fredag 2. desember 2011

Gjett hva vi holder på med!

Gjett hva familien innerst i veien bruker fredagskvelden på.



I motsetning til gjettekalenderen, så får du svaret med en gang: Vi skrur stoler!

Som du ser er det fem av dem. Det var selvfølgelig ikke seks igjen, som vi skulle ha. Det er jo en stående vits når det gjelder Ikea. De har aldri alt du skal ha, det mangler alltid noe. Nå venter jeg på at det skal mangle minst en skrue i en av pakkene.

To femtedeler er foreløpig skrudd sammen og knær og fingre verker. Herremin, her er man 40 år ung og så er det å sitte en time på knærne ikke like greit som det en gang var,visst. Oj oj. Ikke rart jeg ikke har våget meg på en yogatime. Eller kanskje er det akkurat sånne kroker som meg som burde dratt på en yogatime.

Jeg burde egentlig skrevet et stol-innlegg med tittelen "Ting tar tid" for vi har bare brukt to år på å klare å kjøre ti minutter bort til Ikea, betale og hente hjem noen stoler. Så kanskje det er til pass for oss at vi ikke fikk alle vi trengte. Håper vi klarer å karre oss avgårde før det er gått nye to år.....

Elisabeth

Det er kanskje litt drøyt å sette etiketten "interiør" på dette, men det er jo stoler inni de pappeskene..Sånne..

.

19 kommentarer:

  1. Vi har brukt 1,5 år (foreløpig) på å bytte noen stoler som vipper alle veier når man sitter på de. Jeg gav til og med mannen masse av foreldrepermisjonen for at han skulle fikse opp i sånne ting. Det kunne jeg bare ha droppa..

    God fredagskveld!

    SvarSlett
  2. Det ser ut som du klarer hele lista, selv om jeg er litt bekymra for punkt 1.

    SvarSlett
  3. He he, Åshild, punkt 2 er nok en større utfordring. I hvertfall sånn tidsmessig.

    SvarSlett
  4. Fine stoler!
    -og lykke til med resten av monteringa.
    Beate

    SvarSlett
  5. Jeg tror jeg kalte det interiør da jeg fortalte om å bære en madrass ned i kjelleren. Jeg kaller det et ledd i tilpassa opplæring. I skolen har man jo krav på det.

    SvarSlett
  6. Vi driver og trenger nye spisestuestoler vi også, siden de vi kjøpte hos Ikea for tre og et halvt år siden er blitt rimelig vaklevorne. Jeg har bestemt meg for å kjøpe brukte stoler denne gangen, og pusse dem opp om det trengs. Så langt har vi byttet ut en. Forhåpentligvis er vi oppe i minst tre på samme tid neste år..

    Se, nå virker det ikke som å sette sammen ikea-stoler tar så lang tid likevel. ;-)

    SvarSlett
  7. He he Lise, skulle det der være oppmuntrende? :-)
    Nei, Ikea er Ikea og vi er forberedt på at stolene ikke holder 15 år, men nå MÅTTE vi bytte ut de vi har. Kan ikke risikere at gjestene deiser i gulvet under julemiddagen. Så vi valgte disse til drømmestolene dukker opp.

    SvarSlett
  8. Hehe! Skrudd mye Ikea her hjemme. Kommode med seks skuffer er også en veldig vond opplevelse samt tålmodighetsprøve;-)

    Lykke til!
    Blir bra til slutt;-)

    SvarSlett
  9. Jeg _elsker_ å skru sammen Ikeating, så her skulle du bare leid meg inn altså ;D *♥*

    SvarSlett
  10. Hehe klart det er interiør.... :)

    SvarSlett
  11. Veronica; Pussig du nevner det for i et forsøk på å motivere resten av familien ytret jeg noe om at "å skru sammen en kommode med seks skuffer krever enda mer skruing enn fem stoler!" :-)

    Mie, Dette skulle du nevnt før. :-)

    SvarSlett
  12. Jeg syns også det er gøy å skru sammen flatpakker, men skjønner godt at det er lett å bli litt fortvilt. Anbefaler yoga på det varmeste, har holdt på med det i tre år og det blir bare bedre.

    SvarSlett
  13. Har venta på at dette punktet skulle bli noko av. Eg har sett stolane dine på eit bilde, og trur det er same sort som dei vi har ståande. Dei dett i frå kvarandre, men vi driv enno på med å lime dei i saman att....Hmfr..

    SvarSlett
  14. Fine stoler! Jeg har faktisk to stk julerøde spisebordstoler i år. Kjøpte dem på brukt'en tidlig i vår, men har visst ikke fått malt dem enda. Perfekt nå i desember! :)

    SvarSlett
  15. Shy B; Neida, neida, sikkert ikke samme stoler, nei nei. :-)

    SvarSlett
  16. Tjohei på deg.
    2 år? ja da er det sikkert årsaken til at de ikke hadde nok stoler. Enn om de hadde sluttet å produserer akkurat de dere ville ha? he he he.
    Jeg skal skru skoskap fra Ikea i dag. Forresten skal gubben få gjøre det. Jeg må nok vaske i dag. (haaater disse flatpakkene)
    Gudd løkk (legg en pute under knærne)
    og god lørdag :)
    Randi

    SvarSlett
  17. ja da har dere noe å henge fingrene i. :-D

    SvarSlett

Kult, du har trykka på "kommentarknappen"! Du skal vel ikke bare lese hva andre har skrevet, vel? Håper ikke det.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...