.
    T-skjorta er verdt å blogge. Kjæresten har den med pausebildet.
    Teknisk feil på deg? NOT!
    Elen:)

    SvarSlett
  11. Man burde jo klare å skrive sitt eget navn. Elen, da liksom.

    SvarSlett
  12. Herlig T-skjorte! Husker hvor kjedelig det var nå denne meldingen dukket opp på skjermen når det var barnetv-tid...

    Ha en fin kveld!

    Klem

    SvarSlett
  13. Enig med de fleste over her, hadde blitt masse kjedelige bilder ja..........eller begynne som rosablogger og vise dagens outfit? Hehe! Hver dag!

    SvarSlett
  14. Har vurdert prosjektet jeg og, men kom frem til samme konklusjon som deg; det er nok ikke noe for meg ;o) Men, all ære til de som går igang!

    Og du, den t-skjorta var überkul!

    SvarSlett
  15. Hmm, havna visst på omtrent samme konklusjon. Kul t-skjorte! :o)

    SvarSlett
  16. Tro det eller ei, jeg hadde ikke meieri-stoff liggende... ;)) (er det noen som har det, tro??)

    Tror nødvendigvis ikke man bør kaste seg på slike forpliktelser, men heller gjøre ting på sin egen måte. slik du gjorde med blogg-kavalkaden din, den slo godt an ...!
    mvh Gry

    SvarSlett
  17. Tror man lærer mye om fotografering dersom man går virkelig inn for det prosjektet. Men om man gjør det mer eller mindre halvhjertet blir det fort kjedelige bilder.At det vil ta tid er det vel ingen tvi om. Så da er like greit å la vær. Jeg kjører heller ingen slike bloggprosjekter. Men T-skjorta di var dritkul!!! Fresh! God søndag!

    SvarSlett
  18. Det hørtes ut som et krevenede prosjekt. Kameraet er alltid tilgjengelig, men blir det et "must" å ta bilde, blir det ikke noe glede over det i lengden er jeg redd.
    Kul t-skjorte! .-)

    SvarSlett

Kult, du har trykka på "kommentarknappen"! Du skal vel ikke bare lese hva andre har skrevet, vel? Håper ikke det.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...