tirsdag 6. desember 2011

Gjettekalender - luke 6

Nissa hadde bakt marmorkake!

Det er jammen meg mange som har bakekunnskapen i orden- supert, folkens! God, gammeldags marmorkake som det alltid er like spennende å skjære og finne ut hva slags mønster man har klart å skape. Nissas mønster ble ikke spesielt spennende denne gangen, men.....





Baking hører juleforberedelsene til. Noe annet alle nisser må gjøre før julaften er å vaske. Nissa har vaskeplaner, men hva skal han vaske? Om du gjetter hva som er i denne pakka, skjønner du det.



Hva slags vaske-accessoir er i pakka?

(Saksa er bare med for å vise størrelse, Nissa vasker på tradisjonell måte, ikke med saks involvert)
Løsning i morgen. 

Elisabeth

Gjettekalenderen er årets julekalender Innerst i veien. Den er ikke sponsa og det deles ikke ut flotte premier, men er for alle som liker gjettekonkurranser.

22 kommentarer:

  1. Vindusnal. Du skal pusse vinduer. Sånn er det med den saken. Lykke til :) Håper det ikke begynner å regne eller snø umiddelbart etterpå. Det gjør det alltid her nemlig!

    SvarSlett
  2. Stemmer for vindusvasking med nal!

    SvarSlett
  3. Vindusnal..for her skal det vaskes vindu, skjønner jeg;)
    Kos dæ!

    SvarSlett
  4. EN klassisk vindusnal, må det være. merkelig ord i grunnen...

    SvarSlett
  5. Vindusnal til vinduene i nyhuset..

    SvarSlett
  6. Hei på deg.
    Jeg tipper at nissen skal vaske vinduer..., synes å ane at pakken inneholder en vindusnal. Er ikke så lenge siden jeg bruke min nal...
    Ønsker deg en riktig fin fin vaskedag ;)

    SvarSlett
  7. Nissen skal til med vindusvask, for i pakken ligg ein nal?

    SvarSlett
  8. Denne var visst litt enkel, jeg er enig med de andre.

    SvarSlett
  9. Det er nok vindusvask som står på planen til nissa. Send gjerne han (henne?) og den nye nalen hit en tur også.. det kunne trengs en runde på mine vinduer og. :)

    SvarSlett
  10. Nal, ja! Men ikkje vask vindu dersom det er kaldt! Det er ei god unnskyldning kvart år på desse tider:)

    SvarSlett
  11. Jeg tror det er en vanish-sprayflaske.. ;-)

    Endelig gjettet jeg riktig! (i går da..)

    SvarSlett
  12. Vinduene her skulle hatt seg en vask de og. Heldigvis blir det fort mørkt:-)

    SvarSlett
  13. Nal, nal, nal! Hmmm, har noen andre sagt det før meg?

    SvarSlett
  14. Nå må jeg nok si meg enig med resten å si nal :-)
    God vask!

    SvarSlett
  15. Her kommer det nok veldig an på om det er en stor eller liten saks. Hvis det er en liten saks, så tror jeg nal. Hvis det er en stor saks, så er det en liten spesialvaskemaskin for sølvtøyet ditt.

    SvarSlett
  16. Stemmer også får vindusvask.
    Ser ut som en nal i gråpapir.

    SvarSlett
  17. Vaske vinduer!

    (men du skulle vel helst hatt såpevann og avispapir?)

    SvarSlett
  18. Som jeg ser flere andre har tippet: Nal.

    Hos oss er det for kaldt til å vaske vinduer nå. Heldigvis. ;-)

    SvarSlett
  19. Vindusvask :)) Skulle vært forbudt - for det er så kjedelig........

    Klæm

    SvarSlett
  20. Sykkelen før jul?
    Det ER helt sikkert sykkelsetet.
    Eller en nal.

    SvarSlett

Kult, du har trykka på "kommentarknappen"! Du skal vel ikke bare lese hva andre har skrevet, vel? Håper ikke det.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...