tirsdag 25. januar 2011

Smart arbeidsgiver - og litt snurp

Vi har fått solbærtoddy på jobben, det lindrer og varmer en stakkars forkjøla ansatt. Men det må jammen være minst 40 spiseskjeer sukker i den der...For *pjong* så er jeg våken og effektiv, selv etter en dårlig natts søvn på grunn av tiltetta nese og hue. Veldig smart av arbeidsgiver, clever clever. Arbeidsgiver ønsker selvfølgelig våkne og effektive arbeidsmaur. Så ja, da er det bare å friste med sukkerposer.

Men den som flyr opp, faller raskt ned igjen, men da regner kanskje arbeidsgiver med at jeg har forlatt kontoret og åstedet for slappheten blir bussen hjemover i stedet. Ja, når jeg tenker meg om er det en ganske slapp gjeng på den bussen hver ettermiddag. Kanskje det er flere som har fått servet solbærtoddy av arbeidsgiver en gang mellom lunsj og arbeidsdagens ende?





Har du forresten sett min jobbkopp? Den har jeg hatt i minst ti år. Veldig stygg, men også veldig praktisk, alle veit hvem det er sin. Ja kanskje ikke så praktisk om jeg har vært ulydig og satt fra meg koppen utenfor oppvaskmaskina. Men jeg er jo alltid flink jente så no problemos.  



Og da kom jeg på at Mia i Myra hadde et innlegg for en stund siden om akkurat det å sette, eller ikke sette inn i oppvaskmaskina på arbeidsplassen. Så da linker jeg dit, til det herlige snurpeinnlegget hennes.

Ja, du veit vel hva snurping er? Bare tenk på munnen til gamle, skeptiske kjerringer som stort sett er negativt innstilt til alt.. Der har du en skikkelig snurp.

Ja, det var dagens rapport fra mitt spennende liv.

Nå er det vel snart Grey's?

Elisabeth

.

22 kommentarer:

  1. Tanken til arbeidsgiveren var nok god:-)
    Morsomt med snurping.

    SvarSlett
  2. Rekker innom et par blogger til før Grey`s er i gang. Ser ut som om det blir action der i dag. Kanskje du skulle bytta arbeidsplass og fått et mer spennende liv? Sex, partnerbytte, intriger, krangler og livredning.

    SvarSlett
  3. Min far serverer verdens beste toddy, men den bør nok ikke inntas i arbeidstiden...Du ville ikke tro for noen stiler jeg forfattet på videregående etter en kopp eller to.

    SvarSlett
  4. Jeg får ikke toddy. Men jeg får trene i arbeidstiden - med lønn. Trener jeg? Nei. Ville mye heller hatt toddy. God bedring! Jeg tror du er sykere enn meg.

    SvarSlett
  5. Jaja, her sitter jeg, midt i Grey´s. Og lurer på hvorfor det ikke skjer noe i blogglandet. Uten toddy. Jeg er så snurpete at jeg ikke ser på Grey´s. Men jeg har jobbkopp. Og så har vi kakao på kaffeautomaten på jobben. Men kaffe virker fortsatt best. Veldig fin jobbkopp, forresten. Sånn skikkelig åttitallsretro.

    SvarSlett
  6. Vi får sitronte på jobb, og den er så søt at jeg er sikker på at ungene egentlig kunne brukt den som lim (limet på skolene er som kjent temmelig dårlig) :-) Det hender seg innimellom at jeg tar meg en kopp bare for å få et lite kick ;-) Jeg er temmelig nøye på å sette inn koppene mine (ja, jeg veksler mellom to) - for det levner ingen tvil om at det er mine....og dette for å unngå snurping ;-)

    Ha en fin kveld fullkomne Elisabeth - klem Siv

    SvarSlett
  7. Åh,holdermeg helst langt borte fra snurping!
    Men Toddy derimot-det varmer alltid en frossen kropp. Proppfull av sukker.
    :)

    SvarSlett
  8. Snurping...helst med sukkerbit i kjeften å da ;) Vi får frukt på jobben vi året rundt. Så mye vi vil. Det er jeg veldig fornøyd med :)

    SvarSlett
  9. På jobben går det i kaffe og Earl Grey. Men i motsetning til Mia i Myra er både kvinner og menn representert på kjøkkentjenestelista på min jobb. Så jeg har igrunnen ikke noe å klage over.-Kanskje bortsett fra at jeg burde ha hatt min egen kopp, da...(men der har jeg meg sjøl å takke)

    SvarSlett
  10. Ah, varm drikke på jobben. Det er det jeg gleder meg til når jeg haster meg fra parkeringstunnelen mot arbeidsplassen i x antall minus på morgenen nå for tida. Kaffe da! Ikke toddy. Og etter lunsj går det i noe sånn Cafe au chocolate-et-eller-annet. Fader, så godt! Men altså, man kjenner jo at kaloriene legger seg på sidebeina... ;-)

    Jeg har også en sær jobbkopp. Navnet mitt står på den. Og så er den rosemalt. Stygg og umoderne som juling! Men så fikk jeg den av en trivelig kollega. Nostalgi, vettu.

    SvarSlett
  11. Vi har også en koppeproblematikk på jobben. "Hvem f... har tatt koppen min?", er en setning som ofte går igjen. Og ingen gidder selvfølgelig å sette koppen inn i vaskemaskinen, for det er den som har ryddeuke sin jobb!

    SvarSlett
  12. Heisann:)
    Nå er Kurven med innhold på vei til deg - og da jeg nå leste innlegget ditt så trakk jeg litt på smilebåndet gitt - for det kommer nemlig mer snurpings-saker til deg - men denne gangen med "happy endings" (noe klokere)? Det er litt av hvert som kan varme deg der - ikke bare i strupen - men du må selv stå for det varme vannet (ble litt vanskelig å pakke inn..hihi...:)

    God bedrings-klem fra Mimmi:)))

    SvarSlett
  13. Heldiggris! Vi må betale får kaffen som vi får bare mellom 11.30-12. Litt etterpå hvis det er igjen noen rester. Fikk gløgg engang før jul. Det var fint. Ellers er det ganske stusselig.. God bedring!

    SvarSlett
  14. God morgen :-)
    Syns koppen din var fin jeg :-)) Alltid greit å ha en som bare er din, da vet du ihvertfall at det er en ren kopp :-)
    Vet du, jeg tror jeg må være den eneste som ikke følger med på Greys...aldri sett en eneste episode..begynner å lure på om jeg har gått glipp av noe, hehe

    Ha en flott dag og klem fra meg

    SvarSlett
  15. Vi har en flott kaffemaskin som også blander kakao. Solbærsaft har ikke vært vurdert som HMS-tiltak.

    SvarSlett
  16. Glemte det med opprydding på jobben. Vi har ryddetjeneste i kjøkkenkroken snaut 2g i året. Alle står på lista, og ingen slipper unna.

    SvarSlett
  17. Vi har noen parfymerte teer. Ellers er det tynn og dårlig kaffe det går i. Noen synes jeg snurper når jeg har med egen kaffetermos. Dem om det. Jeg får i hvert fall god kaffe.

    SvarSlett
  18. Her på jobben har vi kaffeautomat med kakao, den får meg våken, så sløv og til slutt feit...:-p La på meg 5 kilo på en mnd etter jeg begynte å jobbe her. 1-2 kopper kakao om dagen, er _ikke_ godt for den slanke magen... :-D
    God bedring!

    SvarSlett
  19. På høgskolen her har vi kakaomaskin. Den er farlig! Men ikke fullt så farlig som kaffebaren...

    SvarSlett
  20. Jeg har hjemmekontor, så drikken må jeg stå for selv, hmpfr... Du har en sjenerøs arbeidsgiver, for den porsjonspakkesolbærtoddyen er dyr! Men god for såre halser, tette hoder osv. God bedring, håper du kommer deg så du får satt inn siste giret i konkurransen! :)
    Fin onsdag.

    SvarSlett
  21. Vi har kakao på kalde dager, ingen snurpings og eg har ein blomsterkopp på jobb. Mange meinte at den var lite meg! Høyrt slik? Eg er vel alltid som ei blomstrande rose :)

    SvarSlett
  22. Jeg har jo levd noen år, men tror ikke jeg kan omtales som snurpete.

    Det er dårlig med toddy på disse kanter, gitt.

    Klem

    SvarSlett

Kult, du har trykka på "kommentarknappen"! Du skal vel ikke bare lese hva andre har skrevet, vel? Håper ikke det.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...