lørdag 17. desember 2011

Gjettekalender - luke 17

Det er jammen meg ikke enkelt å vite hva som er lett eller vanskelig for andre, gitt. Kanskje ikke alle som er like kjent i Norden som Nissa, som bussa over Øresundbroen fra Sverige til Danmark og havna litt shaky blant shoppingmulighetene på Kastrup. 

Ok, etterhvert hang det seg på en hel gjeng med riktig svar, bra!

Nissa er vel hjemme på Østlandet igjen og landskapet glitrer ikke i snøkrystaller akkurat.

Dagens pakke inneholder noe som de fleste hadde trengt nå, men som de færreste synes det er kult å bruke.


Hva for noe uhipt befinner seg innenfor gråpapiret?


Løsning og ny oppgave i morra, som vanlig.


Gjettekalenderen er årets julekalender Innerst i veien. Den er ikke sponsa og det deles ikke ut flotte premier, men er for alle som liker gjettekonkurranser.

20 kommentarer:

  1. Kan det vere broddar? Men du har i såfall pakka dei litt klumpete inn....

    SvarSlett
  2. Brodder! Første jeg tenkte på var brodder.

    SvarSlett
  3. Men siden ShyB var kjappere enn meg, kommer et nytt forslag her:
    Hodelykt! ;)

    SvarSlett
  4. MÅ jeg vente HELT til i morgen for å få svaret?? Leeeenge, det! ;)

    SvarSlett
  5. He he Randi, må nok det. Strenge regler. :-)

    SvarSlett
  6. Refleksvest!
    Har jeg lyst til å rope,
    men jeg vet at du eier et par med brodder, og det er vel dem?

    SvarSlett
  7. jeg må som vanlig være litt orginal og si 2 smultringer!!!
    Ikke i nærheten en gang, sa de?

    SvarSlett
  8. Ja, jeg tenkte også brodder.. men neimen om jeg sier det når alle andre gjør det. Som alltid. :-D

    Jeg sier refleks, selv om jeg syns det er kult å bruke det da.. :-D

    SvarSlett
  9. det første som slo meg må vel være brodder!! det hadde man i alle fall trengt her i oslo nå...hjelp så glatt det er ute.
    Og så ville jeg so tusen takk for den fine kommentaren di skrev inne hos meg, det satte jeg såå stor pris på. og jeg kan ikke forestille meg hvordan det var å miste en forelder som 11 åring, jeg syns det var vanskelig nok som 27 åring...Og savnet vil alltid være der!
    klemmer fra meg til deg

    SvarSlett
  10. Må jeg minne damene om at jeg er en refleks-nazi og dermed ikke synes det er det minste uhipt....

    SvarSlett
  11. Det må være smør, finnes ikke noen annen mulighet.

    SvarSlett
  12. ...litt halvsmelta (litt rar fasong på pakken)

    SvarSlett
  13. Brodder! Det er litt flaut det... Men så er det også flaut å ramle på rompa ;-)

    SvarSlett
  14. Mulig det er brodder, men det kan godt være magetaske... På julehandel og nevene fulle, så hadde det vært greit med magetaske... ;)

    SvarSlett
  15. Brodder!!! Ser det er foreslått, men jeg gir meg ikke. Kjøpte meg brodder for første gang i fjor, istedenfor skøyter. Men ikke glatt her nå. Ikke vinter her. Høst??

    SvarSlett
  16. Kom heller ikke på noe bedre enn brodder,her er det speilblankt:)

    Nyt søndagen og takk for dine alltid gode ord inne hos meg:)

    Klem Linda:)

    SvarSlett
  17. Heisann!
    Tror også det er brodder, men hadde igrunn bare lyst å si hei og at du har en fin blogg! :)

    Klem

    SvarSlett
  18. Det må jo være brodder. Det har jeg ikke lyst på, men må innrømme at de siste dagene har tanken streifet meg om at det egentlig hadde vært kjekt å ha... Men siden forslaget har vært nevnt flere ganger her, har jeg et annet også; en veeeldig sammenleggbar trillebag (siden pakken er så liten). Det kan jeg bare ikke skaffe meg, men gud så fint det hadde vært på julehandling - der man drasser rundt på utallige poser og får altfor lange armer!

    SvarSlett
  19. Hilde; Ja, trillebag har jeg tenkt kunne vært praktisk, men DET er for drøyt altså, jeg er da ikke SÅ gammal!

    SvarSlett

Kult, du har trykka på "kommentarknappen"! Du skal vel ikke bare lese hva andre har skrevet, vel? Håper ikke det.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...