torsdag 29. desember 2011

Totusenogelleve

Oj, enda et år er gått. Tid for årskavalkade! Hva har foregått innerst i veien i 2011? Ja det skal oppsummeres. Og man kan jo late som man koker sammen et årskavalkade-innlegg fordi det er det skikkelige bloggere gjør på skikkelige blogger, sånne som ligger i øvre sjiktet  på en eller annen bloggliste, sånne som nomineres i en eller annen kategori i en blogg award-greie. Men egentlig gjør man det for å selv huske hva man har gjort i året som har gått. Det er sånne verktøy, kamuflasjer, unnskyldninger gamle kjerringer som meg bruker fordi hjernen er fullagra og det ikke er plass til mer info. Eventuelt er hodet helt tomt, følelsen er omtrent den samme. Jeg fylte jo førti i mars, men vi får ta det i kronologisk rekkefølge og starte med januar.

Innlegget er nokså langt og du kan velge å scrolle hurtig nedover og myse på bildene eller faktisk lese teksten. Før du tar ditt valg skal du vite at jeg har brukt noen timer på å tråkle sammen dette.....

Here we go:


I januar ble det drevet valgkamp etter å ha blitt nominert i kategorien "årets morsomste" i Foreldremanualens mammablogg-kåring for 2010. Det var veldig stas og etter å ha kapra fjerdeplassen så har jeg selvfølgelig melka den statusen gjennom resten av året, brukt det for å komme først i kassakøen på Rimi og sånt. Nå er nok de glade dagene over for Foreldremanualen holder for tida på å samle nominasjonsforslag for 2011.....Var det en elegant og subtil nok henstilling om at det er mulig å nominere Innerst i veien også dette året? Nei, ok.

Vel, til tross for en oppheta valgkamp med lure triks og brutte løfter, satte også Trollet sitt preg på bloggen i januar. Spesielt på det kunstneriske planet. Litt enspora kunst muligens...



Februar var full av sutring over vannlekkasje og påfølgende skifting av parkett. Men også harselering med en kjendis' tatovering, bibelhistorien gjennom en sjuåring og kroppshårfjerning. Ja, og så var det visst et lite ski-vm. 

Februar inneholdt også seriøse temaer som kunne diskuteres, som sammenhengen mellom dagens bloggkultur og morgendagens deltakere på "Luksusfellen". 



Mars var måneden for årets happening, Madamen runda førti og jobba iherdig for å føle seg fjong, fabelous og fit.  Uansett en gylden anledning til en durabelig fest hvor den største gaven var en pall med Pepsi Max. 

Madamen ble også alvorlig da de store bølgende skylla innover Japan og vi satt maktesløse og fulgte tv-bildene. Senere blei det fantastisk bursdagstur til Madrid på Madame og Mann, med uteservering, shopping og solbrente armer.



I april fikk Innerst i veien følger nr. 200, jeg begynte å få dreisen på syinga og oppdaga CamWow, publiserte første innlegg i serien "Dagens oppdagelse" samt delte erfaringer med å reise med lavprisflyselskap

I Storbritannia ble et bryllup avvikla og jeg sendte mine gratulasjoner og gode råd på veien



I mai fikk store begivenheter som steinfunn i vaskemaskina spalteplass, vi lærte litt om bjørnebæsj, lagde en haug med sløyfer og presenterte merkenavnet. For alle seriøse sydamer må ha eget merke på konfeksjonen, skjønte jeg.

Mens mange serverte de lekreste blogginnlegg om nydelige konfirmasjoner med matchende servietter og tårevåte taler, valgte jeg å vise medaljens, eller konfirmasjonsfestens, bakside etter å ha vært kjøkkenhjelp i den anledning.


I juni bød jeg på kurs i eBay-shopping, kjørte rib i Oslofjorden med brillene på snei, reiste til  hyggelige Krakow, inkludert besøk ved ikke så hyggelige Auschwitz og Birkenau, Trollet lo av moras slappe rumpe og i tillegg hevda at sokken hennes lukta som meg. 

Overlockmaskina kom i hus, et vennskap som ikke var kjærlighet ved første sting. Men etterhvert blei det produsert flere sommerkjoler merket Dånki Kål.



22. juli ble vanskelig å være fjaseblogger og noen mer alvorlige innlegg ble publisert. Før den alvorlige hendelsen som rysta vår lille land, ble bloggen fylt med rapport fra hyttelivet og Danmarksferie samt veterinærbesøk med en ytterst lite samarbeidsvillig katt. Og Madamen sydde sin aller første voksenkjole og var veldig stolt av det. Manglende hemninger når det gjelder egenros har en sammenheng med de fylte førti. Når man blir så voksen gidder man ikke være beskjeden lenger, men sier tydelig fra når man synes man har vært flink eller klok. Det er min erfaring.


I august presenterte jeg slankekuren som fikk plass på forsida av vg nett under "Lesernes vg", leste "Gjenferd" og sang for mandige Jo. Jeg flæsja føttene mine, skaffa meg ikke bikkje, men viste husmortips om rydding av skokap. Og litt senere i måneden syntes jeg veldig synd på meg selv da jeg måtte sulte over flere dager   Jeg avsto fra å alfabetisere flaskene i barskapet og hadde neglelakk i rumpa. Uten at det var en sammenheng der. 



Berlintur var et av høydepunktene i september. Der både kjørte jeg Trabant (selv om jeg juksa litt og innlegget ikke ble publisert før i oktober) og var på bekmørk restaurant. Samme måned sydde jeg tea-party kjole til meg selv, spilte Bubbles på iPaden og viste fram støvete kaktus så andre kunne føle seg overlegne husmoraktige. Mulig det er en sammenheng mellom syproduksjon, spilling og mengde støv i heimen, man må jo prioritere hva man skal bruke fritida si på. Trollet påsto hun kunne høre ørevoks, jeg sto fram som jogger i tussmørket og presenterte mine resultater fra markedsundersøkelsen om forlystelsesvibratorer.



I oktober lurte jeg mange til å tro at jeg pakka Trollets feriekoffert utelukkende i hvitt og gult (badedrakta hennes er tross alt turkis, daaaah),  lot Britney vise rumpa si på bloggen og bød på smarte interiørtips (ok, ett tips da) og sydde punger.  Jeg deltok på kk-mila og la ut et innlegg angivelig for å motivere andre sofagriser. Men egentlig fiska jeg jo bare etter klapp på skulder'n. (Ref, det med å fylle førti og kaste beskjedenheten). Deretter prøvde jeg meg på et kunststykke a ala Auli, ble mote-blogger med skjerftips, bakte endelig knekkebrød, ett av flere mål for 2011, og prøvde å prakke på halloween-barn gulrøtter.



Det første innlegget i  november var "Elg i solnedgang" og da bloggen fylte to år i slutten av måneden, lodda jeg ut en ny elg. I mellomtida sutra jeg over manglende rockering-ferdigheter, var særdeles tidlig ute med juleverksted for søte små som ikke var så søte likevel, forbanna lavkarbotufsene og ga dem skylda for den prekære smørmangelen som satte julebaksten på spill. Jeg spilte worfeud for harde livet siden jeg hadde lest at spillende kvinnfolk har mer sex enn ikke-spillende kvinnfolk og sydde enda flere punger.





Desember ble i høyeste grad prega av Nissa og gjettekalenderen, men det ble plass til noen andre innlegg også. Som den lilla kjolen som jeg har fått mange hyggelige tilbakemeldinger på både i bloggen og IRL. Jeg fikk tak i smør og skrev julekort og Trollet dryssa heimen full av glitter.



Yes, det var hele 2011. Oppsummert så kort som jeg kunne klare. Vi snakker tross alt om over 350 innlegg. Innlegg om stort og smått, viktige og kanskje helst mindre viktige saker og hendelser. Tanker, skråblikk og prosjekter.

Da har iallefall jeg en oversikt og huskelapp på hva jeg foretok meg i året som gikk.

Og så lurer jeg på: Er det ett innlegg fra Innerst i veien 2011 du husker spesielt godt eller satte spesielt pris på?

Og så passer det å takke alle som har vært på besøk og for alle hyggelige/underholdende/frekke kommentarer. You're the best!

Elisabeth

34 kommentarer:

  1. He, he, herlig oppsummering, Elisabeth:-)
    Jeg husker aller best innlegget om slankekuren - utrolig morsomt, eller vittig som vi sier i Bergen. Og så har jeg latt meg imponere over alle de nydelige kreasjonene du har tryllet fram med symaskinen. Du har virkelig blitt superflink!!

    Og det blir nok garantert en nominasjon på deg i år og:-)

    Klem

    SvarSlett
  2. Lo høyt av innlegget ditt om smørgumlendelavkarbo-folk som hadde stukket av med julebakst smøret ditt! Herlig!

    Og ble veldig skuffet over at den fine elgen ikke flyttet inn til meg. Syntes den var så søt:-) Du kan godt ha en slik giveaway igjen. (veldig morsomt at du sydde elgens gevir opp ned først! Haha!)

    Takk for det gamla og godt nytt (blogge)år;-)
    Klem

    SvarSlett
  3. Hehe, flott oppsummering. Jeg fant nok fram til deg tidlig i min blogg"karriere" skjønner jeg, for jammen var det mye jeg husket her. :-D (og resten så jeg på linkene til så du ikke skulle føle at alt arbeidet var til ingen nytte ;-). Hva jeg husker best... det var vel at du kom i Vg. (wow, en av mine favoritter i vg-reaksjon). Moro. Og selvfølgelig den bikkja med skoa dine. ;-D

    Takk for oppsummering.

    Klem

    SvarSlett
  4. Wow! Imponerende kavalkade! Jeg pleier fleske til med exceloversikt i januar, det er supernerdete, men moro!

    SvarSlett
  5. Ha ha, nå ble jeg også ferdig med min kavalkade - den får komme i morra.
    Jeg vet bare at jeg har fukgt deg siden tidenes morgen, jeg digger bloggen din og jeg digger deg. Klemz.

    SvarSlett
  6. Ånei, skulle jeg vært hjemme og skrevet årskavalkade istedet for å kose meg på fjellet med vafler og snø og ski? Jeg husker jeg ble kjempemotivert av joggeinnlegget ditt, og starta på et joggeprogram. Det varte i en uke.. Ellers så husker jeg imponerende mye pepsimax

    SvarSlett
  7. , er det virkelig tomt? (litt rotete kommentar, men hyttenett/bloggerfjas er dårlig kombinasjon). Godt nyttår!

    SvarSlett
  8. Så flott årskavalkade Elisabeth!!;)
    Jeg må si at jeg lo veldig av elg i solnedgang og særlig husker jeg det fordi de noen dager etter hadde 'elg i solnedgang' som tema på tv2 værets fotokonkurranse;)!

    Syns du har gjort en knakendes god jobb, sånt tar tid!
    Moro åha for sin egen del også da, så arbeidet er jo ikke helt forgjeves!!

    Vil også si tusen takk for alle kommentarer i 2011, de blir satt stor pris på!!

    Klem fra størstepia

    SvarSlett
  9. Herlig!! Mye interessant har kommet fra deg i året som har gått, men det som sitter mest spikret er nok mørkebespisiningen i Berlin :) Ler enda når jeg tenker på det :))

    Og seff Ælg1 da :))
    Ha et like godt år neste år også ;)
    Klæm

    SvarSlett
  10. Takk for sammendraget! Jeg har kost meg hos deg i år også. Liker ironien over viktige og (særdeles...)ubikrige ting!

    Jeg husker best syinga di, samt fødselshistorien om Trollet. (Eller var det i fjor?)

    Også fikk vi oss endelig navneskilt i år, grunnet deg! http://innerstiveien.blogspot.com/search?q=ramsign

    Gleder meg til 2012 Innerst i veien!

    Godt nyttår!

    SvarSlett
  11. Denne kommentaren har blitt fjernet av en bloggadministrator.

    SvarSlett
  12. Denne kommentaren har blitt fjernet av en bloggadministrator.

    SvarSlett
  13. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  14. Denne kommentaren har blitt fjernet av en bloggadministrator.

    SvarSlett
  15. Takk for mye god lesing i 2011, gleder meg til fortsettelsen i 2012 :)

    SvarSlett
  16. Camilla, veldig hyggelig kommentar, men jeg rydda litt jeg. :-) Og ja, skiltet, det gikk til dere, velfortjent.

    SvarSlett
  17. Herlig kavalkade! Kan skjønne det ligger noen timers arbeid bak den, ja. Gleder meg til å følge deg innerst i veien også i 2012. :-)

    SvarSlett
  18. Det er faktisk vg innlegget som gjorde at jeg fant bloggen din, en av veg's bedre utvalgte ;)


    Nydelige kjoler forresten :)

    SvarSlett
  19. Fantastisk årskavalkade! Jeg greier ikke å plukke fram et enkelt innlegg, du er god gjennom hele tjueelleve - eller totusenogelleve eller 2011, eller kanskje det skrives elve? Takk for følget gjennom året - gleder meg til 2012!

    Romjulsklem fra Inger

    SvarSlett
  20. Pheeeww!
    Bra jobba sammendrag!

    Jeg husker godt at det har vært ditt store syår, at du har sydd det ene flottere enn det andre, og at du har reist, og bydd på reisegåter.
    :)
    Og best av alt; en herlig lesestund cirka hver dag.

    SvarSlett
  21. Innholdsrikt år, med andre år :) Tror jeg har fått med meg det meste. Jeg sneik meg inn i bloggverden i januar, og jeg fant vel deg ganske fort :)
    Holdt på å le meg skakk av veterinærproblematikken din, husker jeg :) Og så fikk jeg jo gode e-bay tips fra deg ;)

    SvarSlett
  22. ...Med andre ORD, selvfølgelig.

    SvarSlett
  23. Fantastisk samandrag. Du er god !
    Trur eg kan huske alle dine innlegg. Like artig kvar gong!
    Klemz !

    SvarSlett
  24. Herlig oppsummering! Herlig blogg!
    Fint for meg med oppsummering som ikke har fulgt bloggen din så lenge, siden jeg er fersk fortsatt. Blogger altså.

    Flink du er til å sy!!! Har et mål i tida som kommer. Å sy meg et plagg.

    Vi blogges i 2012.

    SvarSlett
  25. Flott oppsummering!

    Vanskelig å plukke et enkelt innlegg, jeg ler stort sett av alt du skriver.

    Men lurte vel fælt på den neglelakken i rumpa.

    Og synes du er grådig flink å sy!

    Skal bli kjekt å følge deg inn i neste år, takk for året som gikk!

    SvarSlett
  26. Du er herlig!
    Gleder meg til 2012!

    SvarSlett
  27. Godtnyttår!
    Eg husker ekstremt dårlig, men kommer stadig tilbake til bloggen din fordi du skriver jysla bra! :)

    SvarSlett
  28. Vet du, jeg setter pris på det meste du skriver, helt sant. Og hadde du hatt sånn bloggarkivliste med månedsoversikt, hadde det vært mye lettere å finne tilbake til innlegg man har lest før. Jeg har muligens nevnt det før? Eller så har jeg bare savnet det... Jeg legger iallefall inn et ønske om det for det nye året! ;o)

    SvarSlett
  29. Takk! Men jeg lurer fortsatt på hvor den rullgardina var...
    *??* ;o)

    SvarSlett
  30. oj oj oj, ser ut som du har hatt DET året;))
    glad jeg fant deg i 2011, og ser frem til nye sprell i 2012!

    Happynewyear baby.

    SvarSlett
  31. Jeg begynte å lese bloggen din på vårparten. Jeg har mange av innleggene friskt i minnet, og begynner å le bare jeg tenker på dem. Ha en fin nyttårsfeiring! :-)

    Cecilie

    SvarSlett
  32. Flott kavalkade! Det tok meg en stund å finne det, men dette er innlegget jeg husker best hos deg, muligens fordi jeg troor det er det første jeg leste hos deg?
    http://innerstiveien.blogspot.com/2010/06/kosmetikkskatt-i-skuffen.html

    Forøvig inneholdt pakken en snowracer, family size ;)

    Ha en flott feiring i kveld, og må 2012 bli fantastisk!

    Klem,
    Mari Ann

    SvarSlett
  33. Meget bra oppsummert, men rare meg sitter fortsatt med setningen "neglelakk i rumpa" på hjernen. What the f***? *ler*

    Husker vel egentlig best den første kjolen du sydde. Du som var så redd for symaskinen, men *boom* sp kom det lekre kreasjoner på rekke og rad.
    Takk for et herlig år med blikk fra innerst i veien! Gleder meg til å følge deg inn i det nye. :)

    SvarSlett

Kult, du har trykka på "kommentarknappen"! Du skal vel ikke bare lese hva andre har skrevet, vel? Håper ikke det.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...