torsdag 24. februar 2011

Build a Bitch - yey or ney?

Det finnes et konsept for barn hvor de små håpefulle med betalingsvillige foreldre kan mekke sin egen kosebamse. Man velger et mykt skall i mer eller mindre smakfull plysj, varmer et hjerte og putter inni, fyller med vatt, snurper igjen plysjen, velger personlig egenskap som "elsker å danse" og navngir  verket.

Og så skal det velges outfits, ja det heter jo ikke klær lenger, må du skjønne. Disse kommerse aktørene tar engelskundervisning på alvor. Og outfitsa koster skjorta,  mer enn babytøyet på Lindex i alle fall. Men babytøyet på Lindex duger ikke for den nybygde bjørnen. Babytøyet der er jo ikke komplett med Hanna Montana glittersinglet, strutteskjørt, blondesokker, fuskepels og lakksko. Det må være the real thing, you know. Og utstyr, eller gadgets som roller blades, golfutstyr, akebrett og sportsvogn. Ikke glem det komplimenterende utstyret.

Så går barnet derifra, forhåpentligvis fornøyd, med dyret i et papphus og tilhørende fødselsattest. Til dyret altså. Og plysjdyret får selvfølge hedersplassen i senga, i hvertfall den natta.

Jeg lurer på om et tilsvarende konsept med bitcher ville slå like godt an? Man kunne velge mellom et fåtall skrotter, som størrelse extra small, small, og kanskje medium  (yes,  in English of course) som kunne fylles med ønskede egenskaper. Ja, utvalget av egenskaper bør være bredt. Svinge med pisken, rope høyt og skingrende, snakke nedsettende om den feite naboen, klage på manikyrprisene, irritere seg over utsolgte Chanel neglelakker og at skobutikken ikke har fått inn de helt spesielle Jimmy Choo skoa fra siste nummer av Vogue. Mulighetene er uendelige i arbeidet med å bygge din helt egen moderne kjerring, eller bitch.



Og hva med outfits? Hva er hot for bitches nå om dagen? Innbiller meg at det småblomstrede forkleet er ut, eller "ney", som det heter - altså ikke "yey". Hva slags outfit har en bitch anno 2011? Mulig det er en snerten  jumpsuit i dyremønster fra en kjent moteskaper man ikke klarer å uttale navnet på. Og bling selvfølgelig, massevis av søte smykker med perler, hjerter, prinsessekroner og edelstener. Pøs på med bling, vesker, klokker, lip gloss og solbriller for å gjøre verket komplett.



Og det viktigste utstyret til bitchen, hva slags gadgets trenger bitchen anno 2011? En lap top og eget domene, of course.

Hva tror dere? Trenger vi flere bitcher? Hot or not, yey or ney?


Bilder lånt fra jimmychoo.com, cutehandbags.org, womenfashiontrends.com og sunglassesgroupon.com

19 kommentarer:

  1. Sikkert altfor få bitches her i verden! God bissniss-ide det der. ;)

    SvarSlett
  2. Jeg er vel bitch så det rekker både for heimen og jobben. Slå av VM i 2 møterom og måtte lukke kontordøra for å holde bråket unna. Konklusjonen til kollegaene er nok klar.

    Her trengs det ikke flere.

    SvarSlett
  3. Jag, för min del, kunde tenke meg å bygge en tilsvarende man, jeg! En riktig goding med snacksy kropp och alltid villig til å bygge o reparere o fikse og...kose litt....kanskje...?

    SvarSlett
  4. Kan man virkelig få nok bitches?
    Tror ikke det..

    SvarSlett
  5. Eh... her ble det sa mange fænzy ord at jeg datt helt av! ;o) Kan man kjøpe bare enkelte egenskaper, eller må man ta hele pakka? (Jeg kunne tenkt meg selv noen små bitch-tendenser, bare små altså, til bruk en gang iblant når det sømmer seg).
    Og når det gjelder de bamsene, så har vi nok her i huset til å befolke en halv småby... MED butikker også!

    SvarSlett
  6. Yey
    from A bit ( ch) shy

    SvarSlett
  7. Ah! Språk-kunst i dag, frekk, morsom, original. Build-a-bitch! Yay!

    SvarSlett
  8. Hahaha, men vi må ikke glemme minihund under armen!

    SvarSlett
  9. Barbro; Godt poeng! Fader at jeg ikke kom på det, men akkurat det fenomenet fortjener kanskje et helt eget innlegg?

    SvarSlett
  10. Hei høpp!!

    Ja du er god på å skrive,godt innlegg det her ja:0)

    Jeg skulle ønske jeg var litt mer opptatt av mote og kropp,skulle gjerne vært en bitch i str small:)Så ja jeg går for at vi trenger fler:)

    Sliten,feit og snart kalvende husmor søker bli ny (bitch) dag:)

    ha en flott bitchy weekend:)

    Klem Linda:)

    SvarSlett
  11. Haha, kult innlegg. Hm... ney herfra:)

    SvarSlett
  12. Så kjekt at du blir med på Skolelyst sitt lotteri. Festlig minne du delte, forresten. Ser situasjonen klart og tydelig for meg:-)

    SvarSlett
  13. Bitches..... as long as they cook! ;) Btw... for en myk overgang... jeg har noe til deg i mitt siste innlegg :)

    SvarSlett

Kult, du har trykka på "kommentarknappen"! Du skal vel ikke bare lese hva andre har skrevet, vel? Håper ikke det.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...