fredag 11. februar 2011

Sjeldne husmorpoeng og nye følgere

Antall husmorpoeng i høyremargen har stått på stedet hvil en god stund nå. For litt siden hadde jeg akkurat samme antall følgere som antall husmorpoeng; 162.  Så har det kommet til flere følgere og jeg har ikke holdt tritt med husmorpoenga. Men moro det da, velkommen til dere nye!

Tilstanden hjemme med strippa parkett etter vannlekkasjen for noen uker siden og bråkete vifter innbyr ikke akkurat til husmorpoengsanking ved verken baking eller symaskinprosjekter. Vi oppholder oss minst mulig på kjøkkenet for tida og det er der både baking og sying normalt foregår. Har vurdert å trekke komfyren ut i stua, men der er forholdene nesten like ille, så det er ikke verdt bryet.

Men husmorpoeng har det blitt likevel, fem av dem. Endelig har jeg fått ferdig disse leggvarmerne til Trollet. De var planlagt ferdig til jul, men julaften kom og gikk og det gjensto fortsatt en halv leggvarmer. En såkalt UFO, som det kalles i strikkekretser. Forslaget om en hel og en halv leggings ble ikke godkjent hos mottaker så da måtte denne husmora bare ta seg selv i nakken og svinge pinnene.



Oppskriften på luksusleggings har jeg frekt og freidig lånt fra Pickles. Boblemønsteret hadde jeg ikke prøvd før og artige mønstre man ikke har prøvd før, de må testes ut. Særlig om det betyr en slanking av garnlageret - noe som er formålet ved ethvert strikkeprosjekt som påbegynnes. Om jeg derimot var ute etter mykt og lekkert garn, ville jeg fråtsa hos Pickles. Sånn det er nå, med et garnlager som vil holde fram til 2032 cånn cirka, tør jeg ikke oppholde meg for lenge inne på de sidene.

Og jeg er allerede i gang med et nytt strikkeprosjekt, tenk det. Så får vi se om det blir en UFO eller om ytterligere husmorpoeng kan inkasseres etterhvert.

Ha en fin fredag, med eller uten strikkings.

.

19 kommentarer:

  1. For meg som ikke oppholder meg i strikkeverdenen...hva er UFO?

    Straks bytur på meg :-) Gleder meg, kan du si, hehe..

    Ha en flott fredda og husk å stemme på Team Thom da ;-)
    klem fra meg

    SvarSlett
  2. Ha! Selv jeg vet hva UFO er! (Noe sånn unfinsihed object eller noe sånt??) (Veldig stolt over akkurat den kunnskapen)
    Uansett, selvfølgelig må du gi deg husmorpoeng for dette. Og takk for usedvanlige hyggelige kommentarer fra deg i det siste - snakker vi vennskap?

    SvarSlett
  3. Gratulerer med husmorpoeng. Boblemønsteret var faktisk kult. :)
    Her er det lite strikking og mye arbeid med oppgradering av kjøkken. Men det blir fint til slutt.
    Ellen :)

    SvarSlett
  4. Grattis med flere poeng - når kommer belønningen??? Det ble kjempefine leggvarmere, flink er du:) Strikking er koselig, men det tar så lang tid.... GOD HELG!

    SvarSlett
  5. Kjekt med alle UFO´er som lander:-) Bra jobbet! Kult boblemønster på leggingsene!

    Jeg pleier å gi vekk litt av garnlageret til barnehage og SFO med jevne mellomrom, sånn at jeg med god samvittighet kan fylle litt på det igjen:-)

    SvarSlett
  6. Så fine de var da! Absolutt mange husmorpoeng.
    God helg!

    SvarSlett
  7. Wow! De var kule!
    Nå er det vel snart på tide med epla innerst i veien, eller? Bare gulvet er på og vifta er av?
    Jeg begynte å hekle på en rund pute av trekanter i går... Får se om jeg klarer å ferdigstille det prosjektet... Har bestemorruter liggende i poser både her og både der, garn i både vesker, kurver, koffertkister og hjørneskap, heklenåler og strikkepinner litt hist og pist, og stoffer i TV-benken. Og på kottet. Og på det andre kottet. Det er det mer garn også...
    Jeg syns at du skal lage et husmorpoengskjema som du kan dele med oss andre, sånn at jeg kanskje får tatt meg selv hardt nok i nakken til å begynne poengsanking selv ;)
    Vel... Jeg får gå og leke husmor selv ;)
    God helg!

    SvarSlett
  8. Heisann!!

    Ja her har du sanket husmor poeng og jeg er imponert,disse ble kjempe fine,du er flink!!

    Skjønner at det ikke er koslig og bo som dere gjør,men kommer bedre dager skal du se.Da kommer roen til å senke seg hos huset innerst i veien:)

    Ha en fin helg!!

    klem Linda:)

    SvarSlett
  9. Såg no svært avansert ut detta!
    Har nok av UFO'ar liggande, så eg ventar med å prøve meg på sånnt for nåke ;)

    SvarSlett
  10. Flinkisen!!!

    PS! Lurer på hva du skal bruke disse husmorpoengene til. Vanker det en husmorferie når du har nådd et visst antall poeng eller? Dette bør du sjekke ut...

    Ha en fin helg!

    SvarSlett
  11. Wow, flotte leggvarmere. Sånt blir det velfortjente husmorpoeng av :-)

    SvarSlett
  12. En veldig flink husmor er du!! Minst 50 poeng for slike vakre leggvarmere.
    Klem fra Igi

    SvarSlett
  13. Flott mønster og jeg gir deg 5 ekstra poeng for at du gjorde arbeidet ferdig.

    Jeg vet heller ikke hva en UFO er (strikkeUFO altså).

    Klem

    SvarSlett
  14. Jeg liker at man får poeng for slikt- det øker motivasjonen betraktelig! God idé!! Men får du virkelig ikke mer enn 5 poeng? Det er jo både strikking, fullføring, faguttryk og lesing av mønster innvolvert i dette prosjektet ditt- og det er imponerende!! Virkelig ikke så lett å græbbe masse poeng i dette systemet, tydeligvis!! Men synes du er virkelig flink- leggingsene ble flotte!

    Nyt helgen :)

    SvarSlett
  15. Ha! Nå lærte jeg noe nytt også... (UFO)
    God helg!

    SvarSlett
  16. Kjempeflotte leggiser, så der må du da ha sanket noen husmorpoeng:O)
    Nettopp fått en garnpakke fra Pickles, så det blir neste prosjekt her i gården; mye fristende der..farlig fristende å gå inn der;)
    Nyt helga, klem fra meg;)

    SvarSlett
  17. Kjempe flotte og du er flink som har fått UFO ferdig.Her er det en del av de
    Ha en fin helg
    Klem

    SvarSlett
  18. Flotte leggingser :o) Jeg kjenner veldig godt til hvordan det er med masse ufo'er i huset! Har som mål å få ferdigstilt maaange nå, men jeg feiler stadig vekk. Er jo så fristende å begynne på noe nytt...
    Som flere andre her spør; vanker det premie etter et visst antall husmorpoeng, eller er det poengene selv som er gulrota?

    SvarSlett
  19. Hva du kan lage! De var fine, likte godt fargen.

    Fin helg!

    SvarSlett

Kult, du har trykka på "kommentarknappen"! Du skal vel ikke bare lese hva andre har skrevet, vel? Håper ikke det.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...