onsdag 23. februar 2011

VM og festfarge

Ja, da var vi offisielt i gang. Startskuddet for VM i Oslo har gått. Jeg regner med jeg får med meg noen heseblesende skifantomer via fjernsyn sånn her og der de neste par ukene. Men det jeg skal fryde meg mest over er at fargen oransje blir gjort stas på. Etter at jeg erkjente min kjærlighet til fargen oransje, etter å ha oppdaga snikinnføringa av fargen både innendørs og utendørs, har jeg operert som selvutnevnt oransje-ambassadør.

Hva fargen, i følge noen som er opptatt av sånt, påstår den symboliserer, hva den utsondrer, ånder og føler, nei det gir jeg blaffen i. Jeg synes oransje er fint, det holder. Men altså alt til sitt bruk, jeg har ikke tippa helt over og mener jeg ikke kan tørke meg med noe annet enn oransje håndklær eller drikke av noe annet enn en oransje kopp. Nå kom jeg forresten på en dame jeg besøkte en gang som hadde tippa over sånn med jordbærmotiv, men det er en helt annen historie.



Fnugg og Ull, lånt fra Oslo2011.no

VM-maskotene Fnugg og Ull er det delte meninger om. Jeg synes de er spreke, jeg. Så overhører jeg glatt de som mener verdensmesterskapet ligner på en nederlandsk fest. Ssss, Nederland har da også rødt, hvitt og blått i flagget sitt. Men når de spiller landskamp i fotball eller fester på annen måte, da kommer festfargen fram. Jada, jada, det er en historisk bakgrunn for at de bruker oransje. Det er da vel ingen som sier at ikke oransje kan bli festfargen her i Norge også?

Oransje ser i alle fall ut til å være en festfarge i Oslo framover. Og jeg har superhotte Crocs på føttene mens jeg myser på den ikke fullt så hotte tjukk-tv'n.

God fest! Uansett om du liker oransje eller skifantomer.

14 kommentarer:

  1. Jeg ble litt nysgjerrig på den jordbærdama jeg, da, hehe. Oransj er forøvrig en farge jeg ikke har noe særlig forhold til. Foruten den orange fargeblyanten i mitt elskede pennal, er jeg neimen ikke sikker på om jeg eier noe som helst oransje? Hmmm... Må forskes på!
    God fest til deg også!
    Bustenellik (som ikke gidder logge på)

    SvarSlett
  2. hihihi, morsom:) Joda orange er fint det hihi:))) Deilig med farger...
    kos deg med VM med super kule crocs :))

    SvarSlett
  3. Jeg begynte å kommentere. Men så ble det en bloggpost istedet. Så du får lese hos meg. Jeg har nemlig bildebevis på at oransje ikke alltid er fint..

    SvarSlett
  4. Sorry, jeg får en intens helloweenfølelse av alt det oransje, men friskt er det:-)

    SvarSlett
  5. Oransje er en fin farge, det! Har likt den fargen siden første klasse - minst. Husker jeg broderte en liten løper i hvitt, oransje og brunt med diamantsting. :D

    SvarSlett
  6. Uansett farge, jeg gleder meg!

    Og ang. knekkebrødene, de bør prøves. De tar maks 5 min å lage og smaker helt herlig ;-)

    Ønsker deg en fortsatt fin kveld!

    Klem fra Carina

    SvarSlett
  7. JA, det var morro med litt reklame.
    Men dog i et typisk bestemorblad. Hi hi...

    JA, det holder med å være barnslig :)
    Dra til Moss og blås glasskuler. JOhooo!!

    JA, hjemmelagde knekkebrød smaker bedre enn mann skulle tro ;)

    JA, orange er kult!!

    Fin lillelørdag ;)

    SvarSlett
  8. har et noe ambivalent forhold til oransje..
    jeg liker f.eks at appelsiner er oransje. men thats it..

    SvarSlett
  9. Personlig er jeg veldig glad for at de velger bort det røde, hvite og blå i sportssammenheng. Det gjør det så mye lettere å være sportshater uten at det kveler de gode nasjonalromantiske følelsene. Om det er oransj eller lilla gir jeg beng i.

    SvarSlett
  10. Flirer!! Men oransje er kult!
    Heretter kjem eg til å tenke Elisabeth kvar gong er ser fargen oransj. Men, hallo, ikkje når eg ser ei appelsin! Appelsin er berre appelsin...

    SvarSlett
  11. min yndlingsfarge er orange, men jeg tar da vel ikke helt av:))))))Gleder meg til VM på tv jeg, og bryr meg lite om alt rundt, langrenn er topp underholdning:)

    Klem Trine:)

    SvarSlett
  12. Bestevenninnen min hjemme er storelsker av orange. Hun pusset opp badet for et par ar siden og har fatt til en nydelig avbalansert blanding av orange/hvitt og brunt. Det er berre saaaa lekkert!

    VM ser vi lite til her borte... de har ikke skjont det med vintersport, men fravaer av sne forklarer vel kanskje det ;-)

    SvarSlett

Kult, du har trykka på "kommentarknappen"! Du skal vel ikke bare lese hva andre har skrevet, vel? Håper ikke det.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...