onsdag 7. desember 2011

Gjettekalender - luke 7

Nissa er klar for vindusvask!



Det var, som mange så helt riktig hadde gjetta, en vindusnal i gårsdagens pakke. Så Nissa var klar for julevask av rutene. Men så dalte det ned snø, store mengder snø. Og da slapp han den kjedelige vindusvasken - tjohooo!

Med snøen kom julestemninga endelig. Så stemningsfull ble Nissa at han sporenstreks dro med første fly til en europeisk hovedstad for å besøke julemarkedene der. Det er faktisk mer enn 50 å velge mellom.


I hvilken by er Nissa?

Løsning kommer i morgen, som vanlig.


Gjettekalenderen er årets julekalender Innerst i veien. Den er ikke sponsa og det deles ikke ut flotte premier, men er for alle som liker gjettekonkurranser.

10 kommentarer:

  1. Det var ikke noe karakteristiske bygninger på dette bildet, men jeg er rimelig sikker likevel. Dette må være Berlin.

    SvarSlett
  2. Det var godt han slapp vindusvasken!
    Så vanskelig du spør. I hvert fall ikke Oslo. München kanskje?

    SvarSlett
  3. Kanskje krakrow? eller hvordan det skrives, uten at jeg vet om det er en hovedstad hehe

    SvarSlett
  4. Jeg holdt på å si Odessa, men det var fordi det rimte på nissa! :-)) Kjekt å slippe vindusvask - det gjør jeg alltid! Dukken Kari er for liten til den oppgaven, mens Bygårdsmannen har lange nok armer, og en fin nal!

    Ha en fin dag, og slapp av i julestria!

    Klem Cathrine :-)

    SvarSlett
  5. Hører det skal være et topp julemarked i Tallin, men det er nok ikke der..

    SvarSlett
  6. Veit ikkje!
    Vindusvask er ikkje noko å stresse med før til våren ;)

    SvarSlett
  7. He he, Ege, du som syntes det var alt for enkelt før her. :-)

    SvarSlett
  8. Min første tanke var at dette så temmelig Berlinsk ut. Så jeg går for Berlin.
    ...og jeg kunne gjerne tenkt meg en tur dit nå også... ;} :D

    SvarSlett

Kult, du har trykka på "kommentarknappen"! Du skal vel ikke bare lese hva andre har skrevet, vel? Håper ikke det.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...