fredag 7. januar 2011

Gudmor til nyttårsbarn

Å ja, jeg har fått den glede og ære å navngi disse to herlige nyttårsbarna.

La meg få presentere Sukker og Kanel, førstnevne til venstre.



De bor hos Bondekona, og vi gleder oss alle til dåpen. Jeg innbiller meg at man bærer slike tvillingkalver på en litt annen måte enn et menneskebarn fram til døpefonten. Men jeg har da sett voksendåp på tv og tenker kalvedåp funker litt på samme måten. Forhåpentligvis vil Sukker og Kanel villig dalte ut i pytten for på riktig og offentlig måte få sine vakre navn, som jeg med skjult stolthet, foreslo.

Jeg gleder meg til å følge dere i deres oppvekst, jenter, og mamma har lovet meg fyldige rapporter om motorisk utvikling, barnehagestart og så videre.

Nei, nå må jeg sette i gang med å lage rosa dåpsinvitasjoner, bordkort og bordpynt....Å, herregud, hva gjør vi med dåpskjoler?

Elisabeth

18 kommentarer:

  1. :)
    tvillinger er de ikke, men vi kan godt late som-de ligner kraftig på hverandre..
    Takk for flotte navn-(sier jeg på vegne av kalvene)

    Og du har det travelt nå-mye å ordne, ja!

    SvarSlett
  2. Ja, jeg leste om det og tenkte:For noen flotte navn. Du har nok mange talenter, som jeg regner med blir dokumentert så langt det lar seg gjøre.

    SvarSlett
  3. Dåpskjoler må du da klare å fikse sjøl - du har jo hatt en rivende utvikling på sømfronten.
    Å bære dem fram til døpefonten - ja, der ser jeg også et mulig problem. Men du fikser det nok, bare du har den rette innstillinga!

    SvarSlett
  4. Dagens tips fra systua, for å glede de flotte nyfødte: gå for lekre strutteskjørt av omslagsvarianten,de er lette å kle av og på. med fjonge sløyfer rundt knær/haser/hva nå enn det heter på kuer, og dåpsluer med fine bakoverliggende bånd burde suksessen være sikret. bakoverliggende bånd er et fjøstips ettersom kuer spiser som griser...

    SvarSlett
  5. Gleder meg til innlegget om konfirmasjonen! Gudmødre må sy bunader, bake kaker og lage taler. Slik er det i hvertfall i min famile ;-)
    Klem fra Igi

    SvarSlett
  6. herlige nyttårsbarn og fine navn på to som liksom hører sammen:)
    Og nå har du fått så mange gode forslag, jeg slutter meg til dem:) Blir spennende å følge gudbarna dine i livets mange faser;)

    Klem fra Trine:)

    SvarSlett
  7. Gratulerer med en flott tittel som innebærer en gledelig anledning til å gjøre dagen minnerik og "over the top" bra for dåpsbarna og deres familie ;-D
    Strutteskjørt i omslagsvariant takler du, det er masse fint å få kjøpt i tyll på Stoff&Stil.
    Dette takler du fint ;-D

    Klem fra Grete

    SvarSlett
  8. Gratulerer som gudmor til de 2søte små, men hold nå for all del tunga rett i munnen! Gudmoroppgaven kan være en dyr afære, særlig hvis du på noen måte tar i mot gudmorgaver! Men, nei, de er jo ikke skip som skal døpes, det er sant! Men et forslag til dåpsgave er skilt med navnene deres på, eller ei fin bjelle! Lykke til!

    Klem Cathrine,
    som skal i tvillingbursdag i dag, men de kalles knoll og tott!

    SvarSlett
  9. Ha ha, sett dåp på TV, så du er sånn du også, døper ikke ungene dine? :)Det kan jo hende bondekona også velger alternativ dåp. :)
    Veldig gode navn. Regner med en utvida reportasje ang dåpen her i bloggen.
    Ellen :)

    SvarSlett
  10. Skal du bære begge to samtidig? Å, kjenner jeg gleder meg til bildene! :o)

    SvarSlett
  11. Ellen, joda, Trollet er døpt i kirka. Men hun var jo heller ikke spedbarn på det tidspunktet, men 16 mnd. Artig minne på tape, det blikket hun sendte presten som vaska håret hennes - og så grein hun misfornøyd. ☺

    SvarSlett
  12. Flotte navn;-) Jeg bor jo ikke så langt fra Bondekona (og er odelsjente selv). Kanskje jeg får komme i dåpen, plis, plis? Jeg har så lyst til å se strutteskjørtene Elisabeth kommer til å sy (?)!

    Jeg var forresten i dåp i sommer, til ei på tre. Hun gledet menigheten med å klaske en neve vann i hodet på seg selv etter at presten var i mål. Et kostelig øyeblikk!

    SvarSlett
  13. Så koselig at du får navngi dem da :-) Kan du ikke være så snill å legge ut bilde av dem ikledd dåpskjole - pliiis ;-) Det tror jeg ville vært litt av et syn :-D

    Riktig god helg - klem Siv

    SvarSlett
  14. *rauteler...!*
    Ja du sveiver nok sammen noe på symaskinen du driftige frue :))
    Godt nytt år til deg og velkommen til Sukker og Kanel! Moro Elisabeth!!
    Og ha en herlig helg :))
    Klem Lokki

    SvarSlett
  15. Et ærefullt verv du har fått der! Og ettersom jeg er oppvokst på gård, regner jeg meg sjøl som kvalifisert til å mene noe om navnevalget: det er uomtvistelig de beste kalvenavna jeg har hørt om! Suverent:)

    SvarSlett
  16. Gudmor altså? Så flott da! Lykke til med det ærefulle vervet!

    SvarSlett
  17. Lykke til med planleggingen OG gjennomføringen av dette ;)

    For øvrig et perfekt navnevalg!

    SvarSlett
  18. Og her kommer jeg og ødelegger alt.
    Hva har navn og dåp med hverandre å gjøre ???
    Og det sier jeg ikke fordi mine navn ble forkastet, altså....
    JEG har jo tross alt en fosterdatter som har fått en kalv oppkalt etter seg !!!!
    Hos samme bondekone...
    Så det så...

    SvarSlett

Kult, du har trykka på "kommentarknappen"! Du skal vel ikke bare lese hva andre har skrevet, vel? Håper ikke det.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...