mandag 5. desember 2011

Gjettekalender - luke 5

Jada, Nissa fikk tak i smør i Göteborg!

Flere nevnte Liseberg, men det var Ullevi vi kunne skimte på gårsdagens bilde.

Og nå som Nissa har fått tak i smør, så har Nissa bakt en kake. Ikke en av de berømte sju slag, ikke en som kan kalles julekake en gang.



Hva slags kake har Nissa bakt?


Løsning i morgen.

Elisabeth

Gjettekalenderen er årets julekalender Innerst i veien. Den er ikke sponsa og det deles ikke ut flotte premier, men er for alle som liker gjettekonkurranser.

22 kommentarer:

  1. Haha! Har null peiling :)
    Men det ser ut som noko som er oppi ei brødform....Brødformkake??
    Nei, no ser eg at WB, sa det eg tenkte det var!

    SvarSlett
  2. Satser på marmorkake jeg også. Og det tenkte jeg FØR WB sa det. lover!

    SvarSlett
  3. Rett og slett det vi kaller ei "formkak"!!

    SvarSlett
  4. Jeg tenker eplekake med smør og masse godt .

    Klem Marit.

    SvarSlett
  5. Du, den var for enkel....

    Marmorkake, med sjokolade, og kanskje du har hatt oppi litt sånt gult som egentlig skal i lussekattene..?

    SvarSlett
  6. Nissa har bakt marmorkake, rett og slett. Namse!

    SvarSlett
  7. Noen kaller det for Tigerkake.
    Den ser god ut.
    :)

    SvarSlett
  8. Jeg synes det ser ut som marmorkake, noe jeg ikke har laget siden barneskolen. Baker ikke så mye kaker merker jeg.
    Men fordelen med å bake sjelden er at jeg på ingen måte har blitt berørt av noe smør-krise. Og det er da noe;-)

    SvarSlett
  9. Marmorkake! Du har brukt gaffel til å marmorere med vel?

    SvarSlett
  10. Jeg ville også si marmorkake, men siden så mange andre sier det, så velger jeg å være spesiell og si banankake:)

    SvarSlett
  11. Jeg tenkte faktisk julebrød, jeg. Men jeg tror ikke at det er riktig navn? Altså, det er finmel og egg og masse sukker, men så er det også rosiner og muligens apsikat og sukat. Det blir som en diger bolle, bare formet som et brød. Man skjærer skiver og spiser med smør (!) og litt sånne tradisjonelle julepålegg som lammerull eller geitost eller sånn. Er det rett?

    SvarSlett
  12. MARMORKAKE...mmmmmmmm
    Ingen god ide å spare kalorieri jula
    Du kan jo bruke mandler...du tåler kanskje det:)
    Trine:)

    SvarSlett
  13. Jeg går litt utenfor hva de andre foreslår og sier banankake:-)

    SvarSlett

Kult, du har trykka på "kommentarknappen"! Du skal vel ikke bare lese hva andre har skrevet, vel? Håper ikke det.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...