tirsdag 27. desember 2011

Nytt serveringssted

Denne flotte fuglefrøsaken var julegave til tante og onkel innerst i veien fra nevø (10) og niese (8).



Vi hadde fått beskjed om å oppbevare pakka i kjøleskapet og jeg trodde jo da at det var godteri til oss inni der. Så på julekvelden sto jeg klar med godteskåla og skulle fylle den med hjemmelaga godis. For sånn herlighet har vi jo ikke kreert innerst i veien...Men så var det altså godis til fjærkledde. En komplett matstasjon faktisk.

Man skal være forsiktig med å anta innholdet i en pakke. Skrekken er å gjøre som hun som trodde hun hadde fått en konfekteske og ga den flate pakka videre til en mannlig bekjent. Den mannlige bekjente stussa nok litt da han pakka opp en nattkjole til ettermiddagskaffen....

Jeg har ikke sett noe fjærkre på vår nye matstasjon ennå. Kanskje er småfuglene blåst bort? Eller så tar det bare tid å etablere et nytt serveringssted. Alle som har gjort det , har sikkert erfart at det trengs investering i markedsføring. Men vi gir det litt tid så går nok ordet fra munn til munn, eller nebb til nebb, da.

Elisabeth

20 kommentarer:

  1. Det tar tid. Vi hang opp nye matstasjoner julaften formiddag. Det var to besøk innom 1.juledag, men siden har det vært tomt.

    Men de kommer, når snøen og kulda er tilbake.

    SvarSlett
  2. Fin hjemmelaget gave å gi bort. Får håpe fuglene snart tar til fornuften!

    SvarSlett
  3. Tester kommentering fra iPad. Pias verden blir kjapt til piss verden. Flott gave fra nevø/niese.

    SvarSlett
  4. I sympati med fuglene som ble flittig mata av vår nå døde nabo, etablerte vi fuglematstasjon også på venstre side av verandaen. Jeg tror de er blinde på begge øya, her spiser de bare på høyre side.

    SvarSlett
  5. Markedsføring er nøkkelen her. Du må satse på word of mouth, tror jeg. Og du, husk at når du først har begynt å brødfø fjærkreene kan du ikke stoppe. Det lærte jeg på barneskolen. De gjør seg avhengig av matfatet ditt, vettu. Og tar du det bort, så vips, stryker de med fortere enn fy! Ero er nøkkelen markedsføring og påfyll. ;-)

    Flott gave forresten! Men ser den med misforståelser. Når man tror det er godis er liksom ikke frø helt det samme. Men men, verre med han som fikk nattkjolen da, ser den. :-)

    SvarSlett
  6. flott gave fra niese og nevø!
    supersøt faktisk.. :)

    SvarSlett
  7. Litt interessant snop på julaften kanskje? ;) Flott gaveide forresten! Ikke den flate pakken, men fuglematen ;)

    SvarSlett
  8. For en søt julegave, den ligger det kjærlighet og omtanke bak :)
    Ha ei fortsatt fantastisk jul.
    Klem :)

    SvarSlett
  9. Haha, bra moral i dette innlegget: Ikke gi uåpnede pakker videre til andre - DEN likte jeg :p

    SvarSlett
  10. Koselig julegave! I fjor ønsket jeg meg en fuglekule, som er festet til kjøkkenvinduet med en sugekopp. Skikkelig søt. Men det tok flere måneder før fuglene oppdaget den. Og da spredete de tydeligvis nyheten med jungeltelegrafen, for plutselig var "alle" der! Veldig bra med dyreliv i hagen.

    Koselig dag til deg ved vinduet!

    Fra Ellen

    SvarSlett
  11. Ellen, ja en sånn kule er stilig.

    Liv-Inger, I know! Jeg har jo ikke åpna serveringssted tidligere redd for å ikke holde spiskammerset velfylt, men når man får så søt gave så må man jo..

    SvarSlett
  12. Kanskje de er bortreist i jula? Sats markedsføring over jul, du...

    Fortsatt god jul!

    SvarSlett
  13. Så fin gave! Bare de fugla blir nebbete og tjatrer ivei skal du se de kommer til deg.. ;-)

    Velkommen som følger hos meg~kjempestas!! :-) Klem

    SvarSlett
  14. hihi, ikke alltid like lett å gjette innholdet i gavene nei, men skikkelig fin matstasjon da, får håpe fuglene finner frem etterhvert :) *♥*

    SvarSlett
  15. Sånne gaver er de beste julegavene ♥ Fuglæne kommer nok plutselig og kommer til å storkose seg!

    SvarSlett
  16. Jada jada... fine hjemmelagede julegaver DU fikk ja..... men JEG fikk Rug Snug! HA!
    Voksent du.... *kremt* MODENT heter det! sukk..........

    SvarSlett
  17. Det hender at jeg gir mottatte gaver videre, men jeg sjekker alltid innholdet først.

    Cecilie

    SvarSlett

Kult, du har trykka på "kommentarknappen"! Du skal vel ikke bare lese hva andre har skrevet, vel? Håper ikke det.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...