søndag 11. desember 2011

Gjettekalender - luke 11

Hos Nissa begynner saker å komme på stell, juleservietter er jo et must. Disse med glade julegriser (sikkert oppfostra på svensk smør) er fra Ica i Götebort faktisk.



Men Nissa må la pynting av bord med feite griser vente, det er nissekongress på gang.  Så  nå befinner han seg i en europeisk hovedstad.





Det er ikke lett for en norsk bondenisse å gjøre seg forstått i denne byen, selv om han ikke har reist så langt. Heldigvis står de fleste gateskilt på to språk, og det ene kan man tyde. Det andre språket er helt vilt og fullt av doble konsonanter...mye doble vokaler også forresten.

Hvor i all verden er Nissa?


Gjettekalenderen er årets julekalender Innerst i veien. Den er ikke sponsa og det deles ikke ut flotte premier, men er for alle som liker gjettekonkurranser.



12 kommentarer:

  1. anner ikke hvor Nisse er, kanskje i Helsinki???
    ...men serviettene er morsomme : )

    SvarSlett
  2. Hmmm, Brussel? På tynn is her:)

    SvarSlett
  3. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  4. I Finland er skilter på 2 språk og finsk synes jeg og er vilt. Så da må det være Helsinki/Helsingfors.

    SvarSlett
  5. Jepp, Helsinki! Jeg har fått en så god forklaring på dette med doble vokaler at jeg stusser veldig over våre (teite) doble konsonater nå...

    SvarSlett
  6. Min første tanke var også Helsinki. Syns jeg kjente igjen den hvite kirken der...
    Morsomme konkurranser du drar igang hver dag Elisabeth!;)
    klem fra størstepia

    SvarSlett
  7. Den nissen har jo reist mer enn meg jo... Hm! Jeg aner ikke :)

    Men se her: http://www.egedenne.com/2011/12/og-de-nominerte-er.html

    SvarSlett
  8. Hmm, Helsinki har vel en del uforståelige ord med doble bokstaver både her og der :-)

    SvarSlett
  9. Aldri vært i Helsinki, så aner ikke om det stemmer. Men kommer ikke på noe bedre.

    SvarSlett

Kult, du har trykka på "kommentarknappen"! Du skal vel ikke bare lese hva andre har skrevet, vel? Håper ikke det.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...