søndag 4. desember 2011

Gjettekalender - luke 4

Jada, dere er flinke til å gjette!


Det var to kubbelys av ulik størrelse som kan stå sammen og lyse opp i gårsdagens pakke.

Så nå blir det koselig hos Nissa.

-Men, åååå, det hadde vært deilig med litt julebakst i stearinlysskinnet, tenker Nissa. -Kanskje jeg skal bake litt? Å, nei, det er jo tomt for smør i butikkhyllene! -Jeg må dra til utlandet etter smør.



I hvilken nordisk by er Nissa på smørjakt?

Løsninga kommer som vanlig i morra.

Elisabeth, også smørløs

Gjettekalenderen er årets julekalender Innerst i veien. Den er ikke sponsa og det deles ikke ut flotte premier, men er for alle som liker gjettekonkurranser. 

11 kommentarer:

  1. Kan det være Liseberg?..synes det ser ut som en berg-og-dalbane der, men kanskje er det bare gatenettetO))..og da aner jeg ikke, for nærmeste by her er Østersund;)
    Kos dæ!

    SvarSlett
  2. Trur jamentemæ du er i Göteborg jeg! Julemarked på Liseberg og i Haga?? Du får ikke handle så mye så du ikke får plass til smør da!!

    SvarSlett
  3. Aner ikke, men jeg ville dratt til Stockholm... ;)

    SvarSlett
  4. Det er vel Nya Ullevi vi ser der. Så Göteborg er svaret mitt.

    SvarSlett
  5. Ja, Nya Ullevi og Gøteborg må det vere:)
    Eg har faktisk smør i kjøleskapet, men ikkje nok til å selge... Likar å blande det med margarin når eg bakar:)

    SvarSlett
  6. Jeg skyter fra hofta og sier Strømstad. Har egentlig ikke peiling, men der har de kanskje smør?

    SvarSlett
  7. Tipper Gjøvik. Eller Umeå.

    SvarSlett
  8. Jeg synes at det ser ut som Gøteborg, men det er et kjedelig svar. Så jeg sier Haugesund. Her hadde de i alle fall smør i den lokale Remaen.

    SvarSlett
  9. Gjetta på lysa :-) men ikkje kjent i utlandet :-(
    På finn.no kan du få kjøpe smør, he-he overprisa sjølvsagt! ;-)

    kos deg med eller utan smør

    Adventsklem

    SvarSlett
  10. Det er mulig jeg lar meg villede av noen andre over her, men jeg tipper Gøteborg.

    Cecilie

    Cecilie

    SvarSlett

Kult, du har trykka på "kommentarknappen"! Du skal vel ikke bare lese hva andre har skrevet, vel? Håper ikke det.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...