tirsdag 22. februar 2011

Elg med refleksvest påkjørt av personbil

Det er fortsatt litt skumringsmørkt hver morgen når Madamen følger sjuåringen til skolegrensa. Derfor peser mor på barnet om å ha på seg refleksvesten. Jeg er opptatt av reflekser, refleks må man ha når det er mørkt, ja det er nærmest så man burde fått bot av politiet om man utsatte seg selv og andre for faren ved å gå uten refleks. Ja, vi kan godt kalle meg en refleks-nazi.

Nu vel, jeg trer denne refleksvesten over hodet til sjuåringen hver morgen og overhører hennes protester om at den klumper ved hetta på jakka, er vanskelig å dra av seg og andre idiotiske protestforsøk.

-Du må ha refleksvest, ellers kan du bli påkjørt, sier refleks-nazien.

Og jeg er så glad for at sjuåringen ikke var passasjer i bilen da vi søndag kveld passerte en påkjørt elg på en mørk strekning av E6. For der i veibanen lå den døde elgen - med refleksvest på!

Jeg mistenker jeg hadde fått forklaringsproblemer, at teorien om at bilisten som hadde vært så uheldig å kjøre ned dyret var den som hadde lagt på vesten, hadde møtt mistro fra baksetet...

Ellers kunne det vært en artig tabloidoverskrift "Elg med refleksvest påkjørt av personbil".



Bildet har jeg frekt og freidig lånt fra facebookgruppa "Ja til refleksvest på elgen!" Ja, jeg er visst ikke aleine om å være refleks-nazi.

.

15 kommentarer:

  1. Refleks er viktig! Også for elger!

    SvarSlett
  2. Huff... jeg tror den logikken hadde sviktet her i huset også - vi er på "hvorfor er den stolen grønn" (på barnetv) og paracet nummer to er ingen vits å ta når den første ikke virket...

    SvarSlett
  3. Jeg hadde et møte med elgen på jobb forrige dagen. Vil helst ikke møte elg med eller uten refleks!

    Men refleks er utrolig viktig og burde brukes av alle ! Elg med refleksvest, må ha vært et passe vilt syn.

    SvarSlett
  4. Ha ha, jeg er litt refleks-nazi jeg også.
    Her vi bor er det hjorten som skulle hatt refleksvest.
    Ellen :)

    SvarSlett
  5. Refleksvest til elgen medfører jo vester i en større størrelse enn det som er å få tak i, kanskje litt annen form også. Kanskje du burde ta patent på elgrefleksvesten, og tjene godt med penger på det? For elg er det jo mange av rundt om i landet!

    SvarSlett
  6. Refleks og hjelm. Ingen vei utenom de to!

    SvarSlett
  7. Refleks er et must - til og med for elgen:-)

    SvarSlett
  8. Det burde vært noen som hadde refleksvesten på elgen FØR den gikk på tur, så hadde det nok ikke gått så ille.....det viser jo bare viktigheten av refleks :-) Jeg har også masa om vest på ungene (og bruker det også selv om jeg er ute og går),og vi har hatt noen heftige diskusjoner på morraskvisten innimellom ;-)

    Ha det godt - klem Siv

    SvarSlett
  9. Heisann!!

    Jeg ler godt her,flott innlegg!!!:)

    Takk for gode ord og lykke ønskninger:)

    Da er jeg hjemme igjen,og alt er bra nå:)

    Klem Linda:)

    SvarSlett
  10. Ingen dum ide:O)
    Ha en god dag videre, klem fra meg;)

    SvarSlett
  11. Den ville nok blitt vanskelig å forklare ja :o)

    Flott do-lektyre forresten.
    Og parketten; den forandre jo litt farge og blir varmere etter ei lita stund :o)

    Ha ei storveis veka videre snuppa, refleks elle ikkje...

    SvarSlett
  12. Ja til reflex-nazi-mødre!! Tre dem på :)

    SvarSlett
  13. Refleks er veldig viktig, men jeg må si at jeg har ikke tenkt på elgen.


    Klem

    SvarSlett
  14. Bra du er flink med refleks. Eg får angst kvar gong eg passerer mørke folk i skumringen, uten refleksvest. Mange ganger ser ein dei ikkje før ein er oppe på sida av dei. Skummelt! Gjelder også elg. Eller hjort!

    SvarSlett

Kult, du har trykka på "kommentarknappen"! Du skal vel ikke bare lese hva andre har skrevet, vel? Håper ikke det.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...