søndag 18. desember 2011

Gjettekalender - luke 18

Jada, den bulkete pakka inneholdt selvfølgelig brodder! 



Det er temmelig uhipt, selv om noen har laga en variant i rosa og kaller det partybrodder. Det er nok et stykke igjen før brodder er in. Men hey, alt kan skje. Da jeg var ung, he he, vi snakker 80-tallet, så var det utrolig lite hipt å gå med lue om vinteren. Vi frøys heller øra av oss enn å gå med lue! Og i alle fall ikke topplue! Heklelue var under alle omstendigheter uaktuelt. And look at the youth now! Ok, nok fæsjn-preik. Over til dagens oppgave.

Nissa har kommet i bakemodus. Etter en svipptur til Sverige er den lokale smørkrisa over og kakebakinga kan begynne.

Hva skal Nissa bake av disse ingrediensene, mon tro? Ja, det er dagens spørsmål.



Løsning og ny oppgave i morra, you know the drill!

Gjettekalenderen er årets julekalender Innerst i veien. Den er ikke sponsa og det deles ikke ut flotte premier, men er for alle som liker gjettekonkurranser.

23 kommentarer:

  1. Dette er de brune pinnene som jeg kaller kolakaker. Mine blei litt for harde, kan ha sammenheng med at sirupen hadde sikra seg siden i fjor.

    SvarSlett
  2. Øh, sikra seg med å sukre seg. Damned autocorrect.

    SvarSlett
  3. Tipper på peppekaker jeg også;). Kos deg med bakingen!

    SvarSlett
  4. Dette er ingrediensene til noe mamma kaller karamellkaker. De er så god!

    SvarSlett
  5. Dette skulle du bake da smørmangelen rammet deg. Brune pinner.

    SvarSlett
  6. Tipper brune pinner :-) Det lagde jeg i dag - men da hadde jeg natron og kanel i også.

    SvarSlett
  7. Sier som Guri noe godt..Da har vi inner tieren:)

    Nyt fjerde søndag i advent:)

    Klem Linda:)

    SvarSlett
  8. Her avslører eg at eg ikkje har teke noko julebakst i år.. Har ikkje peiling! Skulle til å seia pepperkaker, men gjettar på brune pinnar, sidan fleirtalet trur det;)

    SvarSlett
  9. Peppernøtter?

    Ønsker deg en fin fjerde søndag i advent - kveld
    Klem Tonje

    SvarSlett
  10. Det kan jo hende at du skal lage kaffe-lefser, eller smultringer?

    SvarSlett
  11. Hadde aldri i verden klart å gjette brodder jeg :-P Skal du bake colakaker tro?

    Ha det godt - klem Siv

    SvarSlett
  12. Kolakaker tipper jeg;). De står på lista over det jeg skulle bake.... Får se hva jeg rekker:).

    SvarSlett
  13. brune pinner eller sirupssnipper?? Men de siste er det kanskje litt krydder i... da går vi for brune pinner. Jeg lagde det for første gang i fjor. Ikke veldig vellykka. Der har u meg. Lykke til!

    SvarSlett
  14. sirupsnipper tipper jeg. :-)

    SvarSlett
  15. Tror det må være pepperkaker eller nei det må jo ikke det men sier det likevel ja du skjønner vel at jeg ikke er skråsikker så da sier jeg pepperkaker en gang til bare for at du skal være sikker på at det var det du leste .. thi hi
    Brodder ja så gammel har jeg ikke blitt men super lurt ja ..

    SvarSlett
  16. Gleder meg til å se...alt gikk bra i hodet mitt helt til jeg så sirupen...colakaker!

    SvarSlett
  17. Brodder er jo bare sååå last year. Vi har kjøpt oss piggsko, mannen og jeg. Nå blir det tur på hunden om det er is eller ei...

    SvarSlett
  18. Endelig noko eg kanskje kan klare! Sirupsnipper:)

    SvarSlett
  19. Hva med sirpskake?
    Brodder er kult i følge meg. Det eom er kult, men som jeg ikke gjør så ofte er å løpe på holke med dem utenpå løpesko. Folk i bil snur seg så de nesten kjører av veien!

    God aften til deg Elisabeth!

    Ellen

    SvarSlett

Kult, du har trykka på "kommentarknappen"! Du skal vel ikke bare lese hva andre har skrevet, vel? Håper ikke det.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...