tirsdag 1. februar 2011

Freeze, you hairy bandits!

Jeg er en Buzzador, det vil si at jeg fra tid til annen får mulighet til å teste ut produkter og så er det meninga at jeg skal snakke om produktet med andre. Spre det glade budskap.

Nå har jeg buzza Lumea, en hårfjerningsmaskin fra Philips.



Og etter først og ha sneket meg rundt hjørnene, hoppet fram på brede bein, pekt maskina på husets øvrige beboere og ropt ut et skarp "Freeze!", så begynte jeg å teste saken på kroppen, sånn den er ment å brukes.

"Pistolen" bruker lys for å hindre gjenvekst av hår på steder du mener du ikke har lyst til å ha så mye hår. Som leggene, bikinilinja eller armhulene.

Jeg må innrømme at jeg var skeptisk. Litt skummelt med de lysglimtene syntes jeg også det var. Litt småvondt også - i begynnelsen.

Men etter et par behandlinger var det da virkelig mindre hårvekst på de utvalgte områdene...Det var da ikke bare innbilning? Såpass smart var jeg i dette eksperimentet, at jeg valgte å behandle én legg og én armhule. Da er det straks lettere å avsløre om man bare er forvirra og ønsker å se en forbedring, om forbedringen ikke eksisterer i virkeligheta.

Men jaggu ser det ut til å virke, gitt. Og her burde jeg selfølgelig vist fram bilder av venstre og høyre armhule eller venstre og høyre legg for å sammenligne. Men så god fotograf er jeg ikke. I stedet får jeg vise et stemningsbilde fra en av mine hårbekjempningsseanser.




Men prisen.....prisen er en smule drøy, synes jeg. Veiledende pris er i underkant av 5000,-. Selv kan jeg velge å beholde min "pistol" for halvparten av det beløpet. Likevel nøler jeg, teller på knappene.

Takket være mitt smarte behandlingsopplegg så sitter jeg jo her med en glatt armhule og en glatt legg, det skal jo helst være to av hver. Det taler jo for å punge ut og beholde maskina.

Hmmm, hva synes du, hva ville du gjort, beholdt "pistolen"?

Elisabeth, halvveis hårløs

PS. Om du ønsker å bli en Buzzador, send meg en mail så verver jeg deg gjerne.

Illustrasjoner lånt fra Philips.

21 kommentarer:

  1. Bare et lite spørsmål: Den dingsen bare hindrer gjenvekst, den fjerner ikke hår? Det er sånn at behandlingen må gjentas med jevne mellomrom?

    SvarSlett
  2. Syns den var dyr jeg...men, disse greiene du kan gjøre på en salong koster sikkert enda mer...må vel prioritere tenker jeg..
    Jeg hadde ikke betalt så mye penger for den dingsen...får holde meg til høvelen ;-))

    Ha en fin hårløs dag :-)
    Klem fra meg

    SvarSlett
  3. Heidi; Det er lysbehandling som hindrer gjenvekst, fjerner ikke hår som en høvel. Brukes på nybarbert kropp, 1 gang per måned på legger og en gang hver 14. dag i armhuler.

    SvarSlett
  4. Ja, det var mye penger! Kan kanskje forsvares hvis du allikevel bruker mye penger på hårfjerning, men..
    Jeg er allerede vervet til buzzador, men er lite hårfjerningsapparater som har seilt min vei foreløpig.

    SvarSlett
  5. Høres nesten for godt ut til å være sant! Hvis du mener den virker - sånn virkelig! - da tror jeg at jeg for 2 og en halv tusenlapp ville gått for den. Når jeg ser hva jeg får i handlekurven på Kiwi for de pengene ..... jeg er ikke imponert. Så hvis de samme pengene kunne gitt meg et liv med mindre/ikke noe hår. Jeg hadde ikke nølt!

    SvarSlett
  6. Beholdt! Fortell mer om buzzador!

    SvarSlett
  7. Osloskånskan; Det ligger lenke under "Buzzador" to steder i innlegget, trykk deg inn der og les. Og så kan du sende meg en mail om du vil jeg skal verve deg. ☺

    SvarSlett
  8. Ha ha, godt skrevet. :)
    Jeg ville ikke beholdt den, for når jeg kjøper slike ting har de en tendens til å bli liggende i skapet. Jeg har f.eks en appilator til 700,- brukt en gang. Og en sånn treningsstang med strikk til 700,- aldri brukt. :)
    Jeg har også prøvd å lage meg en bloggbok men får bare lasta opp en tredjedel av bloggen. Skjønner ikke hva jeg gjør feil. Har du noen tips?

    SvarSlett
  9. Jeg sitter her med samme dilemma. Beholde eller ikke? Er jo litt dyrt da, men jeg syns også at den funker, så da er det vel kanskje verdt det, -eller?
    (Må også blogge om den straks.)

    SvarSlett
  10. Syntes det var mye penger a bruke pa en slik harfjerningssak... Selv om det virker. Jeg er vervet til Buzzador, men jeg horer aldri noe fra dem. De liker kanskje ikke at jeg ikke bor i Norge..?

    SvarSlett
  11. Hmmm.... Det spørs jo hvor langvarig effekten er da? Om det er noe å investere i eller ikke liksom?

    Og jeg syns vel at prisen for bloggbok var til å holde ut (når vi først snakker om investeringer her, hehe). Det er jo tross alt koselig å ha når man blir gammel og grå da :-) Mye tid legger man ned i det også!

    Det er give away på gang på Bustebloggen. Du er vel med? ;-)

    Busteklem

    SvarSlett
  12. Ang. bloggbok, den amerkianske datomåten trøbla for meg i starten, men det har jeg funnet ut av. Jeg tror rett og slett at bloggen min er for stor. Nå har jeg fått til å lage en bok for 2009, jeg blogget ikke så mye da. 2010 strever jeg med, lurer på hvor mange kvartal jeg må dele opp det året i :)

    SvarSlett
  13. Heisann:)
    Du har en herlig måte å legge ut innlegget på - synes formelig jeg så deg hoppende rundt på ett ben "med ladd lyspistol"..hehe...

    Jeg tror ikke jeg ville beholdt den - selv for halv pris - for jeg har det med å gå tilbake til høvelen (som jeg bruker i dusjen) for det er så fort gjort - og når man har så god tid som meg så rekker man ingen ting...tjihi...

    Goklem fra Mimmi:)))

    SvarSlett
  14. Jeg er ikke flink å bruke tid på sånt, her hadde det nok blitt å fortsatt med høvel ja......

    SvarSlett
  15. Bruker sånn barberingsdings med såpe på, og det er så enkelt og greit og jeg får refills i posten - så jeg hadde ikke giddet.
    Ting har en tendens til å bli liggende og samle stlv, hvor kjekke de enn er.
    Samtidig er jeg også for flink til å klaske til på "gode tilbud" så hvem vet om den først hadde kommet i hus... men nei, det var skrekkelig mye penger.

    SvarSlett
  16. Kjem vel litt an på kor hårfager ein er, både her og der ;))

    SvarSlett
  17. Kunne gjerne tenkt meg å prøvd en sånn, men er enig med at de er litt dyre. Funker det, tror jeg nok jeg hadde beholdt den.
    Jeg er og Buzzador btw, men har ikke fått sånne fancye produkter...bare barnemat og bleier :)

    SvarSlett
  18. Oj...Hmm, kunne nok tenkt meg en sånn en ja.Om den virker! Mye penger, men hårvekst er noe irriterende greier, og så er det å faktisk da huske å bruke dingsbomsen... Likevel, hadde jeg fått den til halv pris så hadde jeg nok kjøpt den. Du kunne jo finne ei venninne som vil spleise med deg.. ;)

    SvarSlett
  19. Flott at ting virker, men jeg synes prisen er veldig drøy. Da snakker jeg om hva du skal betale.

    Du trenger ikke verve meg. Jeg holder meg til de gamle metodene. Det funker det og. Et par tre tusenlapper vil jeg heller bruke på andre ting.

    Klem

    SvarSlett
  20. Jeg syntes den var altfor dyr :/

    SvarSlett
  21. Jeg er nok på nippet til å sende den tilbake....Altså, skulle gjerne beholdt den, men synes prisen er drøy.

    SvarSlett

Kult, du har trykka på "kommentarknappen"! Du skal vel ikke bare lese hva andre har skrevet, vel? Håper ikke det.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...