mandag 26. desember 2011

Innovativ julepynt

-Mamma, sånn her julepynt har du aldri sett før!

Nei, det har du virkelig rett i.




-Husk at det ikke bare er din pynt som skal henge på juletreet, mamma, jeg har også masse pynt.

Noe sa meg at hun er vokst fra å bli henvist til den sida av grana som vender inn mot veggen....Den antagelsen viste seg å stemme.


Ja treet ble pynta, bordet rydda for sysaker, juleduken strøket, sølvet pussa og julemiddagen kokt og stekt. Det siste førte til tåkelegging av kjøkkenet og vi noterer "investere i ny komfyr" som nødvendig aktivitet i 2012.

Vi hadde en koselig julefeiring med de vanlige ingrediensene, som at Modern kommenterer at krystallmerket fortsatt sitter på noen av vinglassene fra Tsjekkia. Men hun lot være å kommentere det lave nivået på strykinga av juleduken, så da går det opp i opp. Når hun i tillegg ga fin gave som falt i smak og var veldig anvendelig, så kommer vi faktisk i pluss.

Du skjønner, Modern har kke gitt opp å gi gaver hun mener mottaker bør like og interessere seg for. Gaver som for eksempel kunstbøker eller bærplukker med den hensikt at mottaker da plutselig skal bli kunstinteressert etter 40 års motstand eller løpe ut i skauen på bærsanking ved første anledning. Det funker jo ikke sånn, men hun gir ikke opp planen. Eller det er kanskje nettopp det hun har gjort.

Fortsatt god jul!

Elisabeth

14 kommentarer:

  1. Flott julepynt! Det er en del av sjarmen med juletre syns jeg. At man har alternativ eller innovativ julepynt :)

    SvarSlett
  2. Hele...

    Vet ikke om jeg skal si d høyt, men jeg har d sånn m svigermor. Det er bare d at istedenfor å gi meg ting hun liker, så gir hun meg ting hun TROR jeg Liker og hun BOMMER hver gang. Til morra di kan du kanskje tulle m det, men svigra er såpass tuchy at jeg dropper å si noe. Nå lurer jeg på hvor jeg kan sette den gedigne muffinsmonsterimangeetagerfatet, før jeg kan sende d videre til Fretex....

    Fortsatt fin jul!
    Klæm

    SvarSlett
  3. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  4. :)
    jeg fikk gave i den kategorien i år - nye ski. Noen mente at mine 25 år gamle ikke helt tålte dagslys lengre... :)

    fortsatt fin jul til deg
    beste hilsner
    og klem
    fra
    Åpent^hus

    SvarSlett
  5. Sånn juletrepynt er jo så herlig! Jeg er ikke all verdens begeistra for dorullnisser på bordet og sånt, men på juletreet henger jeg hva som helst! Der er det en salig blanding av fin og moderne pynt og hjemmelagde kuler og nisser og engler og det som er.

    Hihi, komisk med sånne gaver man mener mottakeren bør bli glad for. Jeg har ei bestemor som kjøper hva som helst i gave. Som regel på Nille. Til slikk og ingenting. At det er billig er ikke så farlig. Pris er ikke viktig. Men det hun kjøper illustrerer jo så godt at hun ikke kjenner oss i det hele tatt! Bare pynt og dill vi aldri ville satt fram! Nesten bedre om hun lot vær, så slipper vi å slenge skiten i søplet. Sorry altså, men ja jeg tilstår: jeg er blant de mange nordmenn som har kastet julegaver.

    SvarSlett
  6. Fortsatt God Jul til deg også Elisabeth!
    :)

    SvarSlett
  7. Det er jo bare å inngå en avtale om null julegaver... ;)

    SvarSlett
  8. Funker det å gi barna en trollhasselgrein på rommet som de kan pynte selv? Jeg vil så gjerne ha juletreet for meg selv!

    SvarSlett
  9. Silje; Trollhassel er da alt for eksklusivt, de tar sikkert til takke med en hvilken som helst kvist fra nærmeste tre.

    Revinyl og Liv-Inger; Huff ja, mange som har slike familiemedlemmer. Noen vil jo absolutt ikke høre på andre forslag, men insisterer på å følge sin egen plan. En venninne fikk et år en reklameklokke av sin svigermor, en hun hadde fått gratis på jobben. Ja den svigermora gir sånne gaver hvert år egentlig.

    SvarSlett
  10. Hihi, det vekker minner, ja. Om då ungane fekk pynte dei nederste greinene, og eg flytta pynten sakte men sikkert bakom.
    Her har det vore storm og orkan, som har forsynt seg med telefonforbindelse, nett og straum. Knekt tre, laga hol i taket og storflaum. No skal eg køyre på jobb, dersom vegane er fri for knekte tre, betongdelar, rust og rask....
    God jul vidare til deg!

    SvarSlett
  11. Supert juletre! Det er slik de SKAL se ut når en har barn i huset. Halvor Bakke, bare gå å legg deg sier nå jeg :)
    Alma har superstolt hengt på ei lenke med 7 ledd på fronten av vårt juletre. Gleder meg til mer pynt i årene som kommer jeg :)

    Fortsatt God Jul til deg og dine!

    SvarSlett
  12. Kjenner til den der med å la barna pynte sida som vender mot veggen ;-)

    Så flott at dere fikk gaver som falt i smak da ;-)

    Ha ei fortsatt fin jul - klem Siv

    SvarSlett
  13. Jeg liker julepynt ungene lager. :) Og Trollet er jo særdeles kreativ.Kanskje det er der Modern bør sette inn støtet?
    Ellen :)

    SvarSlett
  14. Herlig! Elsker treet ditt og pynten! Også blir jeg lettere glad når du forteller om en mamma som også kommenterer ens tilkortkommenhet. Jeg har også det! *hihi*

    Og ja, dansk er morsomt og vakkert. IKKE stygt. Som mange mener. Fjols.

    Trevli' jul til deg og dine!
    Ciao!

    SvarSlett

Kult, du har trykka på "kommentarknappen"! Du skal vel ikke bare lese hva andre har skrevet, vel? Håper ikke det.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...