fredag 16. desember 2011

Gjettekalender - luke 16

Æ e imponert!
Kjapt ute med korrekt svar på gårsdagens gjetting var Åshild, imponerende korrekt svart: Impala.


Impala er en mellomstor afrikansk antilope.

Ok, her er et litt penere bilde


Nissa har aldri sett en Impala. Han har aldri vært i Afrika. Men han har vært på rundtur ellers, på busstur. Da kjørte han over denne lange brua....


..og havna på denne flyplassen. Litt shaky, som du ser.


På hvilken flyplass er Nissa?

I dag gis det ingen hint, da hadde det blitt for lett.

Gjettekalenderen er årets julekalender Innerst i veien. Den er ikke sponsa og det deles ikke ut flotte premier, men er for alle som liker gjettekonkurranser.

13 kommentarer:

  1. Impala.. jeg trodde det var en bil jeg... ;-D

    Flyplasser har jeg ytterst lite greie på, i likhet med annen geografi, så jeg flesker bare til og sier: Gardermoen. :-D

    SvarSlett
  2. Er det Mjøsbrua? og Gardermoen?

    Skal vel ikke stille spørsmål tilbake, men jeg er usikker og har ikke tid til å sjekke.

    SvarSlett
  3. Neida, ikke Mjøsbrua, denne er myyyye lenger. Og ikke i Norge.

    SvarSlett
  4. Er nissa på gardemoen, kanskje?

    God kveld til deg, Elisabeth.
    Klem

    SvarSlett
  5. Ern på Kastrup mon tro? Ser litt ut som Öresundsbroen hvertfall!
    Gøy med quizzzz assa!

    SvarSlett
  6. Hihi, denne kalenderen din er så morsom! Dette aner jeg ikke hvor er, faktisk. Men jeg kan tippe? Brussel.

    SvarSlett
  7. Jeg har faktisk sett Impala på safari i Sør-Afrika. Det veier opp mot feil bru.

    SvarSlett
  8. I mangel av bedre navn sier jeg svenske/danskebroen. Flyplassen ligger ett sted i gokk, hvor det enn er........ ;)

    SvarSlett
  9. Det eneste jeg vet er at dette ikke er på Vigra...
    (og siden det er riktig så bør jeg i alle fall få litt kred?)

    Fin bru, fin flyplass, fine nissa - null peiling.

    SvarSlett
  10. Tipper på Kastrup....
    ShyB

    SvarSlett

Kult, du har trykka på "kommentarknappen"! Du skal vel ikke bare lese hva andre har skrevet, vel? Håper ikke det.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...